houdbaarheid van make-up

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    hi dames,

    ik heb mijn kast vol met make-up liggen wat ik nauwelijks gebruik, een aantal oogpotloden, poeders en lipglossen,

    dat laatste heb ik allemaal weggegooid, dit komt echt in contact met de huid en ik had het al lang niet meer gebruikt.

    maar zoals poeders en oogpotloden hoe lang blijven die ongeveer goed?

    (ik weet van dat potje achter op de verpakking, maar sommige dingen gebruik ik elke dag en dat raakt dan maar niet op, dan zou ik dat na een jaar al weg kunnen gooien, en sommige dingen zijn bijvoorbeeld niet goedkoop) zo heb ik dat blok (zwart/blauwe) eyeliner van chanel die je met water moet gebruiken, die heb ik al een jaar of 4...
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    De meeste cosmeticabedrijven zetten een houdbaarheidsdatum op hun producten. Als dat niet het geval is kun je onderstaande richtlijnen volgen:

    Oogpotloodje - Moet regelmatig geslepen worden en blijft twee jaar goed.
    Foundation - Blijft op waterbasis een jaar goed. Blijft op oliebasis anderhalf jaar goed.
    Gezichtspoeder - Blijft twee jaar goed.
    Lippenstift - Blijft twee jaar goed.
    Nagellak - Blijft, afhankelijk van de kwaliteit, tot een jaar houdbaar.
    Oogschaduw - Blijft ongeveer twee jaar goed.
    Mascara - Zou je na 3 maanden weg moeten gooien.
    Lipliner - Blijft twee jaar goed.
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    dank je voor je snelle antwoord,

    nou ik denk dat er wel eens een frisse wind door mijn kast mag dan :D

    dan heb ik op dit moment nog een oogschaduw, een oogpotlood, een blusher en een mascara :) dacht nog wel dat ik zoveel had.

    ik heb trouwens een make-up van vichy, weet niet op welke basis, flexilift ofzo, maar met een pompje. bewaar m in het donker. maar heb een donkere kleur voor de zomer en een lichtere voor de winter, die voor de winter is straks twee jaar oud, die andere is dan nu ongeveer een jaar oud..
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik weet dat make up voor ogen niet langer dan 3 maanden zou moeten bewaren o.a. masacara en eyeliner.
    Andere make up zoals poeders kunnen wel een jaar blijven bewaard maar de kwaliteit zal wel minder zijn.
    Overigens ik gebruik echt alles tot het op is, en met mascara doe ik een half jaar (en ik gebruik hem iedere dag) heb nog nooit problemen gehad.
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    die eyeliner van chanel, zit zoveel in, dat krijg ik echt nooit in een jaar op..
     
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik maak alles ook gewoon op hoor...kijk nooit naar de houdbaarheidsdatum. 1x per jaar mest ik de make up bak uit en gooi ik weg wat ik niet meer gebruik. Dus ik zou die eyeliner van Chanel gewoon nog lekker gebruiken, tenzij je er uitslag van krijgt omdat het verrot is ;)
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als het goed is staat er een symbooltje op het product met een getal er achter. dat geeft aan hoeveel maanden na openen het eigenlijk weggegooid moet worden. ik hou me er niet exact aan, maar make-up van 2 jaar oud.... nee. dat wordt me te link. te oude make-up kan de nodige irritaties en infecties veroorzaken. dan koop ik liever een keer een nieuw oogpotlood.
     

Deel Deze Pagina