Moeten bevallen in een andere stad.. ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Audrey2014, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik heb naar mijn idee best wel een obstakel in de planning,
    ik had altijd heel duidelijk: ik beval in een ander ziekenhuis.
    Jaja, harstikke leuk allemaal - tot ik met 24 weken ongeveer
    kreeg te horen dat ik dan naar een andere stad mocht,
    hier bezitten ze wel 2 ziekenhuizen : maar niet om te bevallen.. :(
    Mag voor al me afspraken hier terecht maar als ik moet bevallen mag ik dus een flinke rit maken om in Lelystad te kunnen bevallen.

En ik ben zo niet blij met dit nieuws.. :(
    Nu ga ik het met de verloskundige het er volgende week nog over hebben
    maar nu zit ik dus met papierwerk ( de ponsplaatjes ) regelen
    die ik dus dan moet gaan doen, aangezien ik niet iemand heb die hier met plezier heen en weer wilt rijden naar Lelystad
    En de gene die mij rijd - moet dus de hele bevalling gaan zitten wachten
    ( waar ik echt geen zin in heb.. wil totaal geen druk voelen of wat dan ook en echt alleen met me partner zijn )
    tot die persoon ons weer naar huis kan brengen

Verder ken ik niemand en een taxi gaat ons wel 100 euro kosten
    (zou heel graag ' neutraal ' vervoer willen hebben die niet gaat zitten wachten of iets dergelijks

En dan ook nog het risico dat ze mij dus naar huis sturen als het toch nog niet zo ver is.. Ga het hier met de verloskundige nog over hebben maar enige tips of advies
    of iemand die hetzelfde probleem had/heeft?? :(

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Haha sorry maar je gaat er dus van uit dat je bevalt en meteen naar huis gaat?
    zou diegene gewoon weer naar huis sturen. Grote kans dat je nachtje blijft

Je partner heeft geen rijbewijs?

Bij onze ouderwetse dorpse vk zou ze mij gewoon meenemen in haar auto

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik woon niet in een stad maar in een dorp.hoelang zou je moeten rijden? Hier is het een half uur naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Als je bij de verloskundige loopt komt zo zowiezo eerst kijken hoe het gaat voor het naar het ziekenhuis gaat en ze zal er rekening mee houden dat je langer moet reizen en jullie zelf geen auto hebben.hier vroeg de verloskundige of ik bij haar in de auto wilde voor het geval dat of dat we gewoon achter haar aan reden.bij de eerste is mn nicht ook met de verloskundige meegereden omdat ze toen geen auto hadden dus het kan wel.en een ponsplaatje kan je altijd dan nog aanvragen.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Wat is een ponsplaatje?

Ons zh is 20 min totdat er 20cm sneeuw lag 2 jaar geleden :)
    Bijna uur over gedaan.
    Uur later was ze er!
    Was t sneller gegaan? (Dit was al bizar snel) dan hadden we auto aan de kant gezet en ambulance gebeld

5. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Nee vriend heeft geen rijbewijs,

Oke nouja ik denk dat ik ze zoiezo weer graag naar huis stuur
    aangezien ik denk dat ik daar totaal geen behoefte aan ga hebben
    (de persoon die rijd heeft wel aardig geduld hoor, maar zal zeker wel overleggen dat we enkel afgezet worden.)

Ponsplaatje is zo'n kaartje van t ziekenhuis met je gegevens erop
    Ja lees allemaal dingen dat je dat snel geregeld moet hebben voor je gaat bevallen en dat er anders heel gedoe komt en veel stress
    voor t moment zeg maar.. terwijl ik probeer alles zo te plannen dat ik dan echt me nergens druk om hoef te maken.

Ja ik woon in een dorp (maar ben net verhuisd dus weet echt niet hoe wat hier werkt :p )
    ik ga toch vragen of er een mogelijkheid tot vervoer is met de verloskundige (spreekt me eigenlijk best wel aan)

6. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Niet teveel in de regelstand gaan hoor. Op dat moment ben je gewoon aan t bevallen en helpen ze je gewoon in t zh. Heb alleen me naam gezegd en toen had ik me broek al uit haha!

7. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Mijn vriendin wijst je er op dat niet alle taxi bedrijven baanderde vrouwen meenemen!! Dus bel ze eerst!

Kan je niet een paar nachtjes bij iemand in de stad logeren??

XXXX

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ja joh komt goed met dat ponskaartje. Hier in adam weet je vooraf echt niet waar plek is, kan moeilijk vooraf bij 6 ziekenhuizen ponskaartjes gaan laten maken hihi. En zou jullie 'vervoerder' lekker naar huis sturen. Als je baby geboren is moet je (als alles in orde is) pas minimaal 3 uur later t ziekenhuis verlaten. Tijd zat om dan een nieuwe lift te regelen toch?

9. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Was even alles aan het lezen hier, omdat wij ook geen auto hebben en ik benieuwd was hoe iedereen hier het deed ^^ en toen las ik jouw comment. Ik moest hardop lachen :D.

Als wij de mogelijkheid hebben om met de vk mee te rijden doen we dat, anders bellen we mijn schoonvader. Die woont om de hoek :).

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik zal voor de zekerheid vragen of meerijden een optie is,
    en ja ik denk idd dat ik zoiezo de bestuurder weer naar huis stuur :p

dan is de rest aan ons haha

maar nee oke als ik weet dat ze dat niet per direct willen zien
    want ik had ergens gelezen in magazine over meest ergelijke problemen tijdens bevalling (vertraging etc)
    dat als je dat gewoon goed heb er ook meer rust van heb
    maar idd, als je daar eenmaal staat dat ze je moeten helpen is dat tuurlijk wel belangrijker dan een stomme ponsplaatje bijv :p

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Denk dat ze bij jullie net zoiets hebben als bij ons.

Een medisch centrum waar 1 x per week verschillende disciplines van het ziekenhuis aanwezig zijn voor controles etc.

Bij ons kun je bij hun ook het ponsplaatje aanvragen, je levert je gegevens in en dan bij de volgende afspraak ligt het ponsplaatje klaar. Ik zou daar in ieder geval even naar informeren.

Overleg gewoon met je verloskundige of ze je wil komen controleren totdat je een aantal cm ontsluiting hebt waardoor je zeker weet dat je in het ziekenhuis moet blijven (als ik het me goed herinner mocht ik blijven toen ik 4 cm ontsluiting had).

Overleg goed met je "chauffeur" wat jullie verwachtingen zijn van diegene, dus dat ze je afzet en daarna weg gaat en dat ze niet hoeft te blijven omdat je niet weet hoelang het duurt.

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zou diegene die jullie rijdt gewoon weer weg sturen! Wij waren om 8 uur 's ochtends al in het ziekenhuis met regelmatige weeën, maar ze was pas om kwart voor 9 's avonds geboren. Dat is dan wel erg lang wachten! ;)
    En wij zijn een nachtje gebleven. We mochten wel naar huis als we dit wilden, maar het was al half 11 toen we 'toestemming' kregen en het was erg slecht weer.

Ik had wel een ponsplaatje van het ziekenhuis, die had ik laten maken toen ik bloed moest laten prikken. Alleen hebben ze hier nooit om gevraagd, ze hebben mijn zwangerschapskaart (van de verloskundige met alle gegevens rondom de zwangerschap) gebruikt voor mijn details. Ze kunnen tegenwoordig jouw gegevens opzoeken op basis van jouw bsn (sofinummer). En als dit toch in je hoofd blijft spoken, zorg er dan voor dat je legitimatie bij je hebt, daar staan genoeg gegevens op! Zelf ben je daar op dat moment echt niet mee bezig hoor! Ze gaan je echt wel helpen, ook al heb je dit niet bij je!

Als je bij een verloskundige loopt, gaat deze eerst bij jou controleren of de bevalling op gang is of dat het 'vals alarm' is. En als de ontsluiting ver genoeg is, zal zij aangeven dat het tijd is om te vertrekken naar het ziekenhuis. Dan sturen ze je bij het ziekenhuis niet meer weg hoor! Dus je hoeft daar dan niet bang voor te zijn.

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Nog even iets anders voor je regelmodus: zoek even uit of en zo ja wat voor muntstuk er in de rolstoel van het ziekenhuis moet. Als je helemaal beurs bent wil je echt niet naar de auto moeten hoeven lopen.
    Terugkijkend zou ik het veeeeeel vervelender hebben gevonden als we geen 2-eurostuk mee hadden dan dat we geen ponskaartje hadden..

14. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    ....Ik denk dat ik weet waar jij woont. Weet het eigenlijk wel zeker. Weet jij zeker dat je in Lelystad wil bevallen? Want volgens mij heb je nog meer opties. Vriendin van me is laatst wel in Lelystad bevallen en die is er heel erg tevreden over.

15. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Volgens mij weet ik ook waar jij vandaan komt.. Is toch maar half uurtje rijden naar lelystad? Iets langer mss.. Ik kom daar ook uit de buurt en ben ook in lelystad bevallen, je bent er zo ;) Gewoon op tijd die kant op.. Komt vast goed ;) en wat betreft het brengen en halen, je hebt nog tijd om vervoer te regelen toch? :)

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En een thuisbevalling?

17. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Je kunt ook naar Tjongerschans gaan. Net zover als Lelystad en erg leuk, goede zorg en je kindje krijgt een Tjonkie :)

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik moest toen ik plotseling naar het ziekenhuis zou (wilde eerst thuis bevallen) door naar een ander Ziekenhuis omdat het ziekenhuis waar ik zou bevallen (Tjongerschans) vol zat.... :$
    Echt vreselijk irritant vond ik het dat ik geen ponskaartje had, het duurde allemaal zóó lang, moest toen eerst nog gemaakt worden!!

19. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Neee!! Dat wil je niet op zo'n moment! Wat ook een vaagheid dat het vol zat! En nu? Wel voor een Tjonkie? Ik was gepland en ik vond het daar echt heel erg super. En nog hoor, kom daar voor alles. En ze weten nog steeds wie ik ben van de kraamafdeling.

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja stom hé? :S Was ook echt wel een afknapper op dat moment, heb moeten doorrijden naar Drachten. Nu ben ik weer van plan om in de Tjongerschans te bevallen! Hopelijk is het nu wat minder druk...

Deel Deze Pagina