Hallo, Ik ben 30 weken zwanger. Sinds mijn zwangerschap heb ik constant last van vaginale schimmelinfecties. Ik ben hier 3 keer mee naar de huisarts geweest, maar na verschillende zalfjes e.d. geprobeerd te hebben heeft deze geconstateerd dat ik moet accepteren dat ik hier de hele zwangerschap last van zal blijven houden en er niets aan te doen is en het ook geen kwaad kan. Toch ben ik er niet gerust over nu we zo richting de uitgerekende datum gaan. Kan het kwaad als ik een schimmelinfectie heb tijdens de bevalling? De eens zegt van wel, de ander van niet. Daar word ik zo moedeloos van, want ik wil mijn kindje graag gezond op de wereld zetten. Mijn verloskundige vertelde nog dat ik Gentiaan Violet zou kunnen proberen op een tampon. Kan dit dan echt geen kwaad voor de baby? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Momenteel gebruik ik multi-gyn actigel. Dit verlicht in elk geval een beetje. Ik ben benieuwd wat u hiervan vindt. Alvast bedankt voor de reactie. Groeten Zonnetje.
Hoi, Tijdens de bevalling kan je het wel overdragen aan de baby, maar je kan de baby ook gewoon behandelen ervoor. Het is inderdaad heel erg vervelend. Candida heb je begrijp ik? Dit komt door de hormonen, maar het zit ook veel in voeding. Daar zou je ook nog rekening mee kunnen houden. Lees deze site even goed door, misschien kan je er eens op gaan letten en kijken of het minder wordt. Candida Albicans Schimmelinfectie Groeten Evelien