Zwanger worden tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leni88, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Onze zoon is nu een half jaar oud en mede door medische omstandigheden(cystes die niet verwijderd kunnen worden), gaan wij nu al voor een brusje:D
    Ik ben 12 oktober voor het eerst na de bevalling weer ongi geweest en geef nog ongeveer 4-5 keer per 24 uur borstvoeding....

Nu weet ik dat de kans op zwangerschap tijdens borstvoeding sterk verminderd is, zijn er hier toch vrouwen die meteen na de eerste menstruatie weer zwanger zijn geworden? Ik weet ook niet of mijn cyclus weer zo regelmatig als voor de zw zal zijn? Ovulatietesten heb ik niet gebruikt of het spannend te houden:D:D
    Ik kan absoluut niet wachten om te testen,maar ik schat dat ik mijn ei rond dag 15 heb gehad, dus ik moet nog zo lang wachten:$

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zodra je cyclus weer op gang is kun je weer zwanger worden. :)

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad, in principe ben je weer gewoon vruchtbaar als je weer een cyclus met eisprong hebt. Mijn eerste menstruatie was zonder eisprong, de tweede cyclus mocht ik niet zwanger worden vanwege een CT scan en in de derde cyclus (dus eigenlijk de eerste échte) was ik weer zwanger. Dat heeft trouwens wel de borstvoeding naar de knoppen geholpen bij mij, ik gaf nog maar 2x per dag.

4. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    In principe ben je niet verminderd vruchtbaar, tenzij je cyclus niet regelmatig is (mijn LF is bijv. Korter door bv, dus ben ik in die zin minder/niet vruchtbaar)

Deel Deze Pagina