ons zoontje van 9 maanden heeft nu 2x een antibioticakuur (vlak achter elkaar) gehad, eerst vanwege oorontsteking en daarna voor blaasontsteking. Hij heeft vanaf begin af een onwijs slecht geslapen. Nu viel het ons op dat tijdens de2e antibioticakuur (na 2 dagen geven) hij ineens veel beter ging slapen, sliep toen snachts zelfs 4,5 uur achter elkaar (heeft hij nog nooit gedaan!) en nu zijn we weer 3 dagen gestopt en begint de ellende weer opnieuw. Hebben urine weer na laten kijken maar dat was goed. nu zat ik te denken zou het door de antibiotica kunnen komen dat hij ineens beter sliep? Hij is altijd erg gevoelig geweest wat eten betreft, had koemelk allergie, heeft reflux (krijgt hij ook maagzuur remmers voor) en hij krijgt spelt pap omdat dit lichter verteerbaar is (andere pap had hij altijd veel last van) iemand een tip? Zou een homeopaat iets voor hem kunnen doen
poept hij tijdens de AB ook meer? Ab tast de darmflora aan, maar kan daardoor dus ook diarree veroorzaken. Als hij daardoor beter slaapt, zou je eens moeten kijken hoe je hem qua ontlasting nog wat kunt helpen. Maar, bij mijn weten is slaperigheid ook een bijwerking van antibiotica, dus ik zou de oorzaak voor het meer slapen eerder daar zoeken. Of wacht, lees nu over de maagzuurremmers: welke krijgt hij? Hier hadden we voor de jongste nexium en dat veroorzaakte weer verstopping, waarvoor ze vervolgens weer forlax nodig had, om wel te kunnen blijven poepen.
zijn ontlasting was niet echt anders. hij krijgt inderdaad ook nexium. maar hij poept gewoon 2x per dag. Maar voor de nexium was het ook al ellende wat slapen betreft. en moe is hij nu ook maar goed slapen ho maar. hij word echt om de 3 kwartier huilend wakker en met die antibiotica was dat dus niet zo
Hier nu 4 keer achter elkaar antibioticakuren gehad. Ook sliep ze meer tijdens deze kuren, schijnt idd met de antibiotica te maken te hebben. Mijn dochter krijgt tijdens de kuren altijd erge diarree. En het lijkt wel of alles zich weer moet herstellen na de antibiotica, want vaak voelt ze zich behoorlijk lamlendig na zo'n kuur. De laatste keer was ik gelijk met de kuur gestart met probiotica en dan deze nog twee weken erna gegeven en ik moet zeggen dat ze zich wel beter voelde na de antibiotica kuur en ook beter sliep. De darmflora moet zich weer herstellen na antibiotica en kan wel even duren. Hier ook gevoelige darmen en dan geeft die antibiotica altijd wel een behoorlijke tik.
ja maar hij sliep juist beter tijdens antibiotica dan daarvoor en daarna. moet ik zeggen dat hij vannacht echt goed heeft geslapen voor zijn doen. (maar 2x gekomen)