lieve meiden, sorry voor dit negatieve bericht. Teneerste wil ik wel zeggen dat ik zielsveel van mijn zoon hou en dat het een geweldig mooi manneke is. Maar ohhh wat vind ik het zwaar. Ons manneke heeft flinke koemelkallergie en zit nu aan de nutramigen aa. Ook heeft hij 1 van de heftigste reflux die er is en heeft in totaal al 4 weken in het zh gelegen. Hij heeft zijn slokdarm verbrand gehad. Zelf heb ik bij deze zwangerschap al met 25 weken plat moeten liggen ivm vroegtijdige weeen. Ik heb heel erg naar het moment geleefd dat ons manneke geboren zou worden. Maar na 3 weken begon de ellende. Huilen krijsen gillen, toen heeft hij dus zijn slokdarm verbrand. Vind het zo moeilijk om te zien dat hij zoveel pijn heeft. In het ziekenhuis scoort hij vaak een 9 op de pijn lijst. Man man je gaat kapot als je je kleine man zo ziet. Hij krijgt een hele hoge dossering nexium en dit helpt wel, hij spuugt nog hardstikke veel maar heeft er geen last. Alleen de fles is iedere dag een strijd, gewoon lekker rustig drinken is er niet bij. Hij is nu 5 maanden oud en komt in de nacht meestal nog voor 2 voedingen en ik trek het bijna niet meer. Hij komt rond half 2 en dan strak 4 uur later weer. Tuurlijk laat ik mijn manneke niet huilen dus krijgt hij ook een flesje, en in de nacht drinkt hij heel rustig. Maar mijn man en ik zijn aan het einde van onze latijn. Ik kan gewoon niet meer fulltime werken ivm burnout. Tja en die burnout krijg ik zo ook totaal niet onder controle. tja wat wil ik met dit bericht, ik weet het niet alleen even mijn ei kwijt en hoop dat er iemand nog wat tips heeft of dat er iemand ook in deze situatie zit. gr. rensje
Ach meis! Dikke knuffel. Ik herken je verhaal alleen had mijn zoontje het niet zo ernstig maar een mildere variant zeg maar. De fles was hier ook altijd een strijd en heb zo vaak lopen huilen als ik de fles gaf. Krijg je zelf professionele hulp?? Bedoel praat je er met iemand over? Ik kan je helaas niet helpen maar hopelijk wordt het snel beter. Heb je trouwens ook motilium? Dat was hier het wonder middel toen ging hij rustiger drinken
Nou in het zh hadden ze het er over motilium maar omdat hij al een hoge dosering nexium zat had ik zelf zoiets nog een medicijn?? Er zouden veel bijwerkingen aanzitten?? Of hebben jullie daar geen last van gehad?? Hoor graag je ervaring want heb zelf het gevoel dat we op een dood spoor zitten nu!! Ik krijg zelf psysische hulp om alles een plekje te geven! Ik heb nu dus een burn out en das ontzettend klote. Merk wel dat het de ene dag beter gaat als de andere dag
Balen meis allereerst een knuffel !! Gebruik je pepti voor de kma ? Hier namelijk pepti en jeeminee een wereld gaat voor ons open ! Een heel ander kind Hier souugde ze halve tot hele flessen weer uit toen zijn we naar de ha geweest en heeft hij pepti voeding voorgeschreven.
Hè behappy, ons manneke krijgt bijna de allerzwaartste KMA voeding! Er is niks meer na deze voeding hij krijgt nutramigen aa , is hetzelfde als neocate !! Het maakt bij ons dus geen verschil met spugen hij wordt alleen iets rustiger van deze voeding!!
Balen zeg !! Hoeveel krijgt hij per fles ? Ik bwn namelijk ook gezakt met de flessen en stoo er flink want nutriton doorhee
Hier geen bijwerking van de motilium. Echt een wonder middel. Pas hierna kreeg ik een rustig vrolijk mannetje. Zou het je echt aanbevelen. Is echt mijn redding geweest. Ook het kdv merkte een wereld van verschil
Nog ter aanvulling de motilium had misschien wel bijwerkingen die ik niet opgemerkt heb doordat alle andere klachten verdwenen en hij zoveel vrolijker en tevreden waa
Het is loodzwaar maar het komt goed! Dik je de voeding wel in? Dat hielp hier enorm naast de neocate. Die slokdarm heeft tijd nodig om te helen. Zo sneu zo'n hulpeloos ventje maar nu krijgt hij dan eindelijk de juiste behandeling! Heel veel sterkte voor jullie drietjes!
Wat rot voor je Mijn dochter van 6 maand heeft ook verschrikkelijke reflux, zeer zware koemelkallergie en vraagt nog steeds nachtvoedingen. Dus ik kan wel begrijpen hoe zwaar het voor je is. Helaas blijft het allemaal een zoektocht... Bij ons was Neocate de enige oplossing, op alles anders reageerde ze. Misschien toch eens proberen? Ik weet niet zeker of jouw melk hetzelfde is als Neocate, misschien is er toch een licht andere samenstelling waar je beter mee af bent? O en ook opletten met indikken. Ik weet niet of je dat nu doet, maar het werd hier al als tip gegeven... Bij ons had dat alleen het tegenovergestelde effect, ongeacht welk dikkingsmiddel we gebruikten. Dus zijn we maar blijven aanmodderen met stevige medicatie en een zeer lopende melk. Ik hoop dat het snel weer beter voor je wordt!
Tuurlijk hou je van je kindje! Maar ik herken je gevoel dat je, omdat alles zo moeilijk gaat, dat eerst even moet zeggen. Een dikke knuffel voor jou. Hier geen kma en ook niet zo'n heftige reflux als jij beschrijft, maar wel behoorlijke verborgen reflux. 3 hele zware maanden gehad. Wat ik je mee wil geven: probeer zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen. Het klinkt misschien onmogelijk, maar je kindje heeft je nodig. Wat goed dat je al hulp krijgt voor de burn out en de situatie nu. Kun je de zorg voor je kindje delen met (schoon-)ouders of vrienden? Dan krijg je een beetje rust. Probeer gezond te eten, veel te drinken en als het gaat: doe af en toe iets voor jezelf. Sporten misschien. Heel veel sterkte en het komt goed!
Veel sterkte meid. Hopelijk gaat het snel beter. Is het mogelijk voor jullie om je kindjes overdag af en toe weg te brengen zodat je rust hebt? Het gaat misschien tegen je gevoel in, maar kan net genoeg zijn om weer even op te laden.
Heel veel sterkte! Ik sluit me aan bij de rest, indikken van de voeding en zoveel mogelijk rechtop houden kan nog erg schelen. Hij heeft al heel veel pijn en ongemak in zijn jonge leventje gehad, maar gelukkig dat hij nu de juiste behandeling krijgt. En probeer je rust ook overdag te pakken. Als je kleintje op bed ligt, ga met hem mee! Je mannetje heeft jullie echt nodig, ook 's nachts. Nachtvoedingen zijn zwaar en helemaal met een kindje met KMA en zo'n zware reflux, maar je moet er even doorheen. Blijf goed voor jezelf zorgen, dat is automatisch ook het beste voor je zoontje.
Dank je wel voor de lieve woorden!!!!! Tja smiddag naar bed gaan gaat helaas niet want ik heb nog een zoontje van 3 jaar die echt in de middag niet meer slaapt. Vaak zet ik een dvd op zodat hij rustig tv zit te kijken en ik kan liggen. Nutrilon hebben we geprobeerd maar daar werd het bij ons erger van. Ontzettende krampen dus toen hij weer opgenomen was zijn ze in het zh er mee gestopt. Ik weet ook wel dat het ooit goed komt maar vind het zo klote dat ik niet kan genieten. Dit is ons laatste baby'tje en wil zo graag dat alles lekker loopt. En dan laat staan het huishouden pfffff krijg geen zak gedaan. Maar goed dat terzijde. Vind het gewoon klote dat ons manneke moet afzien en dat hij pijn heeft. Ik heb net toevallig een Born free fles gekocht om te proberen want hij drinkt ook heel slecht, nou eerder een gevecht !! Daar dronk hij net heel rustig mee... Dus wie weet.
Ja heel herkenbaar de eerste 6 maanden waren hier een hel en sinds de opname na het buikgriep virus waarna ze eindelijk met Neocate mocht starten is het een heel ander kind. Hoop dat het bij jullie sneller gaat. Tip is het babybjorn wipstoeltje daar zat ons meisje lekker rechtop in na de fles maar toch comfortabel. Balen dat het verdikken niet kan!
En anders toch motilium vragen meis! Wat jij beschrijft dat je niet kan genieten is de reden dat we nu een derde hebben.