ruzies door vergeetachtigheid!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meidenhuis, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

#1 meidenhuis, 4 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2009
    Poe heeeeee!!! Ik ben echt vergeetachtig!!!!

Kleine dingetjes vergeten, niet meer weten waar iets ligt, niet meer weten wat je wou zeggen, niet meer weten wat je afgesproken hebt, de namen van je kinderen/hond en man door elkaar halen, bellen zonder te weten waarvoor je ook alweer belde,
    vergeten of je kinderen nu wel of geen boterham hebben gegeten (en dan toch maar een boterham maken en 'boos' worden op de kinderen omdat ze hun boterhammetje niet netjes op eten, niet zo gek als ze een half uur van te voren al een boterham op hebben:)), vergeten of je het toilet wel door hebt getrokken, vergeten om de aardappels aan te zetten terwijl de groente inmiddels verpieteren, de rekeningen vergeten om vervolgens boos het betreffende bedrijf te bellen dat je nog NOOIT een betalingsachterstand hebt gehad en hoe ze het dus in hun kop halen om mij een herinnering te sturen...:x etc... etc.... etc....

Ohw ja vergeten welke cadeautjes nu voor welk kind zijn (bezig met inpakken maar weet dus niet meer precies wat voor wie is......);)

Maar nu....

Mijn man geeft voetbaltraining. Dat is niet zo erg, dat is altijd op dezelfde dag, zelfde tijdstip etc... (ma, wo en za).
    Hij staat op de reservelijst van het zaalvoetbal (als het nodig is kan hij voetballen maar zo heeft hij niet iedere vrijdag de verplichting, erg fijn dus met kinderen.
    Hij staat ook op de reservelijst voor het tweede elftal (van dezelfde club als waar hij traning geeft). Ook erg fijn, als ze hem nodig hebben (vrijwel altijd) kan hij komen, of niet als het mij (ivm mijn bekken) niet uitkomt of als we iets anders geplanned hebben staan.

Ik heb vandaag (net als vorige week vrijdag) weer een fikse ruzie met hem gehad. Hij zei mij vanmiddag dat hij vanavond moest zaalvoetballen. En ik was zoooooooooo boos want dat is nu al de 4e keer op rij en hij heeft niets overlegt. Net als die week ervoor, ik wist van niets en mijn avond dus weer naar de malle moeren.:x Zeker omdat hij er voor de zoveelste keer op het laatste moment mee aankomt zetten:x.

Maar hij is nu een uurtje weg........ en ineens herinner ik mij dat hij mij van de week weldegelijk vertelde dat hij vanavond moest zaalvoetballen. Vanavond speelt Willem II (zijn favo club) en ik vroeg hem dus van de week nog of hij wel zeker wist dat hij ging zaalvoetballen omdat Willem II speelde. Maar hij zou tegen een collega moeten voetballen en het was toch niet zo'n belangrijke wedstrijd van Willem II. Nu ben ik daarstraks echt boos geworden en voel mij daar zo lullig over.

Maar het is inmiddels iedere week wel hetzelfde. Ik word boos want ik kan mij niets herinneren over een zogenaamde wedstrijd, ik word echt boos!!! Want dit soort dingen moeten in overleg (anders had hij niet op de reservelijst gestaan, want ander is hij iedere maandag/woensdag/vrijdag/zaterdag/zondag weg...). En iedere keer kom ik erachter dat hij het wel verteld/gevraagd heeft!!!

Schaam mij dood!!!

Wie herkent dit?? en wat kan ik eraan doen???

Liefs,

Lindsay

2. jelaisa

jelaisa Lid

4 dec 2009
    10
    0
    0
    Mijn gezin^_^
    NULL
    Nou zeg dat is wel heel wat! is niet zo fijn op die manier ruzie te krijgen met elkaar.

Ik heb het ook, vanaf toen ik zwanger was van mijn dochter vergeet ik zoveel dingen en nu nog steeds!! Bijv. Als je mij iets zegt en ik loop weg dan heb ik altijd van uhu? wat zei ze nou weer?
    Of zoals ik nu aan het schrijven ben en ik stop even, even afgeleid. Dan moet ik al weer terug lezen van uhu? wat schreef ik ook alweer. Nu dat ik er over nadenk en er bij stil sta, kan het wel zo zijn! Na al die doktors en tandarts en consultatie bureau's afspraken zovaak te vergeten te zijn. Schrijf ik nu alles op dus echt alles. Ik hou echt een agenda bij en dat is echt een goeie oplossing geen postits en dat soort dingen maar echt een agenda waar ik goed kan plannen tijd vrij kan maken en me afspraken schrijft ect.

Dat werkt echt voor mij:)

3. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    ik heb een tip voor jou
    schrijf je afspraken op
    niet in een agenda neeeeeee
    maar je weet toch zo een kleine whiteboard koop een hang het op ergens waar het duidelijk te zien is en schrijf alle afspraken die worden gemaakt voor de komende week geloof me dat helpt echt ik heb geen whiteboard maar ik schrijf het op papieren en plak ze op mijn deur maar een whiteboard is veeeeel handiger
    en trouwens ik vergeet ook alles en ook echt ALLES!! dus ik weet hoe je het voelt en daarnaast kan jou man best wel een beetje begrip tonen dat je boos word want hij weet zij is zwanger hormonen gieren door haar lijf en kan makkelijk iets vergeten en ook snel boos worden of niet?

4. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    ooh ja eerst schrijf je je afspraken in een agenda op natuurlijk dan heb je alvast een overzicht
    Waarom een whiteboard? nou jou agenda kan je makkelijk vergeten een whiteboard zie je daar zo hangen en kan je je afspraken checken

5. jelaisa

jelaisa Lid

4 dec 2009
    10
    0
    0
    Mijn gezin^_^
    NULL
    #5 jelaisa, 4 dec 2009
    Laatst bewerkt: 4 dec 2009
    Ja withboard is ook wel handig maar ieder voor zich.
    als je de ruimte heb kan je het wel ergens hangen (heb ik niet)
    en je kan het vol schrijven met dingen wat je niet moet vergeten...

Maar voor mij is agenda meer over zichtelijker omdat je data's hoef je niet extra erbij te schrijven je pland je afspraken vooruit
    en de reistijd hou je bezet en dat soort dingen toevallig heb ik les gehad hoe je een agenda moet gebruiken hahahaha ik was ook van het opschrijven op papier maar werd zo veel.

En je neemt het mee in je tas om ff te kijken wat je weer moest doen.
    dats mij visie dan hahah wat het makkelijkste voor je is denk ik dan.
    en vindt dat jongman gelijk heeft je man moet het begrijpen dat je nu dingen vergeet en sneller geprikkeld ben.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik denk ook aan een whiteboard in huis als het gaat om de weekplanning, dan is t in een oogopslag duidelijk. Als het gaat om dingen die je moet doen/boodschappen etc. dan kun je die ook op zon memolijstje schrijven die je met een magneetje op de koelkast kunt doen. Je man kan op deze manier ook zeker zien dat je echt je best doet ervoor, om dingen te onthouden!

En verder, als het zo blijft en je er echt veel last van hebt dan zou ik toch eens overleggen met de HA, dat je zo veel vergeet?

En mischien is visolie een idee,d at is geloof ik ter bevordering van je geheugen?

Veel succes! Sas

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Visolie........ ik slik al 2 capsulers met omega 3, 6 en 9 op een dag (naast de multivitamine voor zwangere met omega 3);)

Whitebord is inderdaad een idee, maar ik zie mezelf al helemaal staan: wat moest ik ook alweer opschrijven:(....

Tis echt drama op het moment en het wordt met de dag slechter. Vanmiddag had ik een afspraak staan met een vriendin van mij. Ik ga daar dus goed gehumeurd naar toe, zit daar de hele middag met mn kids... erg gezellig!!!!!
    Kom ik thuis bedenk ik mij ineens dat ik voor haar verjaardag kwam en haar dus niets gegeven heb!!!!!!!!!!!!!!:$:) Heb haar maar meteen gebeld dat ik het goed zou maken van de week (in mn telefoonagenda gezet cadeau kopen en afgeven bij vriendin).

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Tsja, probeer het toch uit een whiteboard of zoiets, iig iets dat je zeg maar meteen ziet in je huis, want anders vergeet je weer je lijstje te pakken! En als je er zo veel last van hebt zou ik naar de huisarts gaan, dan zou ik niet weten wat we nog voor tips kunnnen geven?
    Succes!

9. jelaisa

jelaisa Lid

4 dec 2009
    10
    0
    0
    Mijn gezin^_^
    NULL
    Je moet maar voor je zelf vinden wat je makkelijk vind en makkelijker kan onthouden waar je het allemaal opschrijft.
    Nu heb je je afspraak met je vriendin in je telefoonagenda gezet, misschien is dat dan voor jou handig? omdat je het altijd bij je hebt en als je wat vergeten ben kan je denken oja het staat in me telefoon? en je kan een alarm meestal zetten.

Succes ermee!

10. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Vind ik wel grappig, op verjaardagsvisite komen zonder het te weten.

Ik gebruik allemaal post its als ik naar de supermarkt ga. En anders zeg ik het tegen mijn man, die heeft een geheugen als een olifant. Zodra ik iets gebruik, bv boter, dat op is schrijf ik het meteen op.

Helaas vergeet ik niet dat ik nog de badkamer moet doen en moet strijken..;)

Deel Deze Pagina