Gestopt met roken en nu allemaal opmerkingen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sjoelke, Jul 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

Jun 3, 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Hallo Dames,

Ik ben een paar dagen gestopt met roken. Ben heel trots op mezelf:D!!

Ik wordt alleen nu echt gek van de opmerkingen die mensen maken:
    "O gestopt met roken. Ben je zwanger????"
    Of: "Ach neem toch een sigaretje, of ben je zwanger???"
    Of nog erger. Een vriendin van me zegt tegen een vriend: "Zie je niets aan haar?" Zegt haar vriend: "Ja, ze is zwanger want ze rookt niet meer!!!"""

Is er iemand met tips of goede tegen opmerkingen die me de komende weken door kunnen helpen.

Ik wil het namelijk nog niet gaan vertellen.

Liefs Sjoelke

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    Wat wel supergoed van je dat je gestopt bent! Maar wat lastig zeg om om te gaan met die reacties.

Kun je niet reageren met: hoezo, moet er een reden voor zijn om te stoppen met roken? Ik wilde dat al heel lang en nu met het mooie zomerweer leek het mij een goede tijd.
    Beetje slapjes misschien...maar heb geen ervaring hiermee

weet je er nu wel op te reageren als ze met zo'n reactie komen?

3. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

Jun 3, 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Op het moment probeer ik er een beetje om heen te praten of ik zeg gewoon nee. Maar ik vind het zo irritant en al helemaal omdat een stelletje het veel doet die zelf twee kinderen hebben.
    Dan denk ik, die zou den toch beter moeten weten.

Soms wil ik gewoon bijna opmerkingen gaan maken die echt niet kunnen! Gelukkig kan ik me inhouden want ik vind het niet respectvol naar mensen die het wel echt meemaken.

Groetjes Sjoelke

4. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Wat vervelend zeg!
    Er blijven nu eenmaal altijd mensen die er prat op gaan dat ze later kunnen zeggen: 'Zie....ik wist het al wel dat je zwanger was".
    Deze opmerkingen heb ik bij beide zwangerschappen gehad en sloegen echt nergens op. Ze vallen bij dan ook in de categorie: bijzonder kinderachtig.

Als ze weer iets zeggen van het roken dan zou ik de volgende opmerking maken: oh ja? Kzal thuis gelijk een zwangerschapstest doen. Blijkbaar weet jij meer dan ik.

Dapper dat je bent gestopt met roken overigens.

5. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

Jun 3, 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    Dank je voor de reactie!!

Ik ben ook zo blij dat het me nu lukt om te stoppen.
    Soms is het wel even moeilijk, maar dan denk ik aan de kleine in mijn buik!! Dan durf ik al niet eens meer te roken! :):):)

Groetjes

6. fafje

fafje Niet meer actief

wat suuuper goed van je...ik kreeg die opmerkingen ook toen ik 2 jaar geleden was gestopt...maar nog niet zwanger (was om zwanger te worden/)....maar dat zeg je ook niet snel tegen mensen..'ja ben gestopt want we willen zwanger worden" aders gaan ze telkens vragen..."en en en "

Maar als ze het vroegen zei ik wel vaak...tja gezonde kant op heh...als we ooit aan kids willen beginenn ;)...

Zoiets zou je ook kunnen zeggen, ze komen er vanzelf met een hun gereken wel uit als straks blijkt dat je idd zwanger bent!

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik ben toen ook in de zomer gestopt (was ik nog niet zwanger maar waren wel bezig) en als reden gaf ik: Ik wil al lang stoppen met roken en met dat vieze benauwde weer smaakt een sigaret mij toch niet. Daarnaast heb ik ook af en toe last van bronchitus dus de huisarts heeft mij al langer aangeraden om te stoppen!

SUCCES!!

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

Jun 3, 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    He dames,

Bedankt voor jullie reacties.
    En inderdaad opmerkingen hou je toch, maar ik had er echt de balen van.

Wat het belangrijkste is, is dat ik gestopt ben en ons kindje nu gezond in mijn buik kan groeien!!!!!

Liefs Sjoelke

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ten eerste: Gefeliciteerd met je zwangerschap en met het stoppen met roken. Gewoon niet het gevoel hebben dat je uberhaupt een verklaring verantwoord bent. Ik zou iets zeggen "als alsof een zwangerschap de enige reden is om te stoppen met roken" en het daar verder bij laten.

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Hahaha herkenbaar!!!

Ik ben ook direct naar mijn positieve test gestopt met roken en sindsdien is me echt al 50x gevraagd waarom ik ben gestopt met roken? En door de hele brutalen: of ik misschien zwanger ben?
    En helemaal nu ik wel een beetje een buikje krijg, ook geen wijntje dronk tijdens onze bedrijfsborrel en ook nog eens vrij plotseling een partnerschap ben aangegaan (mensen denken dat ik ben getrouwd), zijn ook eigenlijk alle tekenen wel aanwezig he. In het begin zei ik standaard; ik was gewoon helemaal klaar met het roken. Nu zeg ik; als ik zwanger ben, hoor je het vanzelf.

Mensen nemen me ook echt even stiekem apart om te vragen of ik zwanger ben. Alsof ik dan weleens 'ja' zeg terwijl het blijkbaar nog niet bekend is op het werk? Hahaha, right.

Naaah ja, ik ben er inmiddels aan gewend. Nog 2 weken werken, dan ga ik lekker 3 weken op vakatie. Na de vakantie ga ik het bekend maken of eigenlijk denk ik dat mijn buik het dan wel bekend maakt haha.

11. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Het helpt om te zeggen: ik probeer te stoppen met roken. Echt, wat ik had hetzelfde probleem en toen ik dat begon te zeggen is het voor mensen niet zo definitief. Maar wel heel goed van je dat je bent gestopt. Je weet wel waar je het voor doet maar toch blijft het niet altijd even makkelijk.

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    101 antwoorden om stoppen met roken te verantwoorden terwijl je stiekem zwanger bent :D
    Dat boek wordt goud waard ;)

Maar voor de enkele mensen in je omgeving die het nog niet wisten:
    Roken is gewoon ongezond, of je nou wel of niet zwanger bent.

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ben niet zo zwaar van mezelf en heb heb toen bij mij gezegd dat ik ben gestopt met roken omdat ik wilde aankomen :D niemand die wat anders dacht:p

14. misa

misa Niet meer actief

Goed dat je gestopt bent en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ja, het was makkelijker geweest als je al eerder gestopt was. Maar misschien kun je toch eens wat meer opmerkingen maken waarin je laat merken dat je het gezeur (van dat ene stelletje) zat bent:
    Wie zegt dat ik kinderen kan krijgen..??
    Er bestaan meerdere redenen om te stoppen met roken!
    Nou, zijn jullie nu klaar met dat gezeur?
    Ja, nu weten we wel dat jullie graag willen dat wij kinderen krijgen. We zullen ons best gaan doen.

Succes!

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb het ook gehad maar ik heb gezegt ben verdorrie nou alweer ongesteld geworden nu ben ik het zat.. en ze gaan echt niet vrgen of ze in je broek mogen kijken..

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik ken het. Ik ben ook net een weekje gestopt met roken. Van mij mag iedereen het ook wel weten maar dat gevis vind ik erg irritant. Ik zeg meestal dat ik nu probeer te stoppen met roken aangezien we over een paar maanden misschien voor een 2e willen gaan. Dan zeggen ze meestal niks meer.

17. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

Jun 3, 2010
    905
    0
    0
    Noord-brabant
    He dames,

Ik heb een paar weken geleden een misukte poginggedaan om te stoppen. Dit om inderdaad de opmerkingen te voorkomen.

Ergens denk ik ook:"laat maar praten en opmerkingen maken. Ik doe gezond voor mijn baby!!!" Maar op het moment dat de opmerkingen komen dan ben ik er weer helemaal klaar mee.

Bedankt voor de reacties en de felicitaties.

Liefs Sjoelke

18. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    zeg dat het een resultaat van een weddenschap was.
    dat als nederland zou winnen van brazilie...je zou stoppen met roken.
    en tja.....heeft Nederland nou toch gewonnen zeg!;););)

19. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier nog 1 :)

Wij zijn met een beetje hulp van het ziekenhuis zwanger geworden en 'probeer' mijn collega's nu wijs te maken dat ik gewoon ongesteld ben geworden/geweest en dat ik gestopt ben in de hoop dat het helpt om wél zwanger te worden.

Er zijn 2 van mijn collega's die wel weten dat ik zwanger ben en volgens 1 van hen hebben de anderen me wel een beetje door...
    Aanstaande woensdag hebben we weer een echo en als die goed is wil ik het donderdag vertellen. Ben het zat om te liegen en elke keer wijde kleding te dragen terwijl ik gewoon een strak truitje aanwil om te laten zien dat er een ini mini buikje zit (ook al zijn het nog maar darmen :))

20. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ja geukkig had ik het probleem niet. ik zei gewoon dat ik gestopt was omdat ik het zonde van me geld vond :p
    maar het scheelt wel hoor. ik ben met 4,5 week zwangerschap (de dag dat ik erachter kwam dat ik zwanger was) gestopt en nu met 26 weken zwangerschap nog steeds gestopt. vind het wel nog steeds moeilijk op sommige momenten maar goed het is voor een heel goed doel :)

groetjes

Share This Page