Hele rare naam bedacht.....help!

Discussie in 'Babynamen' gestart door nasanit, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ha-ha.. Leuk hoorrr ;)

2. nasanit

nasanit Lid

13 feb 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind het erg grappig dat iedereen denkt dat ik een geintje maak... is toch echt niet zo... we hebben de namen ook al getest in real life... onder collega's gezegt dat een kennis zijn kind stroef had genoemd... twee van de 4 zeiden stoere naam! De andere twee zeiden, zo zou ik mijn kind niet zo snel noemen....

Moah dat vonden we nog wel acceptabel, maar wat ik hier dan lees aan reacties is wel andere koek :D

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Haha, mijn eerste reactie was ook: nee dat moet een grapje zijn, dit kan niet serieus bedoeld zijn. Sorry.

Maar goed, het is jullie kind en jullie keus.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ik dacht ook zeker dat het een grap was

dit zijn namen die je in zo'n lijst met gekste-zo noem je je kind toch niet-lijstjes tegen komt

je weet dat het gewoon woorden zijn toch?
    stroef...steun..

5. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    nee, ik ben helaas ook niet positief. Vooral Steun is maf in mijn ogen. Ik denk dan aan "kreunen en steunen", dus echt een negatieve associatie. Ik ben bang dat die collega's uit beleefdheid niet al te negatief waren. Hier op t forum gaat dat wel anders...;)
    Ik vind Roef een leuke suggestie. Komt echt weinig voor en lijkt qua klank veel op stroef. Maar het is wel een echte naam en geen bijvoegelijk naamwoord zoals stroef.
    En waarom wil je toch zo graag een naam die niemand heeft? Zo leuk is dat wsl echt niet voor je kind...

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Zou deze namen nooit geven, dat kun je een ventje niet aan doen. Nu ben ik benieuwd naar de meisjesnaam!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Bizar. Nee dit kun je echt niet maken...

8. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou t zeker niet doen. Tenzij je het leuk vind dat mensen zijn naam belachelijk maken en hij op school uitgelachen word...

9. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Sorry ik ben het met de rest eens. Ik vind het geen leuke namen. Ik vind het eigenlijk helemaal geen namen.

Ook al vind je het zelf de meest geweldige naam, in dit geval moet je toch echt het "welzijn" van je kind voorop stellen. Je wwilt het niet op je geweten hebben dat hij door zijn naam later misschien wel gepest wordt.

Vraag me überhaupt af of een ambtenaar deze naam zou accepteren bij de aangifte

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ain't gonna happen... Sorry, een aparte naam willen is prima, maar om gewoon maar willekeurige woorden uit het woordenboek te prikken is weer het andere uiterste. Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar geloof me: er zijn maar heel weinig mensen die dit leuk gaan vinden (maar de meesten zullen te beleefd zijn om dit tegen je te zeggen), niet in de laatste plaats het arme kind zelf. Met iedere naam kun je gepest worden, maar dit is er wel een beetje om vragen...

11. topper12

topper12 Niet meer actief

maar waarom moet het dan toch perse een aparte naam zijn? Een naam an sich kan misschien standaard zijn, maar het is de persoonlijkheid van je kindje die de naam bijzonder maakt / gaat maken. Maar goed, misschien ben ik iets te praktisch ingesteld :D

12. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
  13. Mut

Mut Lid

21 jan 2014
    27
    0
    0
    Utrecht
    Ben het eens met de rest.... en Roef vind ik ook een leuk alternatief :). Zelfde klank, apart en origineel

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Dit ga je toch niet menen?? :$

Dan zou ik voor Roef gaan! Die vind ik veel stoerder dan Stroef

15. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Nee idd, ben het eens met de rest.
    dit zijn geen namen maar gewoon woorden.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Forum troll alert!!

17. Sterrr

Sterrr Actief lid

20 aug 2013
    330
    0
    0
    Oost vlaanderen
    Bah bah, echt niet mooi..

18. Mexxy

Mexxy Actief lid

1 feb 2014
    231
    0
    0
    werkzaam als pedagoog, coach en leidster
    Amstelveen
    Zijn absoluut geen namen om je kind te geven. Ik zou me schamen als ik me moest voorstellen en dan zeggen hoi ik ben steun! Of hoi ik ben stroef. Je zal altijd uitgelachen worden de rest van je leven en dat wil je je kind niet aandoen.

MAARRRRR.....

Als je het per de wilt, dan zou ik er Stöhn van maken. Lijkt een beetje Zweeds ofzo, Björn achting, maar toch dezelfde klank.

19. AmericanMommy

AmericanMommy Niet meer actief

Je vraagt erom dat je kind gepest word als je deze naam kiest, eerlijk waar. Dan word je kind later gebeld door coen en sander met het radioitem 'schaamnaam'. Echt triest als je je kind zo noemt. Er zijn zóveel leuke namen die ook apart en origineel zijn. Zou niet weten waarom je je kind zoiets zou willen aandoen. Misschien komt dit keihard over, maar het wordt wel de werkelijkheid als je je kind zo noemt.

20. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Nee dit kan je hem echt niet aan doen! Zielig gewoon..

Deel Deze Pagina