drinkt kleine beetjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rijswijkse, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hoi heb een vraagje over me kleine.

Ze is nu 3maanden en 2 weken en drinkt nu een paar dagen raar.
    Ze moet van het cb 900cc per dag drinken maar komt er niet aan.
    Haar gewicht 2 weken geleden was 5250.
    Ze is een kleine drinker en drinkt onmeo op advies van het cb al 2 maanden.
    6.00 -200cc over soms 10 vanmorgen 50 cc
    10.30-130 cc over 15cc (meer krijg ik er niet in)
    14.00-165cc over 0(soms drinkt ze 200cc)
    18.00-165cc over 65(was aan poepen dus schone luier en lippen stijf op elkaar;))
    Dus ze heeft nu totaal 540 te gaan.
    Is dit een sprongetje of is ze gewoon een kleine eter?
    Ze eet altijd tussen de 700 en 800 maar daar kom ik vandaag niet aan.
    Wil van de kleine flessen af maar dat wil ze zelf niet volgens mij.
    Hoe zit dat met de 30 scheppen per dag ook als ze de helft niet opdrinkt?
    Bedankt!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een klein meiske die niet zoveel drinkt!

Ze krijgt 4 flessen op een dag (heel soms een keer 5, afhankelijk van hoe lang ze 's ochtends slaapt en hoe laat ze 's avonds echt goed gaat slapen).

We bieden haar iedere keer 200cc aan, maar meestal drinkt ze tussen 140-180 cc. Gebeurt ook wel eens dat ze een voeding maar 100 drinkt, en soms ook nog wel eens minder.

Tja, we zijn vandaag bij de kinderarts geweest, en daar ook gezegd hoeveel ze drinkt (en hoeveel ze er nog weer van uitspuugt), maar dat was prima.. Tja, ze groeit goed en heeft genoeg plasluiers..

CB vond het juist onzin dat we haar flessen van 200 geven, flessen van 165 was volgens hun genoeg. Tja, ze zullen wel gek opkijken als ze volgende week te horen krijgen dat we bij de KA zijn geweest (ze veegden mijn vraag over het vele spugen de vorige keer van tafel ;)).

3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ja heb ook gedacht KA maar dat was het niet volgens het cb.
    Wat ik alleen raar vind dat ze een paar uur na de voeding wat vocht omhoog komt,niet veel maar klein beetje,spugen is maar 1 mondje.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier zegt CB dat ze minimaal 700 cc binnen moet krijgen per dag, onze dochter weegt trouwens wel meer dan 6 kg.. Anders moet je de regel toepassen van 150 cc per kg lichaamsgewicht..

Maarja ieder kindje is natuurlijk anders ;)

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    je "moet" helemaal niks van het cb, het is jouw kind, niet van het cb ;). Mijn zoontje heeft zich nooit aan de regels op de verpakking gehouden, hij dronk constant te weinig. Ook nu is het geen grote eter. Maar hij zit prima in zijn vel, komt goed aan en is gewoon een gezonde peuter. Als jij het idee hebt dat je kind tevreden is dan zou ik me niet zo druk maken om de hoeveelheden.

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een baby die altijd te weinig drinkt, en groeit als kool! We zitten nu op 5 x 165 en hij weegt zo'n 5,9 kilo, dus zou volgens jouw cb la op 900 moeten zitten, dat zie ik niet heel snel gebeuren. Niet druk maken, als je kindje goed groeit, vrolijk is en alert is, niks aan de hand!

7. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Hier ook een kindje dat geen grote drinker is. Vandaag had ze maar 150 ml gedronken op het KDV:$. as donderdag hebben we een afspraak op het cb en dan hoop ik dat ze toch iets is bijgekomen in gewicht.
    Hier drinkt ze per dag tussen de 700-800 ml. Maar zolang ze vrolijk is en voldoende plasluiers heeft maak ik me geen zorgen!:)

8. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ze drinkt tussen de 700 a 800,ze is vrolijk en groeit goed per maand.ze was van 4700 naar 5250 gegaan maar was die week ervoor geweest en is toen in 6 daggen 50 gram aangekomen.
    Ze heeft die aand ook in het ziekenhuis gelegen en was iets afgevallen dus misschien ligt het daaraan.

Maar hoe zit het met die 30 schepjes als ze de helft niet opdrinkt?
    Dus als een fles van 150cc maak en 5 schepjes maar 100 heeft gedronken moet ik dat ook als 5 schepjes rekenen?

Deel Deze Pagina