Niet echt iets waar ik me heel druk over maak hoor. Als ie 16 is drinkt ie vast geen flesvoeding meer, maar ik snap die jongen niet. Echt alles meerdere malen geprobeerd. Diksap, verdunde vruchtensap, thee, gewoon water. Maar nee, hij wil alleen zn melk. Omdat het een slechte drinker is, krijgt hij dit dan ook gewoon. Omdat hij 4 flessen drinkt, maak ik ze dunner door er meer water bij te doen. Hier drinkt hij dan 100 ml tot 150 ml per keer van, dus best minimaal. Als hij nou toch eens iets lekkers zou ontdekken wordt het misschien makkelijker om er meer vocht in te krijgen. Iemand een idee?
Ik had hetzelfde met mijn oudste. Hij heeft ook alleen maar melk gedronken tot zijn 1,5 jaar. Had ook vanalles geprobeerd, maar meneer wilde niet. Ineens kwam het hier vanzelf. Niet gaan forceren is mijn tip, dat werkt averechts is mijn ervaring.
Mijn dochter (ook 11 maanden) wil uit de fles ook alleen maar melk drinken, maar uit een gewone beker en tuitbeker drinkt ze wel sap. Gelukkig begint ze daar nu ook goed uit te drinken, zodat ze niet alleen maar melk drinkt. Heb je al een gewone beker geprobeerd?
Hier hetzelfde "probleem" mijn dochter, nu bijna 14 mnden wil ook alleen maar flesvoeding! Heel soms paar slokjes drinken.. Ze krijgt dan ook nog 4 flessen flesvoeding per dag! ( juist voor de vocht! )
Zou je niet eens een schepje minder erin kunnen doen? En dan na een paar dagen nog een schepje minder?
ik zou toch wel steeds wat nieuws aan blijven bieden en proberen ook in verschillende bekers/flessen/tuitbekers/rietsjesbeker e.d.
Verschillende bekers hebben wij ook iinderdaad! En ze drinkt ook wel, maar heel minimaal! Paar slokjes!
En als je stopt met al die verschillende bekers, en haar geeft wat jullie ook nemen? Dan bedoel ik natuurlijk geen koffie. Maar maak een kan limonade klaar, pak twee glaasjes, en schenk voor jullie beiden in. Geef haar dat wat papa en mama ook hebben, werkte hier wel vaak met heel veel verschillende dingen. Wel erbij blijven zodat je je dochter meteen kunt pakken als het glas kapot valt. Of aan tafel drinken dat zij veilig in de stoel vastzit (hier zijn nogal wat glazen gesneuveld).
De jongste heeft hier hetzelfde gehad, pas toen hij echt lekker met de pot ging mee eten werd het minder. Op een gegeven moment een keer gewone melk geprobeerd en worder boven wonder dronk hij het gewoon op
Uit mijn glas wil ze wel drinken idd! Maar ook dit blijft bij 2 slokjes! Met alles is ze onwijs snel! Zo stond ze al met 5 maanden! En ze rent nu al best hard.. Eten gaat prima, maar drinken blijft een probleem! (al was ik vroeger zelf ook een slechte drinker, nu nog trouwens!)
Hier kreeg mijn oudste al gewone melk uit een beker vanaf 1 jaar. Hier was het niet zo dat hij perse alleen melk uit de fles wilde, maar gewoon puurweg alleen de melk wilde. Maakte niet uit of dat nu in een fles zat of tuitbeker, glas, gewone beker, met rietje etc etc. Hier lustte hij ander drinken gewoon echt niet. Dus hier werkte het blijven proberen averechts. Misschien is dat bij TS ook wel zo.
Ja klopt idd! Uit andere bekers drinkt hij ook, maar het moet wel z'n melkje zijn anders is de beker snel weggeduwd. Minder schepjes trapt hij gelukkig wel in. Zit opeens te denken om misschien een beetje thee klaar te maken met een schepje flespoeder er doorheen, maar geef t weinig kans.
Ja dat dacht ik al met thee zou je idd kunnen proberen, dat er gewoon een melksmaakje aan zit, wellicht werkt het Succes!
Onze dochter is ook een slechte drinker, ze krijgt 3 voedingen per dag want wil nog niet naar 2 gaan want dan krijgt ze bijna helemaal niets meer binnen, ik probeer ook verschillende dingen maar waar ze nog het meeste van drinkt is dubbeldrank sterk verdunt met water. 70cc sap en aanlengen met water tot 260cc het gaat al steeds beter maar dan komt er ook nog eens bij dat madam weigert het uit een tuitbeker of een bekertje te drinken nee ze wil het alleen maar uit de fles. Ze kan de fles al zelf vast houden maar ook dat verdomt ze ze heeft liever dat papa of mama hem vast houd. Je zou dus eens dubbeldrank kunnen proberen en dan aanlengen met water.
En idd samen drinken mijn meisje lust ook bijna niks anders.. Maar door heel veel samen drinken, ( iedere dag slokje thee bij ontbijt uit mama's mok, begon ze thee ook lekker te vinden , nu drinkt ze het dus wel, hetzelfde doe ik nu met vruchtensap, Diksap wil ze echt niet nog, water is vanzelf gegaan dronk ze in een keer, had ook erg dorst. Het komt vanzelf!! Ik snap t helemaal mijn meisje is een hele slechte warme hap eter dus snap dat je er om stresst, komt goed niet forceren en blijven oefenen!