Ik heb echt een ontzettend rustig kindje in mijn buik. Ze heeft denk ik maar een keer in de drie dagen de hik, en heel soms voel ik wat schuiven. Maar ik hoor hier verhalen van vrouwen die bont en blauw geschopt worden van binnen en niet kunnen slapen omdat de baby zoveel trappelt. Ik heb de 20 weken echo gehad en zelfs een pretecho, alles ziet er helemaal goed uit, maar toch bekruipt me de angst dat er misschien wel wat mis is omdat ze zo stil is... Zijn er meer die een hele rustige baby hebben, maken jullie je wel eens zorgen of alles goed is?
Hey meid, Ook ik heb een rustige beeb. Mn placenta ligt ook voor waardoor ik schopjes zoiezo minder voel; Maar ze beweegt echt niet veel, nooit gedaan ook.. En als ze dan stampt ofzo is het ook niet zo heel hard, het doet nooit pijn.. Maar ik maak me geen zorgen hoor, ik heb een angelcare en als ik ze echt een tijdje niet gevoeld heb luister ik even en dan ben ik altijd gerust gesteld.. Je hebt drukke en rustige babies dus wij hebben wss gewoon een rustig babietje Maar je zou ze wel ongeveer 10x op een dag moeten voelen.. Maar sommige babies worden pas 'snachts wakker dus je kan het niet altijd tellen. Als je je echt zorgen maakt even naar je vk gaan he! Liefs
ben jaloers op jullie, mijn meisje is vanaf week 21 al zooooooooooooooo druk, word er soms een beetje moe van hihi..! De VK heeft ook iedere keer medelijden met me als ze het hartje gaat luisteren, ze ligt gewoon NOOIT stil! Geniet maar van jullie rustige kindjes! ( ik geniet trouwens wel volop van die kleine hoor maar ben wel een beetje jaloers op jullie hihi )
Hier ook een heel rustig meisje! Heb ook de placenta aan de voorkant liggen, maar voel haar wel aan de zijkanten en onder,bovenin. Ook niet hard, wordt nog lang niet bont en blauw geschopt! Heb ook weleens filmpjes gezien van vrouwen waar met 20 weken de hele buik heen en weer gaat. Nou hier ook niet! Af en toe wel een uitstulping van schopje. Maar ze groeit goed en de écho's waren ook goed, dus daar ga ik ook vanuit. 8)
Wij hadden ook een rustige baby, ik maakte me vaak zorgen omdat de eerste twee veel drukker waren. Maar nu snap ik ook waarom ik weinig voelde, want Jesse is nog steeds een zeer rustig manneke, echt heerlijk genieten! Hoewel hij best wel eens een keertje een lekker druk half uurtje heeft hoor, maar over het algemeen is hij heel rustig.
hmmm, dit is mijn 1e zwangerschap maar volgens mij heb ik een heel druk kindje juist ik voel hem/haar nu al altijd als ik even stil ga zitten, gelijk schoppen geblazen en als ik mijn hand op mijn buik leg schopt ie precies daar en oh wee als ik mijn hand(de warmte dus) weghaal, dan is het helemaal schoppen! mijn man is ook heel druk dus dat wordt nog wat gelukkig ben ik heel rustig dus hou ik het een beetje in balans hopelijk!
Hier ook een lekker rustig kindje in m'n buik. Hij/Zij beweegt wel, maar dat gaat er erg rustig aan toe. Pijn doet het ook nooit!
Hmm, mijn placenta ligt ook voor dus wrs heeft dat er veel mee te maken aangezien hier nu al 3 dames met rustige babies dat hebben.. Verders kan ik heel soms wel met haar 'spelen' in bad/bed als ik rustig ben en dan komt ze inderdaad tegen me hand aan liggen: wat een fijn gevoel! Maar andere keren (eigenlijk vaker) doet ze weer helemaal niets... Wellicht is het gewoon inderdaad een rustig kindje. Naar de verloskundige gaan vind ik vaak wat overdreven: ik weet dat het nergens op slaat want ze zijn er natuurlijk voor maar ik voel me dan zo'n aanstellerige bezorgde moeder! .
@ tascha: wat heerlijk dat je kan luisteren met de angelcare! dat zou bij mij inderdaad ook veel schelen, dan weet je iig dat het goed zit! Ik probeer het wel vaak met de stethoscoop maar ik hoor helemaal niets dan! haha, de vk zei al dat het wel moeilijker gaat want dan moet je de preciese plek weten en dus weten hoe de baby ligt.
Ja meid ik vind het een leuk toestelletje, niet dat ik het dagelijks gebruik, maar heel af en toe als ik denk van "mmh, heeft ze nu al geschopt vandaag?" dan luister ik even en ben ik gerust Het is trouwens angelsounds hihi, ik had me vergist Ik hoop trouwens stiekem dat mn beeb ook uit de buik zo rustig is Lijkt me heel fijn
Ook bij mij ligt de placenta aan de voorzijde. Ik voel de baby maar heel zachtjes schoppen. Maar het is zo zachtjes, dat ik soms ga twijfelen of het wel schopjes zijn. Verder is het mijn eerste kindje, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben elke keer erg blij als ik naar de verloskundige mag en het hartje weer hoor kloppen. Het maakt me soms wel wat onzeker. Van de verloskundige kreeg ik te horen dat ik hem nu elke dag moet voelen schoppen. Daardoor ben je er nog meer op gefocust, wat me soms nog meer zorgen oplevert.