Onze kleine meid is nu 5 maanden en ze drinkt nu al een week zo slecht. Vandaag heeft ze gedronken, 7.15 190 cc 11.00 niks (!), 15.00 120 cc, 19.00 180 cc. Dus ze krijgt hopenlijk vanavond om 23.00 uur nog wat binnen maar dan zit ze misschien net aan de 600 cc. En dat nu al een week. Vorige maand had ze ook een week dat ze maar zo weinig dronk. Op het cb zeggen dat ze in ieder geval 600 cc moet binnen krijgen omdat ze anders kan uitdrogen. Waarschijnlijk heeft ze teveel aan 5 flessen maar omdat ze iedere keer overdag zo slecht drinkt moet ik haar om 23.00 uur ook de fles geven anders krijgt ze helemaal te weinig. Heb al van alles geprobeerd, in de fles van 19.00 uur krijgt ze ook wat scheppen rijstebloem. Ik geef haar ook nu maar geen fruit meer omdat ik anders helemaal het idee heb dat ze dan nog minder honger heeft. Ik heb ook geprobeerd of ze water of thee wil maar dat drinkt ze ook niet. Nog meer kindjes die zo weinig drinken en hebben jullie nog tips?
Hier ook een slechte drinker, altijd al geweest. Je kunt proberen over te gaan op 4 flessen, dan zit er langer tijd tussen en is de hoeveelheid wat meer per keer. Het kan ook een fase zijn, maar hier duurt die al sinds de geboorte, dat even offtopic Maar goed, verdere tips: is je kindje snel afgeleid, geef de flessen dan met zo weinig mogelijk prikkels, geen bezoek, geen radio of tv, dat soort dingen. Ook de houding kan het probleem zijn, hier kwamen we er bij toeval achter dat ze platliggend goed dronk dus sinds die tijd ligt ze op bed of op de tafel en geven we de fles. Voor sommigen heel raar maar wij zijn allang blij dat er wat ingaat....succes!
Bedankt voor de reactie. Vanochtend op het cb geweest om even te wegen, ze groeit wel gewoon goed. Dus ze zal wel niet zo veel nodig hebben. Sinds het weekend wel over gegaan op 4 flessen en nu laten we zo'n 5 uur tussen de flessen zitten. De flessen die ze dan krijgt drinkt ze wel zo goed als leeg. Dat is in ieder geval een stuk relaxter voor mij en haar...