Tsja, mijn schoonouders zijn echt al een stuk ouder dan ik, ik ben 29 en mijn vriend is 43 waardoor mijn schoonouders respectievelijk 69 en 76 zijn, echt een generatiekloof dus, maar ok... mijn vriend heeft ui zijn vorige huwelijk al 2 jongens, ik heb 2 meisjes en vanaf het begin van onze relatie hebben we gezegd dat we er samen nog eentje wilden, zij hebben meteen gezegd dat e dat zeer onverstandig vinden. Ondertussen zijn we 3,5 jaar samen en ben ik 5 weken zwanger, iedereen weet het, behalve zei.....tot vanmiddag.. vriendje staat bij het schoolvoetbal met zijn vader, komen er een paar moeders van school heel enthousiast naar hem toe en feliciteren hem! Huhh, waarmee zegt opa?! Nou, hij heeft het dus maar verteld en de reactie was: Wil je dat wel? En" Ik was er altijd al een beetje bang voor. Het zijn echt geen slechte mensen, gewoon te oud voor al deze veranderingen, maar leuk is anders....zucht......we zijn verdorie 29 en 43, het is geen zonde dat we een kind op de wereld zetten, maar prachtig! Vind het jammer dat ze zo reagern, ook voor mijn vriend, maar goed, we hadden het al verwacht, ben dus nu heeeeel benieuwd hoe zijn moeder reageert, ze vind me best aardig, maar ben zeker niet haar favoriet schoondochter if you know what I mean....
Gewoon lekker genieten van jullie zwangerschap. Laat je niet ontmoedigen door reacties van anderen. Ik ben 30 en mijn vriend 40 en in onze omgeving zijn er ook hele verschillende reacties, maar dat hou je toch wel, denk ik. Zolang jullie weten dat je er blij mee bent, is het prachtig. En misschien maken ze zich gewoon een beetje bezorgd, zoals dat ouders eigen is. Reactie komt dan wellicht een beetje terughoudend over, terwijl ze het eigenlijk niet zo bedoelen. Succes en geluk gewenst in ieder geval voor jullie gezinnetje en het nieuwste gezinslid straks
Mijn schoonmoeder zou juist erg blij geweest zijn wanneer mijn man haar had kunnen vertellen dat ze voor de tweede oma zou worden, helaas is mijn schoonmoeder snel overleden, ze wist dat we gingen trouwen maar dat was ook alles. Ze is 67 jaar geworden....mijn man is nu 41 en ik ben 27....mijn zwager was er juist op tegen dat ik zwanger was, hij mag mij niet en zei dat hij het jammer vond dat mijn man nu dus voor altijd aan mij vastzit (in die zin dat zelfs al zouden we scheiden, we altijd contact onderhouden voor onze dochter)....hij is wel gek op zijn nichtje maar mij is hij liever kwijt en dat gebeurt lekker niet
Ha Majkuh! Wat vervelend, hé.. Het zal waarschijnlijk de leeftijd zijn, ja. Maar dan nog, ze moeten wel beseffen dat het jullie keuze en beslissing is en dat ze jullie kunnen kwetsen met dit soort opmerkingen. Ik zelf ben 23 en mijn vriend 28. Mijn ouders gaan het heel leuk vinden, weet ik nu al. Al zouden ze het nog niet verwachten, denk ik. Maar mn schoonouders (63 en 60) zouden het ook wat minder vinden. Of nou ja, vooral mn schoonmoeder. Ben bang voor opmerkingen als: "Jullie zijn nog jong" en "Alles is al zo duur" en "Jullie willen ook al een verbouwing en nieuwe auto". Maaaar ja.. Wij hebben er goed over nagedacht en waren/zijn er klaar voor! En daar heeft verder niemand wat over te zeggen!
Dat het duur is, is 1 ding wat zeker is. Ik was namelijk net 23 toen ik met de pil stopte en binnen 3 maanden was ik zwanger, ik ben zwanger getrouwd (7 weken) en we hebben een huis gekocht....nieuwbouw, ik had een prachtige baan....genoeg geld voor alles....nou mooi niet....ik werd ziek en zag alle geld als sneeuw voor de zon verdwijnen....we konden niet meer onder de koop vandaan....ik heb 2 jaar echt op een houtje gebeten.....dochter kwam helemaal niets te kort maar nee, ik zou nooit meer 3 dingen tegelijk doen....
tsja, heb me ook voorgenomen dat als ze er iets negatiefs erover gaan zeggen, ik mijn mond niet meer ga houden, niet dat ik brutaal ga doen, maar ik ga me zeker niet stil houden. het nare is dat we weten dat ze echt niet bij gana draaien en dat vind ik best moeilijk, ga zeker niet schijnheilig op visite straks met mijn dikke buik, dan voel je je al zo kwetsbaar enzo, als ze er zo in blijven staan ga ik gewoon niet meer. Als je zo reageert als jouw kind een kind krijgt vind ik dat eigenlijk best schandalig.......
ach ik mocht van mijn schoonmoeder daar helemaal zwanger niet meer komen pas na de bevalling draaide ze bij mochten we opeens komen (niet even zelf op kraamvisite komen NEE wij moesten DAARHEEN, ik heb het allemaal geslikt omwille van mijn man en omdat ik vind dat mijn zoon recht heeft op twee oma's maar anders!) Het is nog steeds vrij stroef terwijl het nu wel okay gaat en de tweede zwangerschap vind ze wel leuk geloof ik.. Mijn man is 35 en ik ben 27 en helemaal gepland zwanger alleen woonde hij de eerste 20 weken niet bij me omdat hij zijn moeder niet alleen voor zijn zieke vader wilde laten zorgen (vind ik heel lief)
Wat vreselijk he die schoonouder.... De mijne vinden het dus ook totaal niet leuk. Toen mijn man het ging vertellen, gaven ze GEEN reactie, ze praten er gewoon overheen! Ik heb me niet meer laten zien daar, totdat ze zelf contact zochten. Het enige wat ze vroegen was wat MIJn ouders ervan vinden... Wat hebben hun daarmee te maken hoe MIJN ouders het vinden? Ik heb ze lekker onder de neus gewreven dat MIJN ouders het WEL heel erg leuk vonden. Nooit gevraagd hoe het met mij is of hoe de echo was, niets. Nu was het contact nooit echt geweldig, maar gewoon koetjes kalfjes praat. Ze gaan nu 100km verderop wonen en wat mij betreft is dat prima. Ik zoek zelf geen contact hoor, laat hun het initiatief maar nemen. Mijn man is zijn ouders spuugzat, vroeger werd ook altijd alles genegeerd wat 'serieus' was en wat hun niet wilden... Door hun gedrag nu hoeven ze er zeker niet op te rekenen dat ze dadelijk de eerste weken op visite mogen komen, of dat wij vaak op bezoek zullen gaan. Ze bekijken het maar lekker.
IMD dat je dat pikt?! Dat deed ik ech niet hoor, wat heeft een kind aan een opa en oma die hem in eerste instanie niet willen. De moeer van de ex van mijn vriend is zo, de jongste had een meisje moeten zijn,is een jongetje en ze heeft hem gewoon wel eens met de dood bedreigd! Liefste komt hij daar niet meer, maar dat kan dus niet,want als hij bij mijn moeder is komt ''oma'' gezellig.... Nee hoor, als zijn ouders raar gaan doen, of mij zouden negeren kom ik er nooit meer en als mijn vriend het niet voor me opneemt heeft hij OOK nog een probleem, dat je dat pikt van je schoonouders en van je man die je in mijn ogen behoorlijk heeft laten zitten........ ik denk er dus hetzelfde over als jij SINNAMON
Nou die schoonouders hadden van mij een hele dikke vinger in hun kont gekregen en mij niet meer gezien. Dan maar geen 2 oma's.. Plus dat als mijn vriend er voor kiest om bij zijn ouders te gaan wonen (zonder mij, terwijl ik zwanger ben..) ik ook een héél hartig woordje met hem zou praten. Dit vind ik namelijk echt belachelijk.
Jahoor jij zou je vriend of man bij zijn stervende vader vandaan houden? die trouwens WEL positief was over de zwangerschap (alleen mijn schoonmoeder niet) als het puur haar was geweest had ik sneller gezegd TOEDELIDOKIE maar we hadden nog een stervende man in the picture die je NIET zomaar in de steek laat, soms moet je je eigen even opzij zetten voor iets of iemand die belangrijker is (nu het nog kon) ik vind familie heel belangrijk en zeker iemands laatste dagen (in dit geval maanden) door te laten maken anders had ie het zichzelf nooit vergeven het is niet alsof ik niet zonder kan, ik kan heel goed voor mezelf zorgen TUURLIJK was het jammer maar ik ben niet zo egoistisch dat ik dat kan eisen van hem.
Je had in het eerste stukje niet bij gezegd dat zijn vader stervende was, alleen dat i ziek was en je doet zelf ook verontwaardigd dat je DAAR heen moest gaan. Vind ik idd een goede reden om het over je heen te laten komen, maar vind het dan ook niets dan logisch dat je daarheen gaat. Zijn stervende vader kan moeilijk even bij jou op bezoek komen. Alle andere situaties zou ik ook niet pikken hoor. Als ze het niet leuk vinden prima, maar dan hoeven ze mij ook niet gezellig op de koffie te verwachten. Mijn ouders zijn bijna 70 (ook generatiekloof) maar vinden het wel onwijs leuk. Ze zijn niet meer zo dat ze met de kinderen kunnen stoeien, maar voorlezen en andere leuke dingen doen moet toch kunnen. En misschien was i ook een beetje overrompeld over de manier dat het hem verteld is.
Jezus meid, wat een reactie. Dit had je er allemaal dus niet bij verteld he? Tenminste ik heb nergens in je vorige berichtje gelezen dat je schoonvader wel positief was, stervende was, en zn laatste maanden waren. En je zei zelf een beetje geirriteerd dat jullie die kant op moesten, nou dat lijkt me dan toch niet meer dan logisch? Gecondoleerd nog met je schoonvader. Dat maakt het wel even heel anders. Desalniettemin zou ik dan bij mijn vriend willen zijn en zou ik er sámen bij in trekken om voor zijn ouders te zorgen.
ja ik heb het ook voornamelijk over die moeder (ze zijn gescheiden en ze heeft een nieuwe vriend) het is een rare situatie.. (lastig uit te leggen ik snap het net zelf haha) TUURLIJK naar die vader toegaan is heel normaal hij kon nergens heen, bleek later trouwens datie maar door bleef gaan en op den duur hebben we besloten om toch maar bij elkaar te gaan wonen en die vader heeft nog geleefd tot 3 maanden NA de bevalling (had niemand verwacht!) MAAR die moeder had natuurlijk wel naar het ziekenhuis kunnen komen al was het maar een half uurtje ofzo DAAR was ik vooral boos om. Ja ik ben nu nog vaak boos maar ik zie hoe veel energie het mij kost en dat is het niet waard.. We hebben alles goed gehouden tot de trouwerij (22 aug 08) omdat mijn man het heel vervelend had gevonden als ze er niet was (er was al helemaal niemand van zijn kant) maar nu is voor mij het ook over als ze nu nog wat te k-kammer heeft is het ook over ik ben lang genoeg aardig geweest en de vrede bewaard... mijn excuses ik zag dat het er inderdaad niet duidelijk stond dus snap jullie reactie helemaal (heb net even nagelezen) het is gewoon zo complex soms We konden trouwens niet samen voor hem zorgen omdat ik daar niet mocht komen van zijn moeder die vader wel die was wel okay en lief!
Mijn schoonmoeder wilde in eerste instanstie ook niks te maken hebben met mijn dochter. Mijn ex heeft nog geprobeert contact te zoeken. (hij was het huis uitgegooid voor ik hem leerde kennen) Zijn moeder wilde niks meer van hem weten. Dus mijn ex heeft het bij haar geprobeerd ook een geboorte kaartje gestuurd. Meer van kijk eens mam je bent oma. We hebben niks gehoord. Toen we uit elkaar waren en hij in de bak terrecht kwam. Hoorde ik van hem dat zijn moeder wel contact wilde omdat zij dat dus in die tussentijd dat we uit elkaar waren gehad had met hem. Ik zei dat ze maar kon gaan schrijven en dat ik misschien als ik wilde dan wel contact wilde maar ik niet met open armen stond te springen op een vrouw die ik nooit gezien had en alles.
Hoi, Ik ben morgen 20 weken zwanger en mijn schoonouders weten nog niet eens dat ik zwanger ben. Ze hebben er een probleem mee dat ik me niet laat zeggen wat ik moet doen. Het ergste vind ik dat ze de problemen proberen uit te spelen over de rug van mijn oudste kind. Ze kwamen vorig jaar niet eens op haar verjaardag "omdat ze geen mailtje hadden gekregen met een uitnodiging" ( ze hebben niet eens internet en ik had ze persoonlijk uitgenodigdt! ) Toen mijn SM enkele weken later belde met het verzoek om mee uiteten te gaan heb ik gewoon gevraagd of ze het niet belangrijk vond om erover te praten, aan tafel te gaan zitten en het gewoon uittepraten. nee dat zag ze niet zitten. Sindsdien hebben we van mijn SO niets meer gehoord. Ik ga er ook niet meer heen maar heb mijn man gezegt dat hij er wel heen mag en ik het aan hem over laat of hij wil vertellen dat we zwanger zijn, ook mijn dochter mag er heen maar ze is nog net geen 4 en weet niet eens meer wie die mensen eigenlijk zijn.... zijn ze zelf schuld vind ik. Mijn SO zijn erg stugge mensen en er valt niet mee te praten, jammer want door hun gedrag heeft mijn man geen enkel contact meer met zijn broers en zussen ( hij is er 1 van 6 ) en dus mijn kinderen hebben ook geen tantes en omes op deze manier. Mijn familie woont aan de andere kant van het land en op deze manier wordt je wel heel erg geisoleerd, maar goed dat we vrienden hebben, dat is dan familie die je zelf hebt uitkunnen zoeken zeg maar. Als jullie een gezamelijk kindje willen dan is dat jullie beslissing en niet die van je schoonouders, vrienden of andere mensen. Het gaat erom of jullie het willen en dat jullie 100% achter die beslissing staan, dan weet ik zeker dat de kleine liefdevol ontvangen gaat worden in jullie gezin! veel plezier tijdens je zwangerschap! Groetjes Winda
Rot voor jullie! Ze zouden blij moeten zijn dat hun zoon voor een tweede maal zo veel geluk heeft gevonden bij een ander dan hij er een kindje mee wil en wonder boven wonder krijgt! Misschien komt het nog, krijg ook bij mijn ouders (althans bij mij pa) het idee dat nieuwe dingen steeds moeilijker te verteren zijn. Het kost ff tijd om eraan te wennen... Uiteindelijk zijn het je man, jij en jullie kindjes waar het op draait he...
Omg, ik heb dus een over enthousiaste schoonmoeder die ik nog echt bij de bevalling met 2 open armen zie staan om dat kind op te vangen en mee te nemen, iets waar ik me al behoorlijk aan irriteer, maar zie nu dat ik toch echt niet mag klagen! Vind het erg moeilijk om dit te lezen, wat is er nou mooier dan een frummeltje die gemaakt is uit liefde? Pff dit maakt me gelijk pissig zeg!
tja, ze kwam 2 dagen geleden binnen om te vertellen dat ze weet dat wij een baby krigen, en dat hadden ze nooooit verwacht want ik zou in therapie gaan! (ga ik ook, staat los van mijn zwangerschap) maar ze heeft ons dus niet gefeliciteerd nkel aangegeven dat ze het weet.....zucht..... gelukkig heeft 1 van de zussen van mijn vriend echt heel leuk gereageerd, vind het ook heel naar dat haar ouders zo doen en die vind het helemaal super, dus dat voelt wel fijn, maar met zijn andere zus heeft mijn vriend eergisteren ruzie gehad omdat hij boos is op zijn ouders over hoe ze mij behandelen en zij vind dat hij water bij de wijn moet doen. en nu hebben we vanmiddag allemaal een verjaardag! hahaha.....moet er bijna van lachen, echt kromme situatie hoor, maar goed, ik lees dat ik niet de enige ben,wat kunnen sommige SO toch klote doen zeg, jullie ook sterkte gewest!