Help, wijn 'kenner' gezocht!

Discussion in 'De lounge' started by Loki09, Dec 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
  2. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

Apr 15, 2013
    1,251
    177
    63
  3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, is droge wijn zo te lezen. Niet zoet dus.

Waarom haal je geen canei of tonnino? Is een veilige en zoete keuze ;)

* waar ik uit haal dat jij zoet wilt géén idee.... sorry, voor als je dat niet zocht haha

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Canei.... da's geen wijn hoor, baaaah ;)

Dit is een goede keuze, lekkere wijn.
    Je zou ook kunnen denken aan een Chardonnay of een Pinot Grigio, dat zijn ook droge, heerlijke wijnen die lekker toegankelijk zijn.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hihihi nee het moet juist droog zijn :D

Op gratis en aanbiedingen staat een hele interessante korting en daar wilde ik gebruik van maken voor mijn moeder als extra kadootje voor de kerst. Even vragen vooraf is dus zo stom :)

maar bedankt! Ik heb hem besteld. Voor 9,50 (6 flessen wijn en gratis thuisbezorgd :)) kun je geen buil vallen toch... ;)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb trouwens voor zuid afrika gekozen omdat ik die in de supermarkt altijd kies voor haar (die vind ze sowieso lekker). Dus dat leek me al een beetje veilig ;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, ik vind canei heerlijk, maar goed: ik hou van zoet. Droog vind ik echt niet lekker.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha, ja, hoe ik nu bij zoet kom??? Waarschijnlijk omdat ik dat zelf drink en eigenlijk iedereen in mijn omgeving ;)

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    De Pinot Grigio van de Lidl is heeeeeerlijk!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zou ook voor een Pinot Grigio gaan. Die valt vaak bij de meeste mensen goed.
    Chardonnay kan soms snel wat te wrang zijn (vind ik dan, niet alle maar je moet wel een goede hebben)
    Sauvignon blanc is vaak ook wel "veilig" als je meerdere mensen krijgt die drinken.

Ik ben overigens geen kenner :D maar wel een wijn drinker ghehe.
    (behalve nu dan he.. voordat mensen weer hun conclusies trekken :cool:)

11. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    Ik vind Chardonnay een lekkere witte wijn, de zuid-afrikaanse van de Lidl is ook erg lekker.

Canei? Ieuw!!! Haha, ik was laatst op een verjaardag, de gastvrouw vroeg of ik een glas wijn wilde, toen kreeg ik Canei haha. Wat een bocht is dat, net als Lambrusco, maar als je het lekker vindt, lekker van genieten toch?

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Met Sauvignon Blanc zit je eigenlijk altijd goed. Dat lust bijna iedereen.
    Ik serveer bijna niks anders thuis.

Succes!

13. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Waarom niet even langs de slijterij? Daar kunnen ze zo zeggen wat waar het beste bij past. Ik heb er ook de ballen verstand van en laat mij altijd adviseren :)

edit; lees nu pas het andere berichtje... dus hier had je niks aan:D

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Omdat de wijn die TS nu wil hebben met de voordeelcode van wijnvoordeel op minder dan 10 euro voor 6 flessen uitkomt en ze worden ook nog gratis bezorgd...
    Daarom dus :cool:

15. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Haha ja het is maar als extra kadootje voor onder de boom omdat het zo'n super actie is. Normaal heb ik gewoon de huiswijn van jumbo of de droge wijn van de aldi (naam even kwijt..), die vind ze lekker zegt ze. Dat gewft al aan dat het geen hele moeilijke drinker is 😉
    Maar op zo'n site staan allemaal uitgebreide thermen als , soepel, rond, fruitig en nog veel gekker en dan ben ik de weg even kwijt hoor haha!

Maar bedankt voor al jullie hulp! En voor wie ook wil bestellen: kijk eens bij gratis en aanbiedingen! 😊

Share This Page