vriendje en ik waren eruit met de naam. totdat ik hem vroeg hoe hij dacht dat het geschreven werd. bleek dat hij een ander schrijfidee had dan ik! ik vind zijn schrijfwijze niet mooi en viceversa. hij gooit echt argumenten in de strijd dat ik denk: WAAR GAAT DIT OVER?! 1. op mijn schrijfwijze kunnen kinderen een rare associatie met de naam maken (ik moet echt ver zoeken..) 2. ik heb de 2e naam bedacht (heb gevraagd of hij het goed vond, ze wordt vernoemd naar mijn oma en hij vond dit goed) 3. omdat ik de 2e naam heb bedacht wil hij ook wat bepalen (hij kwam zelf aanzetten met de 1e naam maar vindt het dus belangrijk om ook zijn schrijfwijze te doen). 4. hij doet toch aangifte! (ja, dat is nog de beste reden natuurlijk) ik heb m gezegd dat ik te aardig egoïstisch vind dat hij het perse wil bepalen. dat hij het belangrijker vindt dat HIJ de naam heeft bepaald dan dat ons kind de rest van haar leven aan een naam vastzit. zegt ie: nou, dan bedenken we een andere naam. dus zeg ik: volgens jouw redenatie heb ik toch geen inspraak!! :'( pfff wat moet ik nou weer?! jullie nog tips?? aangezien ik de naam echt nog voor onszelf wil houden, kan ik die niet hier neerzetten..
Even laten bekoelen.. en over twee weken nog eens over hebben! En anders ouderwets twee namen in de hoed en trekken maar??
ja maar jij wilt toch ook perse jouw schrijfwijze.. eigenlijk zijn jullie allebei t zelfde haha. + dat jij de 2e naam hebt uitgekozen... maar nr 4 wat hij zegt vind ik echt smerig... dat zal hij toch hopelijk niet doen !! maarja voor de rest.. ik denk dat ik zelf ook zou volhouden bij mijn schrijfwijze.. vrouwen krijgen toch meestal hun zin na een tijdje,, dus nog even volhouden ;
ik zou zeggen even laten gaan, en dan begint ie dr vanzelf wel over.. hier ongeveer t zelfde gehad maar dan met de hele naam.. man vond niets leuk wat ik leuk vond en andersom, heb m laten gaan, tot ie met een naam kwam (die ik overigens al eerder had geopperd) die we beiden leuk vinden.. probleem opgelost
is er geen compromis te vinden in een 3e manier van schrijven ? Dat hadden wij indertijd wel Fee wilde we niet Fay wilde ik Faye wilde hij En we waren er beiden van overtuigd dat de ander dat ook oke zou vinden.. dus niet. En toen vonden we Fae en was het goed voor beiden... Vóór we die vonden hebben we nog een andere naam gezocht, maar daar kwamen we gewoon óók niet uit.
Zijn wel beide schrijfwijzen 'normale' manieren om de naam te schrijven? Dat is iets wat je in je keuze mee kan nemen, misschien voor je kind prettig om een naam te hebben die niet door iedereen fout geschreven wordt. Je kan het even laten rusten, mss dat jullie er op een ander moment meer redelijk over kunnen praten. en anders toch hier neer zetten bij het namen topic, kan je kijken wat voor reacties er op de verschillende schrijfwijzen komen, dan kunnen jullie altijd nog kijken of je die dingen belangrijk vind of niet. Tweede naam wordt eigenlijk bijna nooit gebruikt.
ik ben het wel eens met je vriend wat betreft punt 3 als jullie allebei een naam mogen verzinnen en de jouwe is door hem goedgekeurd dan vind ik het een beetje lullig als zijn verzonnen naam nog op schrijfwijze door jou afgewezen wordt het is geven en nemen Een andere naam zoeken lijkt me juist alleen maar verwarrender, dan heb je nog een mooie naam en krijg e dezelfde discussie opnieuw.
Haha, heel bekend dit.. Ik zei dewi, hij zei dan wil ik demi.. (demi de zeeuw..) want ja meneer is ajax fan.. Ik vind dewi persoonlijk leuker en hij vind dit ook leuke naam.. Maar goed.. dan komt het onderwerp ajax weer tevoorschijn.. Nu willen we binnekort een hondje, hij wil dat het hondje urby wordt genoemd.. (urby emanuelson..) nou vind ik dat niet echt een honde naam maar okay.. omdat hij urby zo graag wilt (Ben allang blij dat hij ons toekomstige kind niet zo wil noemen).. Nou toen zei ik, dan wil ik dewi en krijg jij urby.. Dat vond hij een mooie deal.. Probleem opgelost.. Maar wat kunnen mannen moeilijk doen over namen haha, naja goed okay vrouwen zijn niks beter ik weet het
dit snap ik niet, maarja ben dan ook geen voetbal fan haha EDIT: Laat maar ik snap hem al denk ik, is zeker een naam van een voetballer? (wat ik erg raar vind want Demi is toch een meidennaam?) ik vind Urby juist wel een leuke naam voor hond... liever voor een hond dan voor een kind
Welke spellingsvariant komt het meest voor? die zou ik dan kiezen, zo sneu voor je kind als ze altijd haar naam verkeerd gaan schrijven... Al ben ik het ook wel eens met deze argumenten van je vriend; 2. ik heb de 2e naam bedacht (heb gevraagd of hij het goed vond, ze wordt vernoemd naar mijn oma en hij vond dit goed) 3. omdat ik de 2e naam heb bedacht wil hij ook wat bepalen (hij kwam zelf aanzetten met de 1e naam maar vindt het dus belangrijk om ook zijn schrijfwijze te doen). Het is dus de naam die jij hebt bedacht en ook nog eens vernoeming naar jouw familie, dan vind ik het niet meer dan logisch dat hij ook een inbreng wil hebben in de naam, en als dat dan de schrijfwijze is, tja. Tenzij het echt heel erg afwijkend is, dan kan ik me voorstellen dat je er niet mee akkoord gaat, maar verder... Je kan ook nog kijken welke schrijfwijze het mooist staat als je de namen volledig uitschrijft.
bedankt voor de tips! ik denk dat ik het voorlopig even laat rusten en er gewoon later nog even op terugkom (of hij..). misschien als ik een tijdje aan zijn schrijfwijze wen, dat het wel gaat. de naam hoor je sowieso niet zo veel en kan op beide manieren. zie toevallig net dat er een discussie van onze naam ook op ZP staat en daar geeft iedereen aan zijn schrijfwijze.. hmmmm, misschien moet ik dan toch maar toegeven
Manilef wou eerst geen tweede naam heb gezecht ik wel. Wou eerst ook een andere schrijfwijze maar nu heb ik wel mijn zin. En manlief vind het prima.Gewoon kijken of ke een compremie kunt sluiten. Succes ermee