Ik hoor om mij heen dat er nog al wat verschil tussen merken kleding zit. Dus wie helpt om kleding van diverse merken/winkels een beetje te groeperen of op een andere manier logisch te categoriseren? Ik zat te denken aan smal/middel/breed? Het enige wat ik nu om mij heen heb gehoord is: Smal - noppies - name-it - h&m Middel - ?? Breed - prenatal Mee eens? Aanvullingen?
Name it slim fit Noppies klein Feetje klein Prental groot en wijd Mexx klein Hema blousjes klein,shirtjes ruim. Zeeman klein Wibra klein Babyface normaal Z8 normaal
Lastig hè al die verschillen in de merken. noppies vind ik inderdaad smal vallen. name it is wat breder (je moet in ieder geval niet op de leeftijdsaanduining letten bij name it maar gewoon de maat aanhouden). H&M vind ik zelf ook groot vallen. Onze zoon zit overal nu wel in 92 maar past van de h&m vaak nog de 86. Prenatal vind ik inderdaad ook groot vallen. Feetje valt klein vind ik. Denk dat je het zelf ook even moet ondervinden wat goed past bij jouw kindje
Hema valt breed (muv de stretch rompers), Next direct ook breed. Z8, PetitBateau en 4FunkyFlavours vallen smal. Bij name-it is het heel wisselend, is mijn ervaring. De shirtjes met combinatiekorting vallen vaak breed, de rest normaal.
Ik vind name it juist niet groot vallen. Zoontje is erg smal en de slim fit broekjes van name it zitten goed, wel maat 86, en van shirt 92, die zit zelfs wat strakker. Zal even een lijstje maken maar ik denk dat t echt per kind scheelt hoor.. De bouw enz. Name it normaal H&m groot! Zoontje heeft 86/92 en kan vd h&m nog 80 aan soms Noppies smal - normaal Dirkje smal - normaal Prenatal groot Hema groot Vingino smal Babyface smal - normaal
De broekjes van name it vind ik normaal vergeleken met de rest, de shirtjes en vooral truitjes juist erg groot
Ik vind C&A eerder klein vallen. Zowel de babymaten als die voor grotere kinderen. Weten jullie of er een verschil is tussen maat 74 van de babycollectie versus de kindercollectie van Noppies? Vooral voor broeken zie ik online een groot verschil in pasvorm (babybroekjes breed, kinderbroeken smal), of is dat schijn?
Lief! valt overigens heel smal. Mijn dochter heeft maat 80/86, maar met Lief! draagt ze 92. Diesel valt ook klein
Dank je . Ik heb vooralsnog alleen dingetjes van de C&A en van Dirkje. Nog niet veel vergelijkingsmateriaal .