Voor ondernemers/klein zelfstandigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lexxie, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren kregen wij ineens een rekening in de bus. Of we binnen 14 dagen even 279,65 over wilden maken...
    Bleek voor het Nederlandse bedrijven register te zijn. We hadden hier nog nooit van gehoord.
    Kamer van koophandel nummer klopte niet, en het postbusnummer ook niet.
    Na wat speurwerk blijkt het om een Nigeriaanse oplichtingsbende te gaan.

Dus mensen kijk uit als jullie zulke post/rekeningen krijgen!

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    elk jaar krijg je minstens 1 van dat soort spookfactures.
    ook staat er vaak in hele kleine lettertjes onder, dat als je het geld overmaakt je aan een abonnement of dergelijk vast zit en dat het vrijwillig is

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Of er staat 'dit betreft een aanbieding' of iets dergelijks.

4. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ja idd... paar jaar geleden ook nepfacturen van de KVK.. Altijd goed opletten!

5. Ik heb er ook een keer 1 gehad ja.. Stond toen net ingeschreven bij de KvK.. Ik heb echt een half uur lang in shock op de bank gezeten.. Ik had dat geld helemaal niet! Denk dat ik die brief wel 20 keer over heb gelezen voor ik inderdaad in de pieeepkleine lettertjes zag staan dat het geen echte rekening is die je moet betalen ;)

6. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd. Omdat ik het hele 'bedrijf' niet kende even ket KVK nummer gecheckt , wat niet klopte. En mijn ouders, wie ook een bedrijf hebben, zeiden ook meteen, niet betalen... Gelukkig! Was toch een hoop geld!

7. Locusta

Locusta Niet meer actief

Als je even googled op de namen kom je vaak ook al genoeg tegen. Daarnaast is er meestal ook wel het e.e.a. over te vinden op de website van Kassa en Radar. Wel jammer dat mensen het kvk zo misbruiken om je dit soort troep te sturen.

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tnx voor de waarschuwing, ik ken ze inderdaad.. zo ook de advertentiebedrijven die een acceptgiro sturen en onderaan schrijven "dit betreft een offerte".

Deel Deze Pagina