Wat vervelend, die onzekerheid he. Zeker als ze niet nauwkeurig kunnen meten en het na de bevalling toch allemaal anders blijkt. Mijn vriendin maakt grotere kinderen dan ze kan baren. Is een genetisch iets, natuurlijk bevallen is voor haar niet mogelijk. Nu ze zwanger is van de derde doen ze opeens ook heel panisch over haar suiker (en ze de eerste twee keer 'gewoon kon bevallen van een gemiddeld kind', terwijl ze zelf wist dat ze negenponders zou krijgen , maar nee dat kon niet volgens het ziekenhuis). Maar het heeft helemaal niks te maken met suiker bij haar, het is gewoon genetisch.
Alle 3 mijn kids lagen erg voor in groei. daardoor ook veel echo`s gehad. zoon 1 is geboren met precies 36 weken en woog 10 pond en was 63 cm. hij pastte nog maar net in de couveuse. Op de te vroeg geboren afdeling vroegen ze waarom zo`n grote baby daar lag. Toen ik dat hoorde zei ik: mevrouw hij is 4 weken te vroeg geboren. Zoon nr 2 gevoren met 36,2 weken dmv ks. woog 4220 gram en was 53 cm. ook hij kwam op de neonatologie. Hij werd beademd want bij kon het niet zelf Gelukkig niets aan overgehouden. Dochter geboren met 37,2 weken woog 3900 gram en was 53 cm. nu weer zwanger van een meisje en ligt nu met 17,2 weken al 3 weken voor in groei. ook dat word weer goed in de gaten gehouden. ook omdat mijn baarmoeder nu ruim 4 weken voorloopt op groei. wordt weer een grote baby geschat. ik weet nu al dat ik met 37-38 weken wordt ingeleid. Vind het wel fijn al die extra controles
Ja kijk dan is t goed dat er extra controle is. Maar een 4kilo kind met 40 weken vind ik absoluut niet verontrustend
nou ik merk wel dat het moeilijk is om suikerarm te eten en niet af te vallen... ik snoepte toch eigenlijk nog best wat merk ik nu. koekje bij de koffie, smiddags bij de thee wat lekkers en savonds een lekker zoet toetje of ijsje, verder sap en frisdrank over de dag.... gevolg.. ik ben al ruim een halve kilo afgevallen in 4 dagen tijd.. dat is toch niet helemaal de bedoeling denk ik... maar wat kan je nou bij de koffie nemen als het geen koekje is...
ik was met 40w4d bevallen van mijn zoon die al vanaf 20 weken 2 weken voor liep op de groei. ik wilde graag eerder bevallen maar mn verloskundige vond het allemaal wel meevallen. hij was bijna 10 pond en ik ben flink uitgescheurd daardoor, met een bloeding als gevolg. mijn dochter was ook al ruim 8 pond. als deze zwangerschap goed mag gaan en het kind loopt weer voor op de groei zal ik erop staan dat ik eerder ingeleid word!!! geen 10-ponder meer voor mij! geef me nu maar een 7 pondertje. lijkt me heerlijk!
ik had overigens geen suiker. wel een paar keer getest. de placenta van mn zoon was ook topzwaar en groter dan normaal. als het nu goed mag gaan, ga ik toch opletten met het eten van zoetigheid.
Hier ook altijd alle buiken rond de P97-99. Het waren bij geboortes inderdaad grote en zware baby's. Nu een paar jaar verder hebben ze nog steeds een dik buikje. Het hoort gewoon bij hun bouw en niks om zorgen over te maken.
Zo te lezen is het misschien weer eens tijd om de curven weer aan te passen. Blijkbaar worden we in NL weer groter!!!
hahaha ja wie weet ... ik had het er gisteren over met een kennis. haar eerste twee kindjes waren ook zwaar.. en zij gebruikte dus tijdens die zwangerschappen ook bloedverdunners!! Haar laatste kindje (waarbij ze niet meer gespoten heeft tijdens de zwangerschap) was lichter dan de eerste twee! .... ik denk dat die bloedverdunners er misschien toch wel iets mee te maken hebben!
Hallo allemaal, wil even een update geven want ik snap er niks meer van. Gisteren heb ik weer een echo gehad. de echoscopiste was erg verbaasd tijdens de meting, dus ik zei, ja het is een grote jongen hoor.. toen zei ze, ja dat weet ik, maar dat zie ik dus helemaal niet. ... ze heeft het 3x nagemeten, maar ze zag gewoon een iets boven gemiddeld kindje, nog onder de +1 lijn?? ... ze geloofde niet dat dit kon komen door 2 weken geen suiker eten en keek nog even naar de echo van 2 weken terug. Haar conclusie was dat haar collega een beetje scheef had gemeten ... nou lekker is dat!! Wat is nou de waarheid? ... vanmiddag heb ik een afspraak met de gyn, ik ben benieuwd wat zij er over zegt.
tsja en dat gebeurt dus wel vaker! Dan zit je dus lekker in de stress en dan blijkt er niks aan de hand. Kan ook goed zijn dat de kleine net een mega spurt gehad heeft en dat dus qua termijn de vorige keer niet overeen kwam. Fijn dat t iig geval goed gaat met je kleine uk! Op je eten letten kan nooit kwaad natuurlijk, maar fijn dat t niet meer zo streng hoeft!