Waarom pas bij 6 weken verloskundige bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisa1986, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraag...

Waarom pas bij 6 weken verloskundige bellen? Ik lees net op i-net dat je voor een afspraak kunt bellen als je 6 weken zwanger bent. Hoezo niet eerder???

2. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Ik heb gelijk een dag na mijn positieve test gebeld ;) niks gehoord dat ik te vroeg belde

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja het mag wel eerder. maar tis gewoon niet nodig. je gaat de eerste keer pas rond een week of 10-11 naar de vk

4. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dan bel ik gewoon deze week nog :D Bij deze verloskundige krijg je je eerste echo rond de 8 weken volgens mij.

5. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    had mijn eerste echo ook al vorige week :D:D Gefeliciteerd en geniet ervan !!

6. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat zo spannend he :D Die eerste echo....

7. Sweetangel28

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    ja dat is het ook :D was op van de zenuwen geen oog dicht gedaan de nacht ervoor haha :p

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij de eerste heb ik rond 5 weken de vk gebeld. Kreeg rond 8 weken eerste afspraak en echo.

Nu liep ik bij de fertiteitspoli en omdat mijn man die dag een zaadtest had heb ik dezelfde dag dat ik een test deed gebeld.

9. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ik kreeg met beide zwangerschappen mijn 1e echo met 6 wkn al en had me in 4e week al aangemeld ;) toch leuk dan al een kloppend hartje te zien (iig bij mij) en te horen te krijgen dat het een goede intacte zwangerschap is en of het er 1 is of misschien wel meer, heerlijk om zo vroeg te weten dat de kans heel groot is dat het goed blijft gaan!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb mezelf met 4,5 week aangemeld, met 8 weken afspraak. ga niet uit van een vroeg echo, dat wordt hier een aantal keer gemeld maar standaard is nog steeds rond 12 weken.

11. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat moet je dan lang wachten om jezelf gerust te stellen?! Dan zou ik nu nog bijna 2 maanden moeten wachten...

12. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Lisa dat is normaal met 12 weken. Je krijgt meestal alleen een vroege echo als daar reden toe is. Dus als het al eens vaker is misgegaan en er zijn enkele vk's waarbij je idd tussen de 8a 10 weken een echo krijgt maar dan krijg je vaak met 12 weken niet en dan pas weer met 20 weken. Dus tja daar kun je dus niets van zeggen het is vk afhankelijk.
    Gewoon bellen dan hoor je het vanzelf hoe het bij hun gaat kun je ook gewoon vragen toch.

xxx Joyce

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook al gebeld hoor gisteren, en expres een wat latere echo dan de vorige keer, met 8,5 week :)

14. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik ben met 4 weken zelfs al bij de vk geweest :D helemaal niet nodig natuurlijk maar ze is zo gezellig hahahahaha
    Ik vind dat vroeg naar de vk niet zoveel zin heeft omdat ze niks kunnen zien of voelen e er kan nog van alles gebeuren.
    Ik ging eigenlijk dus echt voor de gezelligheid nu ga ik weer met 12, 13 weken

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik heb gebeld toen ik 5 weken zwanger was, met 8 weken had ik de eerste afspraak en echo.

16. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb vandaag gebeld en voor 8-2 een echo.
    Dan ben ik ruim 6 weken zwanger.
    Ik ben wel idd een "geval" die al vroeg een echo krijgt omdat ik al eens eerder een leeg vruchtzakje had en vorig jaar een MK heb gehad met 9 wkn.
    Ik krijg daarom ook meer echo's om door de eerste 13 weken heen te komen...
    Normaal is ongeveer vanaf 10 weken afhankelijk van je VK

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier met 5 weken gebeld, en met 7+2 had ik de echo.
    ( zonder medische noodzaak of zo)

Nu met 10+2 (ongeveer) termijn echo.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

klopt, helaas is dat zo maar het is wel gebruikelijk.

19. fafa

fafa Niet meer actief

kan ook zijn dat ze zo de hoeveelheid "vervelende telefoontjes" willen verminderen. De eerste twee weken na je positieve test zijn natuurlijk het meest gevaarlijk. (lees: eventuele miskraam) Als je toch pas met 8 weken voor het eerst komt, kun je dan beter bellen met 6 weken, als alles hoogstwaarschijnlijk okee is met het embryo.

Tenminste... ik persoonlijk zou het pijnlijk vinden om een afspraak met de vk weer af te moeten zeggen vanwege een vroege miskraam. Dan had ik die afspraak liever nooit gehad.

20. Wat fafa zegt, wou ik ook net zeggen. Al is het niet gelijk dat het met 8 weken hoogstwaarschijnlijk oke is, maar de kans is alweer een stuk groter. Ik heb de eerste keer de vk pas met bijna 7 weken gebeld maar ik liep ervoor bij de gyn. Vorige zwangerschap (mk) met 4,5 week gebeld maar met 6,6 een mk dus weer afgebeld.. volgende zwangerschap bel ik gelijk na mijn posi test, maar da's meer voor een vroege echo om eerlijk te zijn :)

Deel Deze Pagina