hele tijd gezeur dat ik veelste vroeg ben met babyuizet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannne

Sannne Lid

9 aug 2008
    68
    0
    0
    Omg. Nijmegen
    Gelukkig voor mij niet herkenbaar. Ik had alles met 20 weken al in huis, maar achteraf baal ik daar wel een beetje van. Heb nog steeds zo'n zin om te shoppen maar het heeft geen zin!

Enige wie nog weleens zeurt is mijn oma, die vind dat ik te kleine kleertjes koop (50/56 en 56) want al haar kinderen moesten meteen 62 aan :D
    Maar daar gaan we maar niet vanuit ;)
    En anders kan ik weer los met shoppen haha!

Lekker laten gaan, jouw geld, jouw kind, jouw beslissing!

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

:Dhebben wij dezelfde schoonmoeder???? Zus van mijn man, vond het ook allemaal zo schattig, maar toen we zeiden dat wij het niet willen hebben en alles dus voor haar is.... was het ineens niet meer zo mooi:D

@ ts: niks van aantrekken hoor! wij kregen dat ook allemaal te horen. Ik had al heel veel kleertjes gekregen de dag nadat wij te horen hadden gekregen dat we een meisje krijgen. Ik hoef zelf al bijna niks te kopen en daar baal ik behoorlijk van. Ik heb het gevoel alsof me dat is ontnomen. Hebben nu enkel haar eerste setje (50-56) zelf gekocht. En 2 setjes in maat 62. Want ze heeft echt al een kast vol. Gelukkig is het wel mijn smaak, maar had zo graag zelf ff lekker willen shoppen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lekker kopen meid! Je zit o met een dikke buik in de zomer en daar word je niet mobieler van. Nu de aanbiedingen in de gaten houden scheelt je veel geld. En de kosten spreiden is alleen maar verstandig!
    Ik had ook (had? ik bedoel heb ;)) een hoop kleertjes en ik vind het heerlijk dat ik de keuze heb. Heb tegen mijn kraambezoek gezegd geen kleding 56/62 nodig te hebben en dat ook weinig gekregen. Heb vooral boeken gevraagd.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi,

Hier ook zo... volgens mij hebben we ook een bepaalde "drang" om dingen te kopen hoor... elke keer zeg ik weer dat dit ècht het laatste is en dan zie ik weer wat en dan ga ik weer overstag.

En ik ben ook heel gevoelig voor aanbiedingen.... Vind het ook heerlijk als ik dingen gekocht heb in de uitverkoop en als je dan ziet wat het anders gekost had dan ben ik helemaal blij.

En ik dacht maar zo nu kan je nog zelf shoppen, ga je wachten en ben je straks minder mobiel dan kan het niet meer.

Ik heb in de week nadat ik positief getest had de eerste babydingen gekocht, ik had zoveel kraamcadeautjes gekocht voor anderen en moest iets voor mezelf kopen. Dat heb ik op zolder verstopt in een tas omdat ik al wist dat ik voor gek werd verklaard. Heb het een paar weken later wel opgebiecht en werd alsnog voor gek verklaard haha! Maar ja dat kon me weinig schelen.

5. giraf

giraf Niet meer actief

Wilde precies hetzelfde zeggen :D
    Hier ook 'commentaar' dat we nog helemaal niks voor de baby gekocht hebben, en aan het kamertje moeten we ook nog beginnen.

mensen willen zich altijd overal tegenaan bemoeien!
    Lekker doen wat je zelf wilt hoor!

6. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Juist die voorpret is zo leuk. Lekker doen wat je wilt!!! Veel plezier!

7. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik hobbel net even langs en wil toch even mijn mening geven.
    DOe toch lekker wat je zelf wilt.
    Geniet lekker van de voorpret wanneer je dat zelf wil ;)
    Genieten meiden!! :D

O ja en schoonouders denken het ook altijd beter te weten. Meteen de kop indrukken hoor. Anders wordt het straks na de bevalling erger.

En moeders en broers die aan iedereen zeggen dat je genoeg hebt voor de komende 5 jaar. Dat is geen leuke opmerking. En slaat ook nog eens nergens op. Ze verpesten daarmee de pret voor jou. Ik zal daar wel even wat van zeggen.

8. nijnonijntje

o ik lees ook iets over kleertjes van 30 jaar. Dat is wel heel oud. hihi.

Kinderskamers verbouwe... moet je zelf weten vind ik.
    Logisch dat je je kind een leuk en warm kamertje wilt geven en leuke kleertjes aan wilt doen die je zelf ook vind.

Wij hebben een mk achter de rug. een heel setje clomid die niet werkten en lang wachten. Tijdens deze zwangerschap nog een bloeding.
    Dus geloof me als ik de 12 weken voorbij ben ga ik ook shoppen hoor. Eindelijk genieten.

9. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij durfden de eerste tijd niks te kopen vanwege miskramen die aan ons meisje vooraf gingen. Dus eerst gewacht, na de echo met 13 weken durfden we een paar kleine dingetjes te kopen en pas na de 20 wkn echo hebben we het kamertje en de wagen besteld en nog wat kleinere dingen. Was toevallig bijna allemaal op voorraad dus dat was met 27 weken bezorgd. Verder wat dingen 2ehands, zoals de box, ook met 25 weken opgehaald. Gelukkig maar, met 32 weken zat ik thuis en kon ik niet veel meer door BI en ischias.

Kleertjes had ik niet veel gekocht omdat de schattingen steeds ver uiteen liepen, ik had een paar setjes 50 en 50/56, meer niet. Er wordt vaak gezegd dat je veel kleertjes krijgt maar dat was bij ons niet zo. En wat we kregen was maat 62 maar meest nog veel groter. Ik heb 1 rokje maat 92 gekregen....Kind was 50 cm en 2780 gram na 40wkn5dgn en zit nu in 62/68.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn tip... kweek wat meer olifantenhuid.. je zult het nog veel meer nodig gaan hebben als de baby er eenmaal is. Iedereen vindt wel ergens iets van... of je het je aantrekt bepaal je zelf. Je bent volwassen en dus sta je achter je eigen beslissingen. Laat anderen dus lekker praten!

Andere tip: koop vooral niet teveel.. heel veel spullen gebruik je helemaal niet en 'nodig' heb je ze ook al niet. Kijk vooral bij anderen en vraag aan vriendinnen die al kids hebben (6 - 18 mnd) wat zij veel gebruiken en makkelijk vinden... EN laat je niet leiden door koopjes... er is een reden waarom dingen in de uitverkoop gaan!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

#51 mamv1, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2011
    Hier hadden we de meubeltjes al met 9 weken gekocht, omdat we het goedkoop tegen kwamen op MP, nou dan laat ik het niet staan :D Kreeg toen ook al commentaar, van stel dat het nou mis gaat, dan heb je de meubeltjes enz nog staan...
    Met ong. 25 weken hadden we het hele kamertje klaar +alle spulletjes, en daar ben ik heel erg blij om, want dan hoeven we nou met dit warme weer niks meer te doen ;)
    Heb 5 weken terug de allerlaatste kleine dingetjes gehaald zoals voeding, spulletjes voor de "vluchttas" enz.

Laat ze maar lekker zeuren, als hun het beter kunnen, dan doen ze het zelf maar ;)
    Gewoon doen waar je je lekker bij voelt!

Enne het scheelt een heleboel stress als je alles heel vroeg klaar hebt ;)

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij hadden ook alle belangrijke spullen al in huis rond de 25 weken. Soms moest ik me echt inhouden omdat ik anders in mn verlof niets meer "hoefde" te kopen.
    Gelukkig kon ik me niet inhouden want met 34.4 weken werd ik opgenomen in het ziekenhuis tot aan de bevalling. Oftewel... wij hadden zowat alles al :D

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wacht maar tot de kleine er straks is en je moeder of schoonmoeder voor de zoveelste keer met spulletjes voor de kleine aan komt zetten.
    Moet je gewoon zeggen ma.. we hebben al zoveel gekocht dit kan er echt niet meer bij hoor.

Heeft heir heel goed geholpen, mijn moeder bleef maar zeuren over alles wat wij tevroeg kochten en later kwam zij iedere keer met iets aan.

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik ben nu bijna 18 weken maar heb ook al een heleboel in huis. Heb ook al een kinderkamer, kinderwagen (maxi cosi mura4), maxi cosi cabriofix en een box. Moet alleen de aankleding nog van het kamertje en wat kleertjes. Ik heb gelukkig m'n ouders en schoonouders nog niet gehoord over waarom nu al dingen kopen. Nu is het ons eerste kleine, maar zij vinden het juist helemaal top.

Maar al waren ze het er niet mee eens, baby shoppen is het leukste wat er is. Dus waarom lang wachten....

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik vind het wel goed dat je nu al alles hebt hoor..
    je weet nooit.. mn dochter is met 33+3 geboren.. geloof me .. ik was blij dat ik alles in huis had en t kamertje klaar was enz. dan heb je echt geen zin om nog dingen te moeten kopen hoor..
    En je weet niet of je straks miss bi krijgt, dan is het ook geen pretje meer om winkel in- winkel uit te "moeten"

Maar t is wel heel herkenbaar hoor! wij hebben 2jr bij mn schoonouders gewoond met de kleine.. nou alles wat ik kocht was het : heb je dat wel nodig?! ze heeft al een kast vol kleertjes.. bla bla.. (dat was vooral NA de geboorte..)

16. nijnonijntje

O ik irriteer me dood als men bemoeid met wat je koopt.
    Nee ik heb inderdaad niet alles nodig, maar het is wel leuk of handig. En daarom koop ik het. Alsof iedereen alleen dingen koopt wat ie nodig heeft.
    Lekker saai interieur, kledingkast en leven hebben die mensen dan.
    Al koop ik gouden kleren voor mijn kind.
    Mijn probleem, niet die van iemand anders.

Sorry moest even mijn frustratie kwijt ;)

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Kan het niet zijn dat hun iets voor jullie hadden willen kopen, de kinderwagen ofzo?

Maar volgens mij koop je altijd te veel hoor hier precies hetzelfde toen ;)

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik bedoel trouwens teveel volgens de mensen dan hè haha

19. nijnonijntje

Ja precies haha.
    Maar ach ik denk dan. Lekker toch dat genieten van de voorpret.
    En wat je niet gebruikt, bewaar je voor de volgende of maak je iemand anders heel blij mee.
    Dus je kan er altijd wat mee toch ;)

20. angel229

angel229 Niet meer actief

We konden zo dezelfde schoonmoeder hebben. Hier woont ze verderop in de straat en zie straks ook de bui al hangen. Ik laat dus nu ook niet zien wat ik heb gekocht.

Deel Deze Pagina