Hallo allemaal, 3 weken geleden is mijn spiraal verwijderd. Ondanks dat ik ze al in huis had gehaald, hebben we besloten het eerst zonder ovulatietesten te proberen. Omdat ik al een paar dagen een zeurderig gevoel in mijn onderbuik heb, besloot ik toch te gaan testen vanochtend. En tot mijn verbazing kwam er een streep in het test venster tevoorschijn! De foto is van een half uur na het testen. Nu is die donker maar hij was eerst lichter dan de controle streep en werd toen steeds donkerder. Wat is nu jullie advies? Vaker testen ? De komende dagen elke dag klussen ? Lieve groetjes
Ik zou je aanraden om de komende dagen om de dag te klussen en voor de zekerheid vandaag nog een keer testen en morgen ook nog.
Had hier laatst ook een topic voor gestart. Daar werd vooral gezegd om de dag rond vrichtbare periode en op de dag van pos ovu en dag erna...
Er komt - waarschijnlijk - altijd een lichte streep in het testvenster. Bij een ovulatietest is het niet zo dat elk streepje telt: het teststreepje dient minstens net zo donker als de controlestreep te zijn; dan is ie pas positief. Deze is nog niet even donker, dus nog even doortesten! Wat betreft seks; meningen zijn hier flink over verdeeld. Ik ben zwanger geraakt van de hele cyclus om de dag. Bij regelmatig seks zit je sowieso wel goed