hele vroege eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nana33, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,
    Het lijkt erop dat ik deze ronde een bizar vroege eisprong heb, nl op dag 6. ik heb normaal een redelijk regelmatige cyclus (tussen de 30-26 dagen) en snap niet helemaal waarom mn ei nu zo gek vroeg is. Heeft iemand hier ervaring mee? En was jullie cyclus vanaf dat moment helemaal in de war of was er iets anders raars aan de hand. Misschien maak ik me zorgen om niets, maar kan weinig info vinden over zulke heeeele vroege eitjes..
    groetjes

2. babs81

babs81 Niet meer actief

jaah was ook zomaar 2dagen eerder! dus op dag 11 ofzo?

stond er ook bij te kijken! neem aan dat je je dan ook eerder kan testen!
    dus eisporong en dan 10 dagen later kan je je testen? voel nu krampjes... en zou me innesteling krijgen.. dus neem aan dat ik over 5 dagen kan testen ipv 9 dagen

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Babs: ja, dat is dan wel weer het voordeel, je mag dan ook eerder testen. Ik hoop maar dat de kansen op succes er niet minder door worden, omdat onze eitjes er misschien nog niet helemaal klaar voor waren of zoiets. Hoewel 2 dagen eerder zoals bij jou valt dan nog wel mee, bij mij is het 8 dagen, pfffff. Nou ja, hoop dat het voor ons allebeid een geslaagde ronde wordt! Veel succes!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wel toevallig, ben de hele dag al aan het zoeken naar informatie hierover... We hadden besloten heel zachtjesaan voor een tweede kindje te gaan. Vooral omdat we Lena geen broertje of zusje willen ontzeggen...

Maar ik was zondag (de 14e) ongesteld geworden. Gisteren gekrikt zonder condoom en vanochtend voel ik opeens echt van die menstruatie-achtige buikpijn... die ik ook voel met eisprong. Denk dat dat hem vanochtend geweest is.

Normaal was ie ook vroeg, met dag 15 ofzo. Maar met Lena bleek ik ook een week langer zwanger te zijn dan ik dacht!

Maar na 6 dagen. Das vroeg :-s En een beetje eng....

Maar goed, zou zeggen... kan gebeuren. Hier varieert het ook nogal.

5. babs81

babs81 Niet meer actief

kijk eens meiden! ER IS VEEL HOOP VOOR ONS:p
    ENNEH..... of ie rijp is... nou ik ben er wel rijp voor!
    veel belangrijker

we hebben weer voordeel! en hopen dat ie geraakt is!

6. valhalla

Hoop het ook voor jullie!

7. babs81

babs81 Niet meer actief

misschien ook voor jou??? :)

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Valhalla: dank je voor je reactie. ik vind het zelf ook een beetje eng hoor. Heb zo'n beetje de hele fertility friend website afgespeurd, maar kan geen 1 cyclus van iemand ontdekken, waarin een ei zo vroeg komt zonder "hulp" (hormonen etc.). Hoop zo dat het geen problemen oplevert en het wel gewoon kan innestelen etc. Hopelijk gaan we alsnog allemaal zwanger het jaar uit!

9. valhalla

Jah... Ik hoop het en toch is het een beetje eng... Heb een morning after pil gekocht vandaag. Niet om hem te gaan gebruiken, maar het is zo gek!

maar normaal als je gaat krikken heb je toch altijd dat er weer zaadjes terug uit lopen... dat had ik met de eerste keer voor Lena ook niet en toen was ik ook meteen zwanger, vermoedelijk had ik ook met dag 7 eisprong gehad...(als ik terugrekende a.d.h.v. de 12-weken echo) en dat had ik vannacht weer of praat ik nu onzin??

Maar ik zou me er geen zorgen om maken. Als je googelt op 'vroege eisprong' kom je nl wel veel verhalen tegen van mensen die met een dag of 5 a 10 hun eisprong hebben. En hier dus ook. En was toch echt zonder hormonen de eerste ronde zwanger :D

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou dat geeft weer een beetje hoop in ieder geval! :D Zeker omdat ik net op de site van fertility friend heb gevraagd of dit kan en een moderator van de site zei dat ze er nog nooit van had gehoord dat een ei voor dag 8 kwam :( . Maar goed, dat zegt natuurlijk ook niet alles. Ik voel nu wel degelijk de standaard na mn eisprong krampjes, dus ben er wel van overtuigd dat het mn ei was! We zullen wel zien hoe het uitpakt...

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eisprong voor dag 10 is inderdaad erg zeldzaam en komt eigenlijk nooit voor. Op dag 6 is vrijwel onmogelijk. Weet je zeker dat je toen een eisprong had, heb je een test gedaan of getemperatuurd? Een eicel heeft namelijk eerst tijd nodig om te groeien en te rijpen en zes dagen is dan echt te kort. Een follikel groeit hooguit 2 mm per dag en hij springt pas als 'ie minimaal 20 mm is... Als je zo'n snelle eisprong hebt, dan is de kans aanwezig dat een eicel niet rijp genoeg is en daarom ook niet te bevruchten is.

12. valhalla

@ Jippie, wat je zegt, daar zit wel wat in.... Maar met een zeer regelmatige cyclus van zo'n dag of 28 bleek Lena ook bijna een week ouder dan ze volgens de berekening van de VK was.

Met zes dagen is ook erg vroeg, maar ik zou echt zweren dat ik gisteren een ei waar heb genomen :-s

Och ja met dit soort dingen is je lijf ook meesterlijk om je voor de gek te houden...

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Valhalla Kan je eisprong niet eerder geweest zijn en je luteale fase wat langer?
    Dan was de bevruchting ook eerder en kan het kloppen dat je wat eerder uitkomt.

14. valhalla

Ik weet het niet... :rolleyes: Ik hou behalve wanneer ik ongesteld word niets bij en ga uit van wat mijn lijf me vertelt...

Deel Deze Pagina