De vraag zegt het al, op hoeveel voedingen zaten jullie met 7 weken? Ik word soms een beetje onzeker van alle mensen die vragen of ik al een ritme te pakken heb, of ik al door kan slapen, en op hoeveel voedingen ik zit. Ik zit op 7 voedingen (heel soms 6, heel soms 8) en hij komt 's nachts ook gewoon lekker om de 3.5 uur. Er heeft weleens langer tussen gezeten maar dat kwam dan omdat hij zo moe was(veel wakker, veel huilen) dat hij het nodige in te halen had. Nu bied ik een duidelijk ritme aan(Ria Blom), hij reageert er goed op maar er zit, omdat hij dus meer slaapt dan voorheen, echt maar 3.5 uur tussen de voedingen. Als ik van mijn eigen gevoel uitga, dan vind ik dit eigenlijk geen probleem, ik ben wel gewend aan die nacht- en vroege ochtendvoeding, maar als ik kijk naar de reacties van mensen om mij heen, dan lijkt het wel alsof ik al op veel minder voedingen zou moeten zitten, en dat hij op zijn minst 's nachts wel een keer 5 uur kan slapen. Hoe zit dat bij jullie? Hij groeit trouwens gewoon goed.
Niet naar die andere mensen kijken hoor meid! Gewoon je gevoel volgen en naar je kindje kijken en daarop inspelen! Jongste kreeg (en krijgt vrijwel nog altijd) 8 voedingen. Oudste twee kregen op die leeftijd ong 7/9 voedingen per dag, maar ivm niet zo heel goed groeien zijn we vanaf de 7 weken af en toe gekolfde bv en kv gaan geven, waar we later ook weer mee gestopt zijn, maar met een week of 10 zaten we op 11/12 voedingen per kindje.
Niet naar anderen luisteren hoor, mijn dochtertje zit momenteel nog op 8 voedingen en zelfs sinds een paar week op 2 nachtvoedingen. Wel vermoeiend, maar ik vind het verder geen probleem, dus kan me al helemaal niets schelen wat een ander ervan vind.
Hallo mroos, Klinkt heel normaal en netjes. Mijn zoon zat tot vorige week nog op 8 voedingenen nu op 7 voedingen. Het enige verschil is dat hij overdag sneller achter elkaar komt 2 1/2 a 3 uur en 's nachts er een langere tijd tussen laat zitten van 5 a 6 uur. Hij regelt het zelf dat hij op 7 voedingen per 24 uur komt. Ik heb geprobeerd hem in een beter ritme te krijgen voor mij en mijn dochter, maar dan maakt hij de dag er na er helemaal weer een potje van. Ik zou zeggen volg je eigen gevoel en laat je kind het ritme bepalen wat voeding betreft. groetjes Tanna
Oh die van mij( 12 weken) zit ook op 8 voedingen hoor, was rond deze tijd met mijn oudste kind ook zo. Heel normaal. Vooral niet naar het geklets van anderen luisteren, ieder kind is anders, en heeft een eigen *ritme*.
Klinkt helemaal goed, zo zaten wij rond die tijd ook hoor! Enneh, vooral bedenken dat de vragen die je krijgt, bestaan uit deels belangstelling/praten over koetjes en kalfjes en deels uit pure onwetendheid over hoe dat ook alweer zit met kids in die leeftijd. PLus dat veel mensen uitgaan van hoe het bij KV gaat, en BV werkt nu eenmaal gewoon anders
als kyran uit de borst drinkt dan wil hij soms wel om de 2 uur maar als hij het drinkt uit de fles dan zit er wel 3-4 uur tussen.. dus volgens mij is het heel normaal..doordat hij ook uit de fles drinkt overdag zit ik op 6 voedingen en soms 7
Hij doet 't supergoed hoor! Echt geen zorgen om maken! Ik kreeg ook constant zulke vragen, maar wel van mensen die helemaal geen ervaring met borstvoeding hadden en dus echt niet wisten waar ze 't over hadden. Milan zat rond die tijd nog op 12 voedingen per dag (en dat heeft 'ie heel lang volgehouden, ik denk wel tot 5 à 6 maanden).
Niks van andere aantrekken hoor! Mijn meisje kreeg tot 5 maanden ook nog makkelijk 6 voedingen op een dag. Soms nog een extra zelfs. Ik ben nu aan het afbouwen en overstappen op flesvoeding, dus wordt het een ander ritme.