proluton injecties

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanna1986, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Hoi

Ik krijg vanaf deze week prolut injecties icm de arabin pessarium omdat kruim er met 24 weken al uit wilde floepen. Uiteindelijk heb ik hem tot 39 weken met rust vast gehouden.

Die proluton prik doet bij mij erg veel pijn. Wie heeft ervaring hiermee? Blijft het elke week zoveel pijn doen?

2. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een fijne prik is het sowieso niet, maar hier lag het heel erg aan welke persoon hem zette. Bij sommige doktersassistentes deed het bijna geen pijn en bij sommige weer wel.

3. sanna1986

Ha dan hou ik nog even hoop :p

4. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Het is wel dikke vloeistof.
    Bij mij was het iedere keer ook weer anders, de houding die je aanneemt, de mate waarin je je ontspant, zal ook invloed hebben.
    en vooral ook langzaam inspuiten, dat wilt ook wel helpen.
    Suc 6!

5. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Vraag anders om utrogestan, dat is dezelfde werkzame stof (progesteron) maar in een andere toedieningsvorm. Dit zijn bolletjes die je dagelijks vaginaal inbrengt. Mijn gyn vond dit véél patiënt-vriendelijker dan wekelijkse injecties. Alleen al omdat je het gewoon zelf en thuis kan toedienen. Enige nadeel is dat het wel wat "rommel" geeft in je ondergoed, maar met een paar keer per dag een schoon inlegkruisje zo opgelost. Ik vond dit in ieder geval prettiger dan de optie wekelijkse injecties.

6. sanna1986

Ok volgende keer meer ontspannen...

Dankjewel brunette ik weet niet of ik die mag. Heb ook een arabin pessarium...

7. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sanna1986

Ik heb hetzelfde mee gemaakt vanaf week 25 weeen remming meerdere malen en 15 dagen zkh opname. Tot 39 weken kunnen rekken

Nu weer zwanger en hoop ook proluton injecties te krijgen. In welk zh loop jij?

Beleid hangt erg van gyn af, en hoop dat die van mij mee werkt.

Groetjes, Tess

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik weet niet waar jij ze krijgt, meestal is het in je bil. Maar ik ken ook meiden die ze in het bovenbeen lieten zetten. Misschien dat dat minder pijnlijk is?

Hier merkte ik ook per week verschil, maar langzaam inspuiten en daarna even goed wrijven werkte wel goed bij mij.

9. sanna1986

Ik krijg ze in mijn arm... zal woensdag eens vragen of het ook op een andere plek mag. Zeker rechts is heel naar met werken.

Cherryon ik loop in een ziekenhuis hier in Rotterdam. Als je wil weten welk ziekenhuis kan ik je wel pb'en.
    "Grappig" dat we allebei de vorige zwangerschap vanaf week 25 last hadden en kunnen rekken tot week 39. Ik had alleen geen vroegtijdige weeën.

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Hier heb ik hem vanaf week 28 gehad. Ivm weeen. Ook pas bevallen met 39 weken.
    Deden inderdaad best zeer...
    Vraag me af of ik ze deze zwangerschap ook ga krijgen....

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik gebruik ze ook, voor de tweede keer. Bij mijn zoon werd de pijn alleen maar erger. Kreeg ook een bult en erg veel jeuk. Nu merk ik ook wel verschil in wie ze zet. Heb er nu 6 gehad en merk nu gelijk al de reactie van bult en jeuk, maarja alles voor ons meisje! Het beste kan je als je in je bil laat zetten gaan staan, leunen op tafel en je been laten ontspannen. Dat werkt hier wel.
    Succes!

Deel Deze Pagina