Hele week winterweer

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    AMSTERDAM - Ons land moet de komende week rekening houden met nieuwe winterse ongemakken. De matige sneeuwval van de afgelopen 24 uur heeft in het westen, midden en oosten voor een sneeuwdek van hier en daar 14 centimeter gezorgd.

Vooral Noord-Holland had het zwaar te verduren. Er deden zich tientallen aanrijdingen voor, maar er vielen geen gewonden. Vanochtend trekken de restanten van de sneeuwdepressie naar het noorden weg. Er valt lokaal nog wat lichte sneeuw. In het noorden komt het kwik vanmiddag niet hoger dan min vier graden, elders is het rond het vriespunt of iets daarboven.
    De komende drie dagen wint de kou verder terrein en neemt de vorst scherp toe. Dinsdag en woensdag kan het matig tot streng vriezen en ook overdag blijft het kwik onder nul. Meestal is het droog en langzaam klaart het wat op. In de loop van woensdag draait de stroming naar het nooden. We komen dan enkele dagen in gure omstandigheden terecht. Een harde, koude noordenwind voert tal van sneeuwbuien aan zodat er opnieuw grote verkeersoverlast dreigt. Er is overwegend lichte dooi en in de nachten blijft het vriezen. Een tweedeling dus in de week: eerst vorst, later sneeuwval. Ten oosten van ons slaat de vorst vernietigend toe. In Rusland en Polen vriest het s nachts bijna 25 graden. Tot in Berlijn was het vanochtend ook onder de min 15. Een deel van deze kou weet ons de komende dagen te bereiken

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Gelukkig is bij ons (noord-Groningen) nog geen nieuwe sneeuw gevallen.
    Wel liggen er nog keiharde sneeuw/ijsbulten van de vorige sneeuwperiode.
    Ben eerlijk gezegt wel een beetje klaar met die sneeuw.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh oh... wij gaan zaterdag verhuizen. We hadden eigenlijk gerekend op een verhuisbusje via een vriend, maar dat gaat onverwachts niet door. Dus nu moet het met een (open) aanhangwagen.... Hij voorspelt sneeuw.

Ik geloof dat ik maar even ga kijken waar ik hier in de buurt een dichte boedelbak ofzo kan huren ;)

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind het helemaal niet fijn om hoogzwanger te moeten lopen door deze gladde bende! En ik moet want mijn dochter moet gewoon naar school...

Ik ben echt niet blij!

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

gatverdamme!! zelfde probleem als athina hier, wij gaan ook zaterdag verhuizen.

verheug me er al op om alles naar beneden te sjouwen van de brandtrap bij ons..

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hier ligt een aardig pak sneeuw en het sneeuwt al de hele dag gestaag door...weliswaar met ieniemienievlokjes, maar toch...
    En ik wou morgen nog wel gaan fietsen naar mijn werk, maar da's een minuut of 40 fietsen en hier strooien ze de fietspaden dus niet, dus toch maar met het busje denk ik dan!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm lekker! Hier ligt weer een cm of 10, vanmiddag even een stukje gelopen met de hond. Is goed te doen hoor!
    Heb Uggs Sundance, dan ga je bijna niet onderuit. Maar ik ben ook niet bang om te vallen. En nu heb ik nog niet zo'n hele dikke buik.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik heb het wel gehad met de sneeuw eerlijk gezegd.

Hier is ook weer veel gevallen.

Geef mij maar lente,

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Bij ons is niks gevallen:) het is net allemaal sneeuwvrij, laat dat ook maar mooi zo, vind het wel weer leuk geweest met die sneeuw.
    zit alweer te dromen over de zomer;)

10. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik was blij dat ik het gras weer zag , Maar alles is weer wit.
    Ik heb zo'n zin in de zomer lekker een graad of 25 heerlijk.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier heeft het gisteravond een beetje gesneeuwd, er lag een heel klein laagje op de auto's en de planten. In de loop van de ochtend niets meer van te zien, gelukkig! Ik ben het winterse weer ook wel zat hoor... ik was net blij dat ik eindelijk weer eens met de fiets weg kon (naar het winkelcentrum lopen is te ver op dit moment door de zwangerschap)

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook een dikke buik en wankele pas, en sinds ik mezelf zeer tot 'hoogzwanger' mag noemen (zeg week 32 tot nu) alleen maar gladheid, sneeuw en gedoe. Ik ben het eerlijk gezegd ook wel erg zat. Voor ons huis ligt nogsteeds een spekgladde rotzooi, op sommige plekken kan ik al weken amper lopen zonder bijna te vallen. En daar baal ik van, ik kan al zo weinig meer, en nu is zelf even naar de winkel al een risico op een valpartij. Grrmbl.

Ik ben bang dat ik nou net ga bevallen als er weer zo'n dik pak ligt dat het uberhaupt heel lastig wordt om naar het ZH te komen. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt, wie weet blijft ze nog wel even gezellig warm bij mama zitten :D

13. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ligt weer een lekker dik pak sneeuw, zeker
    10 cm, en ik vind het héééérlijk! Van mij mag
    het nog weken blijven liggen!

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Gatver ja hier heeft het ook gesneeuwd vandaag. Ik wil zo graag met mijn zoontje naar buiten maar het kind krijgt het veel te snel koud en is ook super verkouden... Oooooooowwww ik weet dat je er geen invloed op hebt maar ik kan er nu onderhand ECHT gefrustreerd van raken. GRRRRRR

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Daarbij moet ik melden dat als ik niet plofzwanger was geweest, ik het net zo geweldig gevonden zou hebben. :D

Geef mij maar altijd zulke winters- nog liever echt met ijs/schaatspret. Niks erger dan alleen maar kwakkelgrijs ;)

16. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Ik vind die sneeuw wel mooi, ik vind het alleen zo griezelig dat het dan zo glad wordt...Morgen weer lekker glibberen naar het werk, dat vind ik niet erg leuk.

Ow ja en die pubers op mijn werk die sneeuwballen gooien. ;) Ook minder leuk. ;)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hé we mogen niet zeuren! Vorige week miezerde het en was het troosteloos en koud. Nu is het HEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK!
    Hopen dat het tot maart zo is, en dan mag de lente komen :D

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Nee even iets eerder. Eind Februari mag het van mij lekker warm worden ( hier kom ik vast op terug als ik hoog zwanger ben in juli, :$)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja daar ben ik ook bang voor. Bij mij is het uiterlijk 14 juni, daar kan ik nog mee leven :D

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja , lach maar, :(

:D

Deel Deze Pagina