Zelf op gewicht blijven?! ;)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sallie, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij zoontje heb ik een week of 7 borstvoeding gegeven. Het liep in principe prima, maar door ernstige reflux, niet gehoord worden door artsen en de stress die kwam kijken bij al het huilen, is het daarna mis gelopen.

Ik ga bij dit kindje weer voor bv, maar heb wel een vraag aan jullie. Na de vorige bevalling zat ik binnen twee weken al 3 kg onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik ben al niet zo spekkig ;), dus dat zou ik nu graag voorkomen, zeker met het oog op langer dan de eerste keer blijven voeden.

Ik dacht er zelf aan in iig volle melkproducten te kiezen, ik gebruik nu halfvol. ( normaal geen, krijg er een opgezette buik van, maar dat maakt nu toch niet uit :p). Ik dacht, misschien hebben jullie nog tips??

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Volle producten, noten,vette vis zoals zalm en wat vaker wat eten dan normaal.

3. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Inderdaad vaker eten. Ik eet bijv. rijstewafels, eierkoeken, ontbijtkoek etc. als tussendoortje. Gezondere snacks dan bijv. snoepjes. Zijn niet zo vet natuurlijk.

Ik was binnen een week op mijn oude gewicht en al snel 5 kilo eronder, dus moet ook goed extra eten :p Nu ben ik een ontzettende snoeperd, dus geen probleem voor mij, haha :)

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties!! :).

Veel eten is voor mij ook geen probleem gelukkig ;), alleen heb ik van nature weinig voorkeur voor vet. Roombroodjes oid hoef je mij niet voor wakker te maken. Vis lust ik niet...

Vaker eten is wel een goede! Ik eet nu wel tussendoortjes zoals fruit, ontbijtkoek oid, maar dan kan ik natuurlijk ook meer nemen, en misschien nog vaker. Ik heb iig verlof tot eind augustus, dus ik kan de hele dag eten als ik wil :p.

Voor wie nog meer specifieke tips heeft kwa producten, ik hoor het graag!

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Veel "echte" onbewerkte voeding eten. Alles uit pakjes/zakjes (of iig met meer dan 5 ingrediënten) zijn erg bewerkt en daardoor neemt voedingswaarde af, vaak lege caloriën... Wat ik doe, en goed werkt is pure producten eten. En alle koolhydraatrijke producten in volkorenvariant (en brood bij bakker vandaan of zelf maken ivm uit super). Je zult merken dat je lijf er baat bij heeft ;)

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Borstvoeding vergt zo'n 500 kCal extra. Het probleem is natuurlijk dat pas bevallen vrouwen wel eens vergeten dat ze zelf ook goed moeten eten omdat ze zo druk zijn met de kleine. Voordat je het weet vliegen de kilo's er dan af, tenminste zo ging het bij mij totdat ik mezelf ging toestaan om mezelf ook gezette maaltijden en tussendoortjes te gunnen. Van te voren een beetje bedenken wat je gaat doen is dus een goed plan!

Een goede biefstuk op zijn tijd kan echt in een behoefte voorzien, heb ik ervaren. Moet je wel van houden natuurlijk. Je kunt het ook in een gerecht verwerken. Vette vis is inderdaad ook een goeie, maar als je dat niet lust houdt het op natuurlijk.

Verder voedzame tussendoortjes als avocado (lekker met peper, zout en citroensap), noten (handig om in huis te hebben; voor een handje vol cashews heb je altijd tijd)... Die staan bekend om hun hoge voedingswaarde.

Als je melkproducten niet zo goed kunt verdragen, dan zou ik daar niet te veel van doen. Het is een fabel dat je melk moet drinken om melk te geven! Misschien valt yoghurt wel goed? Neem je een wat vollere yoghurt. Blokje kaas hier en daar.

Rijstwafels zou ik niet eens aan beginnen; er zitten vrijwel geen voedingsstoffen in en het aantal calorieën is ook bijzonder laag. De reden dat het de naam heeft van een gezond product, is dat er geen ongezonde dingen in zitten omdat er eigenlijk überhaupt vrijwel niets in zit. Rijst en zout, that's it.

Je voeding hoeft echt niet te druipen van het vet hoor, zelf vind ik dat ook niet lekker, brrr... ;)

Deel Deze Pagina