Ha meiden, Ik ben 10 weken geleden bevallen van onze prachtige zoon. Zware bevalling gehad en hij is ter wereld gekomen dmv vacuüm pomp. Daardoor heb ik dus een knip gehad. Helaas heb ik hier erg veel last van gehad tijdens het herstel. Hij is gaan intsteken in de kraamweek. Heb weel gespoeld en geweekt en het ging uiteindelijk toch steeds beter (dacht ik). Maar nu dus 10 weken verder en nog steeds erg veel last. Het steekt, jeukt, drukt, enz... Ik voel hem met zitten, tijdens lopen, staan, en naar de toillet gaan Gister nog bij de vk geweest op nacontrole en die heeft me doorverwezen naar de Gyn. Daar moet ik over 2 weken heen. Het schijnt dat het er niet uitziet zoals het moet bij de ingang, er zit een verharding en het trekt heel erg. Ik vraag me dus een beetje af; waar moet ik aan denken? Iemand ervaring hiermee? En wat is er toen aan gedaan?
Hier ook een vacuüm bevalling met een knip van ruim 7 cm, was hier te strak gehecht en toen de VK in de kraamweek de hechtingen deed verwijderen ging alles open staan Heb toen ook 3 keren per dag gespoeld en 3 keren 30 minuten met de billen bloot op bed gelegen om te laten luchten. Na 2 weken was alles wel dicht. Pijn heb ik er niet aan maar bij weersveranderingen heb ik er wel gigantisch jeuk aan, echt bij de aanzet van de knip dus bij de vagina-ingang. Erg gênant als je ergens bent want je kan je moeilijk royaal aan je onderkant gaan krabben De gynaecoloog heeft me verteld dat die jeuk helaas iets is wat altijd zal blijven, dat heb je vaker met littekenvorming dus dat is erg vervelend. Als jij zo'n last hebt en echt een verharding dan is het afwachten wat de gynaecoloog gaat doen, in het vervelendste geval opereren ze er aan en dan krijg je zeg maar een reconstructie van de knip.
Hier ook een knip gehad (geen idee hoeveel cm...dat wil ik niet eens weten haha), die na een week ontzettend is gaan ontsteken en open is gaan staan nadat de vk de hechtingen verwijderde. Het heeft bij mij zo'n 8 weken geduurd voordat het helemaal dicht was (met 6 weken is het bij de nacontrole nog aangestipt door de gynaecoloog met zilvernitraat, omdat ik last had van hypergranulatie). Enige voordeel is, dat het een heel soepel litteken is geworden zonder verhardingen. Het was ook meer aan de kant van bil open, en niet bij de aanzet van de knip. Wel heb ik nog steeds last van de spier waar ze in geknipt hebben. Met raar weer, of als ik veel gesport heb, dan 'zeurt' die spier zeg maar. Maar ik denk ook, dat als je er echt erg veel last van hebt, dat er een kans is dat ze het opnieuw inknippen en gaan hechten. Is niet leuk, zeker niet zo kort na je bevalling, maar er last van blijven houden is ook niks. Heel veel succes in ieder geval, hopelijk trekt het nog wat bij! Misschien je litteken masseren met wat olie, zodat het wat soepeler wordt is het enige wat ik verder nog kan bedenken, wat je zelf zou kunnen doen.
Oeii ik ben ook geknipt maar binnen 10 dagen was het genezen, ik heb daarna nog vele gyn's gezien en die waren verbaasd dat ik geknipt was, niets maar dan ook echt niets te zien meer. Balen dat je pas over 2 weken terecht kan
Hier bij de middelste een knip gehad. Die is in de kraamweek gaan ontsteken waardoor ik hoge koorts kreeg en pijn en de knip behoorlijk ging stinken. De hechtingen zijn er dus uitgehaald toen. Dit is bijna 3 jaar geleden (bij dochtertje geen knip gehad), en nog jeukt het litteken dagelijks. Ik zou er gek van worden maar er is niks tegen. Ik smeer sudo en zinkzalf. Pijn is weg trouwens, soms trekt t nog wat.
Ik heb ervaring. Niet met de vacuüm maar we met de knip. 2 maanden na de bevalling bij de gynaecoloog geweest. De gynaecoloog zei dat ik heel veel littekenweefsel en een huidflapje had. Het littekenweefsel heeft hij helemaal weggehaald en alles is opnieuw gehecht. Daarna nog een weekje last gehad en toen was het eindelijk over.
Thnx meiden. Oh, wat fijn jackie. Ik hoop ook echt dat er wel wat aan gedaan kan worden en stiekem vermoed ik dat ook wel, want de vk stuurt me niet voor niets door denk ik dan. Vandaag weer heel veel last, het jeukt, trekt en prikt
Succes Ik had een knip en scheur en het idee dat er een randje was ontstaan bij de ingang, denk aan het vliesje tussen je vingers, voor mijn gevoel had dat er wel wat van, zo in dagelijkse gang had ik er geen last van, was mooi genezen maar het gezellig hebben oei oei.. Via de ha naar de gynaecoloog en de fyn vond niks, zat tussen me oren en moet maar naar de bekkenbodemfysio, want ik was te gespannen.. ( logiscn co assistent arts assistent eendebek en supevisor allemaal der in zitten te poeren en dan zeggen ja t is wel wat rood en gespannen) bij de bekkenbodemfysio verhaal gedaan en gelukkig kwam het verhaal al bekend voor, ze had het eerder meegemaakt, bij het hechten is de huid te strak aangetrokken, waardoor er vanuit de buitenste schaamlip spanning op kwam t staan... Conclusie oprekken en hopen dat dit voldoende is anders wordt het cliven ( dl was ondertussen 18 mnd) Gelukkig heeft dit voldoende geholpen en zeker aangeven dat sit straks een punt van aandacht moet zijn. Doel van het verhaal coor iedereen bij lang durende klachten blijf e niet te lang mee doorlopen, een goed gehechte en goed genezen knip hoort natijd niet meer pijn te doen