Misschien meer dames die dit herkennen? Ik ben nu een maand of 2 helemaal van de prikpil af en heb een zeer duidelijke eisprong gehad. Ik kreeg mega buikpijn en werd er helemaal naar van. Was ook helemaal onderin mijn buik,bij de baarmoederstreek en ik kon zelfs niet zitten want dat deed zeer down under! De pijn straalde ook flink door naar mijn onderrug. Nu heb ik wel eens gehoord dat als je een pijnlijke eisprong heb je goed vruchtbaar bent. Nu weet ik dus helemaal niet of dat waar is of gewoon een bakerpraatje. Vandaag mijn vraag of iemand dit herkent en hoe is dat verlopen? Ben natuurlijk super super nieuwsgierig!
Ik zou denken dat dat een bakerpraatje is en dat het eerder komt omdat je cyclus een tijd stil gelegen heeft. En dat het nu dus pijnlijk is doordat je lijf dat nu allemaal weer wel gaat doen. Ik voel normaal mijn eisprong niet, (wel andere signalen), maar na een miskraam altijd wel luid en duidelijk: dan is de boel even heel erg gevoelig en gaat eea dus blijkbaar met meer pijn gepaard.
Komt omdat je lichaam aan het wennen is aan nieuwe hormonen, en schommelingen daarvan. Heeft idd niks met je vruchtbaarheid te maken, maar ik herken t zeker wel! Ik voelde voorheen nooit mijn eisprong, maar toen ik voor IUI en IVF Pregnyl moest spuiten kroop ik door de woonkamer van de pijn in mijn buik. Succes ermee, t kan idd erg pijn doen....
Ik denk ook dat het aan je veranderende hormonen ligt. Heb namelijk precies dezelfde klachten! Onderbuik voelt keihard en als ik ga zitten zo'n drukkend gevoel, ook zere rug!. En volgens mij zit ik ook in mijn vruchtbare periode. (sinds december gestopt met pil) Bakerpraatje klinkt wel goed, haha! We zullen zien.....
Hier een erg pijnlijke eisprong wat na mijn bevalling(2009) alleen maar erger is geworden. Bij de 1e hebben we er een jaar overgedaan en nu net heel pril zwanger (na mk) 10 maanden. Dus hier geldt het bakerpraatje niet... Ben er trouwens ook voor naar de arts geweest en bij mij heeft puur met de hormonen te maken, de 1 is er gevoeliger voor dan de ander. En idd wel erg makkelijk voor de "klus" momenten.
Dat is dus een bakerpraatje. Ik voel mijn eisprong ook erg goed, maar ben niet bepaald vruchtbaar. Het was wel makkelijk voor het klussen, maar ben in de afgelopen 2 jaar niet zwanger geworden. Volgens mij zegt een pijnlijke eisprong weinig over wel of niet vruchtbaar zijn.
ik weet niet of t wat zegt. ik kreeg t na de bevalling van mn eerste. flinke pijn, idd ook als ik ga zitten. ben onderzocht ervoor zelfs. ene maand is het erger dan de andere maand. ik ben gelukkig wel goed vruchtbaar. ben nu voor de 4e keer zwanger. vorige keer miskraam. ik ben altijd binnen een paar maanden zwanger. succes!
Ik heb het ook, al voor de zwangerschap. Na de bevalling weer, (na 8 mnd ongesteld). Makkelijk voor de klus, nou, niet dus. ik ga niet klussen als ik zo een pijn heb! Eén keer gedaan en je gaat door de grond!! En niet zwanger ook. ben heelblij met mn dochter en verder zien we wel, ga echt niet pijnlijden! Edit: nooit hormonen of pil of zo gehad. @Rm, weer een MK.. sterkte!
Ik ben in maart 2010 met de pil gestopt en werd wel "gewoon" ongi. Pas in sept kreeg ik voor het eerst hele erge pijn (gewoon een dag lang en meestal rechts) waardoor ik amper kon zitten/lachen/vrijen. Als je één van die dingen deed....auw auw auw...net alsof er iets op klappen stond. De maanden erna kwam die pijn dus ook gewoon en wist ik wel dat het mijn ovulatie was. Ik heb op 8 feb 2011 weer die pijn gehad en ben dus zwanger geworden. Het was natuurlijk niet fijn om juist die dag ook te vrijen maar alles voor het goede doel, zeg ik dan maar. We hebben ook in de dagen ervoor en de dag erna geklust, dus mss was het niet nodig geweest om juist met die pijn te moeten klussen. Succes!
Ik heb het ook elke maand echt hefige pijn tijdens mijn eisprong idd met gaa zitten en zelfs met lopen elke stap die ik zet doet zeer