Poging zonder clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Croissantje, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Ons eerste kindje is na veel geduld, onderzoeken, Clomid en een miskraam uiteindelijk als prematuurtje van 34 weken geboren... Nu ruim 9 maanden later is het de meest gezonde en vrolijke baby die je je maar kunt wensen! Eigenlijk is 'ie zó leuk' dat je bijna niet aan een tweede durft te beginnen ;)

Maar ja, toch willen we graag dat hij opgroeit met een broertje of zusje, dus hebben we het afgelopen maand maar eens openlijk gehad over onze wensen en verwachtingen. Mijn man wilde eigenlijk pas een tweede als de eerste kan lopen, praten en zindelijk is... Hoog tijd dus voor een kleine wijze les over zindelijk worden en het verschijning ontwikkeling. En daarna? Ben ik meteen gestopt met de pil!! :D

Aangezien ik PCO heb, zal de kans erg klein zijn op een spontane zwangerschap. Maar we hebben geen haast (dit kwam er trouwens iets zelfverzekerder uit toen ik de pil nog wel slikte... Maar ja, je stopt omdat je zwanger wilt worden, toch?) en als het ook maar even kan zonder al die hormonen, inwendige echo's en andere schema's, dan natuurlijk heel graag.

Nu las ik afgelopen week wel een hoop verschillende dingen over PCO die spontaan zou verdwijnen na een zwangerschap (moeilijk geloven als je die 'kralenkettingen' hebt zien liggen vanbinnen.... Die springen toch niet ineens allemaal in de rondte nu??), maar toch ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

Dus... Zijn er vrouwen met PCO die zonder hulp zwanger zijn geworden? Van een eerste of een tweede?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Die eiblaasjes kunnen onder invloed van hormonen ed gewoon verdwijnen zonder te springen.

Kennis van me was na haar zwangerschap ook van haar pcos af! Dus het kan zeker!

3. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Het Flora,
    Bedankt voor je reactie! En natuurlijk heel fijn om te lezen dat jij echt iemand kent die na haar zwangerschap van PCOS af was.... Nog meer hoop op een tijdje zonder ziekenhuis :)

Maar jij zit al bijna op NOD zie ik... Spannend!! Wat is je voorgevoel?

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Idd bijna nod.. Heb zelf t idee dat t niet raak is. Merk dat t steeds lastiger wordt om er een beetje vertrouwen in te houden :)

Voor jou misschien een idee om wat eerder te stoppen met de pil en ev condooms te gebruiken? Dan kun je zien wat je cyclus doet!

5. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Spannend hoor! En hoe cliché het ook klinkt.... Vaak gebeurt het 'when you least expect it!' Dus gewoon positief proberen te blijven, hoe lastig dat soms ook is.

Maar jouw logica met betrekking tot mijn plan de campagne is precies wat wij zelf ook bedacht hadden.... Ben namelijk op 6 juni ook gewoon meteen gestopt met de pil om te zien hoe of wat.... Maar manlief heeft met geen woord over condooms gesproken en wil wel ineens vrijwel iedere dag klussen!

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hier een PCO-er zonder verdere 'symptomen'. Ik kan je helaas geen antwoord op je vraag geven. Wel ben ik benieuwd na hoeveel rondes Clomid je in verwachting bent geraakt :). Heb zelf PCO en in afwachting van mijn menstruatie om aan de Clomid te beginnen...

Ik deel je mening dat ik het liever op een natuurlijke manier wil doen. Ik ben helemaal into de natuurvoeding e.d. dus heb er zelf wat 'moeite' mee om die dingen te slikken...

Maar ja, volgende week dinsdag veranderd mijn leeftijd in 31 (big damn) dus die klok begint ook enigszins te tikken.

7. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Beide keren (helaas heb ik voor Boris een miskraam gehad) was ik eigenlijk direct zwanger toen de juiste dosis clomid voor een groeiende follikel zorgde en mijn lichaam gelukkig wel weer zelf in staat was om die te laten springen (sommigen moeten ook om de eisprong te laten plaatsvinden weer hormonen spuiten).

Maar het komen tot de juiste dosis duurde de eerste keer 4 rondes en tussen de miskraam en de zwangerschap van Boris in heb ik erg veel onderzoeken gehad in verband met mijn 'dubbele baarmoeder'.

Ik ben inmiddels 34 en ben voor het eerst begonnen met premoluut (om een bloeding op te wekken) en clomid november 2010.

Deel Deze Pagina