Mijn zoon is 18 maanden en ben benieuwd of jullie jullie kindje op die leeftijd soep eten? en dan zoutloos of gewoon met de pot soep mee? en geven jullie stukje fruit ook met gebaksvorkje? kan toch wel??
Toen onze dochter 18 mnd was hebben we ze soep met de pot mee laten eten. Ze vond toen tomatensoep erg lekker. Onze dochter at nog heel lang met haar handen. Als je goed kinderbestek zoekt dan is het bestek van de Ikea wel een aanrader. Lekker felle kleuren en niet zo scherp als metalen bestek.
Wij hebben ons zoontje ook wel eens (olvarit)soep gegeven. Het vulde alleen niet genoeg voor hem. Daarom doen we dit voorlopig niet meer als volledige maaltijd. Wel snoept hij lekker mee, als mama tussen de middag een soepje heeft. Erwtensoep is favoriet.. Stukjes fruit kun je gerust met een vorkje geven. Op het KDV waar ons zoontje zit, krijgen ze ook een vork voor hen brood.. Doet 'ie prima!
mijn zoontje eet soep met de pot mee vanaf een maand of 14 ofzo denk ik..mss wel eerder...hij vindt groentesoep met gehaktballetjes echt heerlijk..we eten het niet ehct vaak, dat niet. We eten er dan stokbrood met kruidenboter bij fruit eet hij idd soms met een vorkje, maar toch vaak met zn handjes...maar dan is het zo'n vorkje van kinderbestek, dus slag groter als gebaksvorkjes..maar ach ook met die kan hij overweg Dit doet hij sinds 15 mnd geloof ik.
Hier een grote soep fan (net als papa en mama) maar altijd vers en zelfgemaakt, maar dat is simpel en snel gedaan hoor. Mee eten qua soep doet hij sinds hij een maand of 14 is
Hier een soep monster. Ze eet soep al vanaf een jaar. Eerst maakte ik ze vers klaar (ook de boullion vers), vanaf een maandje of 18 ook soep met een beetje van mezelf en een beetje van maggie
Vinden jullie soep dan niet heel zout? We eten sinds de kleine er is zoutarm, maar zoutarme soep is echt niet te nassen. En gewone soep durf ik voor die kleine nog even niet aan. Die olvarit soepjes zijn wel zoutloos, maar gatverdegatver wat een bocht is dat . DL proefde één hapje, trok een onwijs smerig gezicht en schoof het resoluut aan de kant
Ik haalde in t begin gewoon een kommetje eruit voordat ik wat aan smaakversterkers erin deed. Nu doen we sowieso zout op tafel pas toevoegen En als j kijkt ze krijgen echt geen halve liters binnen..
Eeehhhh, zoutloos vind ik soep niet te nassen Verder voeg ik nooit ergens zout aan toe, dus soep vind ik dan wel kunnen.
Als ze echt een "portietje" soep krijgt is het zelfgemaakt van veel verse groente en zo zoutarm "mogelijk", dat is dan bijv een half bouillonblokje op 2 of meer liter soep. Soms snacken we eind van de middag van een cup a soupje, en dan krijgt ze een of twee eetlepels van mij met 2 of 3x zoveel water. Vindt ze evengoed heerlijk en lekker knoeien ook Met bestek eet ze al tijden, leuk om te spelen en te oefenen, hoewel ook nog met haar handjes. Hema heeft ook leuke kinderbestekjes.
Ik maak altijd verse bouillon van kip, groente en kruiden, en voeg zo min mogelijk zout toe. Volledig zoutloos is het idd niet lekker.
Esmée eet al soep mee vanaf 11 maanden ofzo. Doe bij tomaten of groente soep altijd een boterham erdoor. Champignonnen soep of chineese tomaten soep eet ze gewoon zo. Ik maak mijn soep altijd vers, Wij houden zelf ook niet van zout dus dat zit er bijna niet in. De rest van de week eet ze zoutloos. Denk niet dat dat halve Kommetje Nou zo heel erg is.
bedankt maar betreft dat vorkje ik doe gewoon me eigen gebaksvork dus niet kinderbestek ofzo !! doen jullie dat ook?
Ja kinderbestek is toch wat stomper. Paar euro bij de Hema. Soep: wel erwtensoep gegeven (lekker dik ) maar gewone soep is denk ik nog erg vloeibaar. Ach voor alles een eerste keer, zijn zelf niet zulke soepeters dus is ook nooit echt aan de orde geweest
Haha hier ook een soepmonstertje! Hij eet al sinds 14 maanden gewoon soepje mee hoor. Met kinderbestek...maar het liefst sopt hij een broodje in zijn favoriete tomatensoep met balletjes.Heeft al heel wat leuke foto's opgeleverd
hij krijgt hier soep met wat zout (aka bouillonblokje) en op het moment is hier asperge soep de grote favoriet (terwijl hij van een gewone gekookte asperge niks moet hebben) hier wordt ook met een gebaksvorkje gegeten want mijn gebaksvorkjes (merk sola) zijn op de een of andere manier stomper dan het nijntje bestekje dat we hebben gekregen (al is het lepeltje uit dat setje wel een ideaal soeplepeltje)
Wij gaven al ruim voor het jaar soep, ze heeft het wel een periode gegeten maar nu "lust" ze het niet meer. Ik maak de soep zelf en maak dus eerst de soep en voeg pas als laatste, als ik voor haar opgeschept heb, de boullionblokjes toe. In een restaurant mag ze wel van de "gewone" zoute soep proeven. Fruit met een vorkje geef ik ook vanaf dat ze een vorkje leuk vond ja. Ze moet dan wel blijven zitten ( Ze staat weleens graag aan de salontafel te eten ) ze kan al best goed zelf prikken. Aan tafel eet ze met een kindervorkje 's avonds, maar voor fruit ed pak ik wel gewoon een gebaksvorkje.
wij hebben vanaf 8 maanden de kleine al met de pot mee laten eten... en tomaten soep vindt die kwa soep het lekkers.... alleen haal wel de ballen eruit want die slik hij in 1 keer door hoe klein ik ze ook maak hij stik er altijd half in... dus die haal ik eruit voor de rest kliederd hij ermee omdat die niet met een lepel kan eten dus hij krijg een klein bordje met een lagje soep en stukjes brood en dan doet hij dippend eten heel leuk om te zien.. en ik voer hem dan nog bij met de lepel....