hey meiden, ik heb echt een super bevalling achter de rug, heb dan ook geen knip gehad en had geen enkel scheertje. ik voel me dan ook op en top en wil graag terug gaan sporten. maar vanaf wanneer mag dit eigenlijk? ik heb pas 13 juni een afspraak bij mijn gyn om te kijken of alles in orde moet iknwachten tot dan of mag ik thuis op de hometrainer toch al wat doen?
Mij werd aangeraden om tot een week of 8 na de bevalling het rustig aan te doen, je lijf heeft toch wat tijd nodig om bij te trekken. Teveel, te snel kan leiden tot o.a. baarmoederverzakking. En daarna moet je ook nog een tijd uitkijken met sporten zoals hardlopen omdat je botten nog wat week zijn en die klappen die jij maakt als je rent nog niet helemaal aankunnen.. Als ik jou was zou ik even afwachten tot 13 juni
Tot zes weken na de bevalling sta je nog onder controle van de verloskundige. Je kunt het hem/haar even vragen, maar ik denk dat je na die zes weken wel mag beginnen. Rustig aan met de buikspieren in ieder geval !
Hihi ik vroeg me dus ook al af wanneer ik weer mocht beginnen, ik wil die buik eraf maar nog ff wachten dus
ik woon in belgie dus geen verloskundige, wel een gyn maar daar moet ik dus pas 13 juni naar toe. zal dus maar braafjes afwachten en idd ook ik wil dat buikje eraf. bij de eerste heb ik te lang gewacht en dat zit er dus ook nog aan. nu bij de 2de heb ik besloten zo snel mogelijk terug te beginnen. maar ga wel wachten tot de gyn zegt dat het ok is dan.
ik ben na 5 weken weer begonnen met sporten wel rustig aan. ze zeiden hier dat het naar 6 weken weer mocht maar ik kon niet wachten had\er echt behoefte aan, helaas is die behoefte nu een beetje weg.
ik ga dinsdag weer voor het eerst sporten (bijna 8weken na mn bevalling). ik sport onder begeleiding van mn fysio vanwege mn bekken en wervels en van hem moet ik heel rustig aan doen en niet langer dan 45min. maar dat is meer om me tegen mezelf te beschermen. (tis bij mij vaak alles of niets) ben benieuwd. ik ben er wel weer aan toe om iets te gaan doen want ik merk gewoon dat ik heel moe blijf en weinig spierkracht heb. nog 4weekjes en dan moet ik weer 3x in de week een half uur heen en terug fietsen naar mn werk. moet dus wel weer een beetje conditie hebben tegen die tijd. (loop al vanaf eind januari thuis en daarvoor veel met de bus gegaan) liefs doris
Ik ben na anderhalve maand weer gaan sporten. Als ik dit hierboven lees vraag ik me af of dat goed was . De cursus fit na de bevalling had ik afgezegd, dat begon een week of 10 na de bevalling en toen was ik alweer aan het fitnessen, dus dat vond ik onzin. De professionals om me heen zeiden dat ik buik- en bekkenbodemoefeningen moest gaan doen. Na 6 weken heb ik aan de gynocoloog gevraagd wat ik wel en niet mocht ivm mijn hoge bloeddruk. Die zei dat ik alles weer kon gaan doen wat ik voor mijn zwangerschap deed, dus dat ben ik weer gaan doen. In de sportschool heb ik een aangepast programma gekregen om weer rustig op te bouwen, maar inmiddels zit ik weer op mijn oude schema. Dat terwijl ik dus wel ben geknipt, gehecht en een vacuumverlossing had en tijdens mijn zwangerschap maanden thuis heb gezeten met een hoge bloeddruk en niets mocht doen. Het is me goed bevallen, weer zo snel te gaan sporten. Alleen de frequentie heb ik nog niet hetzelfde. Ik sport nu in het weekend even snel tussen 2 voedingen in, mijn man is dan thuis bij de baby. Door de week 's avonds heb ik in het begin gedaan, maar vind ik nu niet meer handig met haar slaap- en voedingstijden. Hoop dat dat straks weer gaat lukken.
Mijn gyn zei me om niet aan sport te doen tot aan de volgende controle, en dat is begin juli, maar tja ik heb dan ook een keizersnede gehad. Ik zou dan wel willen sporten zoals zwemmen of lopen maar dat eerste is al zeker uit den boze omdat de wonde niet week mag worden in water. Zowiezo voel ik me nog niet 'klaar' om teveel te bewegen. Ik denk dat je lichaam wel zal aageven wat kan en niet.
Ik heb ook een keizersnee gehad, en ben 2 weken terug bij de gyn op controle geweest, en ik mocht wel weer rustig aan beginnen.
hmm vk waarschuwde hier ook dat als je gaat sporten dat het wel kan na een week of 8.. maar dus heel veel sporten nog niet omdat je bekkenbodem nog niet herstelt is dan en als je dan te vroeg gaat sporten.. kan die verzakken.. en je kan er onwijs incontinent van worden kennelijk zij vertelde ook dat daarom tegenwoordig veel oudere mensen incontinent zijn.. die hebben vroeger gewoon nooit lang genoeg rust genomen na het bevallen.