Wij waren bij de jongste niet helemaal zeker en zeker ik moest na de geboorte nog een tijdje (week ofzo) wennen. Nu is het wel een naar waar we echt blij mee zijn. Bij de jongste.. Tja, het is een leuke naam maar echt DE naam? Nee, dat niet. Maar je kunt moeilijk een kind maanden / jaren naamloos door het leven laten gaan omdat de ouders er niet uit zijn. Mijn man en ik hebben een heel verschillende smaak. Dit is dus echt een concessie-naam. Hij combineert leuk met de achternaam en klinkt verder wel gewoon aardig.
Toen wij onze namen tegen kwamen wisten we het meteen zeker (ik kwam met een jongensnaam, mijn man met een meisjesnaam) en we hebben absoluut geen spijt van de naam. Lijkt me heel vervelend als je twijfels over de naam hebt, het is toch een heel belangrijk iets.
Wij wisten het 100% zeker, tot in de week voor de geboorte, toen gingen we twijfelen omdat we opeens nog een andere naam ook mooi vonden. Uiteindelijk toen hij al geboren was besloten voor de nieuwe naam te gaan. Geen spijt van gelukkig maar wel even stress En even moeten wennen en hem zeker de eerste twee weken nog wel eens bij de verkeerde naam genoemd..
Meisjesnaam wisten we al heel lang,jongensnaam wisten we niet omdat we al een zoon hebben en we die naam altijd geweldig vinden dus was het het nu nog des te moeilijker om nog een jongensnaam te vinden waar we weer gelijk "de JA dat is hem" mee hebben. Maar sinds gister zijn we er helemaal over uit hebben dus nu een meisjes en jongensnaam.... Toen onze zoon werd geboren was het voor ons gelijk een echte Levi! Nooit aan hoeven wennen....
Dochter wisten we direct, nooit meer over gehad ook, die naam was het gewoon voor ons. Zoon hebben we tot de dagen voor de bevalling getwijfeld. Er was niet echt 1 naam die er uit sprong. Uiteindelijk hadden we er twee over en toen hij geboren is hebben we de naam gekozen die we het beste bij hem vonden passen. De andere naam was ineens heel gek, het eerste wat we zeiden toen we hem zagen was, we noemen hem ...! Toen wisten we het wel 100% zeker en ik ben nog steeds erg blij met de naam. Past echt bij hem.
De naam van onze dochter vond mijn vriend geweldig, ik zocht nog hard door naar een andere naam. Was er niet zeker van, en tot op de dag van de bevalling nog steeds niet. Aangezien ik geen andere kon vinden, werd het dus toch de naam.... Nu zie ik mijn dochter, en dan denk ik... Er was geen andere naam mogelijk voor jou! Hij is gemaakt voor je.
Een paar jaar geleden schreef hier iemand die na de geboorte echt spijt had van de naam voor haar dochter. Dat wil je toch niet meemaken
Echt rot lijkt me dat, aan een naam moeten wennen of de naam nét niet leuk genoeg vinden. Wij hadden toen we eenmaal de namen gekozen hadden, echt het gevoel van, ja dit is dé naam! Ook nooit meer getwijfeld.
Dit is precies hoe het bij ons ook ging, bij de oudste. En bij nummer 2 gaat het ook weer die kant op, hopelijk ook met hetzelfde resultaat.
Jeetje verkeerde FORUM en topic hahaha sorry jeetje waar ben ik met mijn hoofd, ik had per ongeluk gtst nieuws geplaats hier bij mijn zoontje wisten we het 100% zeker dat de naam was die we wilde, voordat we wisten dat het jongen was, wisten we zijn eerst naam al zeker, de tweede naam is er vlak na gekomen (naar 20 weken echo toen) omdat ik er graag T.T van wou maken bij deze tweede wisten we de jongens naam wel, maar geen tweede naam nog, maar toen bleek die niet nodig en ik ben nu eigenlijk de jongens naam ook een beetje kwijt komt wel weer naar boven de meisjes naam wisten we snel naar de 16 weken echo, zelf heb ik wel een beetje mijn twijfel, maar dat is omdat ik haar tweede naam eigenlijk veel leuker vind klinken, maar ik wen al langzaam aan de eerste naam, mijn vriend vind de eerste naam zo mooi en ik zelf ook
Bij mijn dochter was ik er wel zeker van. Toen hebben we wel regelmatig de naam gebruikt tijdens de zwangerschap als we alleen waren. Nu hadden we redelijk vanaf het begin twee namen die we allebei erg leuk vonden. Mijn man had de voorkeur voor de ene en ik voor de andere. We zijn nu voor de voorkeur van m'n man gegaan maar ik heb nog wel moeite om de andere naam los te laten omdat ik 'm zo mooi vind. We gebruiken de naam nu wel eens 's Avonds als dochter lief op bed ligt. Ik ben niet zo bang om me te verspreken maar met een kleine pagagaai in huis moet je toch oppassen. Mijn dochter heeft overigens onbewust wel mee gekozen, we hebben haar namelijk een paar keer gevraagd welke van de twee ze het mooist vond en dat was steeds papa's voorkeur, de naam dus.
Mijn ervaring met namen is dat het vooral goed moet voelen en de rest is onbelangrijk. Wij hebben de laatste zwangerschap nog drie weken voor de bevalling de naam veranderd die eigenlijk al maanden vast stond. En daar ben ik nog steeds heel blij mee, ook nu ik hem zo zie hoe die nu is denk, die andere naam paste helemaal niet bij hem.
Hier bij de eerste drie weken voor de bevalling nog geswitcht, gelukkig, want deze naam past zo goed bij haar. Bij de tweede vrij snel al de favoriet! En ook gebleven! Nu helemaal verliefd op de jongensnaam en nog geen idee voor n meisje. Als we het geslacht weten, kijk ik wel of ik daar nog over na moet denken!