Ik vroeg mij af of er dames zijn die hier ervaring mee hebben? Ik ben erachter gekomen dat mijn luteale fase erg kort is (8-11 dagen) en ben mij nu aan het verdiepen in manieren om deze te verlengen. Nu kwam ik progesteron creme van dr. Lee tegen op het internet. Ik kon weinig ervaringsverhalen vinden, dus vandaar mijn vraag. Ik heb ook vraagtekens bij hoe onschuldig/heftig dit spul is en of het verstandig is om zoiets te gaan gebruiken zonder bijkomst van een arts. Al is het laatste iets dat ik graag nog even wil uitstellen; we zijn ook 'pas' 10 maanden bezig. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nooit op eigen houtje hormoonmedicijnen of supplementen nemen. Ze kunnen nare bijwerkingen hebben en ook de kans op bijvoorbeeld borstkanker vergroten. Hormonen zijn zeker niet onschuldig! Plus dat je alles nog eens extra in de war kan gooien als je zelf begint te experimenteren. Progesteroncreme wordt in het medische circuit niet gebruikt. Extra progesteron wordt altijd in de vorm van injecties of vaginale pillen gegeven. Creme heeft geen zin, omdat de dosis veel te laag is. Daardoor heeft het geen effect op je luteale fase. Een luteale fase korter dan tien dagen, kan een nadelig effect hebben. Zit je op 10-11 dagen, dan valt het nog binnen de normen.