Een wakker kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeniseG1986, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hoi meiden even een vraag:

Onze kleine meid van 7 weken slaap naar mijn idee heel weinig en ik vraag mij af of dit kwaad kan.

Meestal gaan we rond een uur of 9 uit bed, ze is dan lekker wakker en vrolijk. Ik voed haar tussendoor en ze blijft lekker wakker en vrolijk, geen tekens van moeheid of iets dergelijks.
    Pas rond een uur 2 word ze een beetje moe, als ze dan slaapt dan is dat voor maximaal 3/4 uur, langer echt niet.
    Hierna is ze wakker (ook vrolijk) tot wij naar bed gaan, een uurtje of 23.

Dit kan toch niet gezond zijn?
    Of heb ik gewoon een wakker kind?

2. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Heeft hier niemand ervaring mee???

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel heel weinig ja. Met 7 weken deed mijn zoontje nog wel 2 dutjes op een dag. Ook nooit extreem lang. Tussen de 7 en 12 weken ging hij wel telkens wat vroeger naar bed, tot uiteindelijk 7 uur. Hij sliep dan tot 7 uur de volgende ochtend.

Slaapjes overdag was vaak strijd. Kwam regelmatig voor dat hij maar 1 keer drie kwartier sliep. Was best lastig, want dan viel hij regelmatig tijdens het eten in slaap. Hij begon pas langer te slapen ('s ochtends een uur, 's middags een uur) toen hij wat meer begon te bewegen (tijgeren/kruipen), met een maand of 7/9. Sinds hij 1 jaar is doet hij nog maar 1 slaapje, van 2 uur.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en ik droeg mijn kindje veel in de draagdoek op die leeftijd. Meestal viel hij dan wel even in slaap. Is dat een idee voor je?

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ons dochtertje is nu 5 weken, en krijgt ook nog nachtvoeding.
    Maar om 7.00 de ochtend voeding slaapt dan gelijk weer verder tot 11.00 uur.
    Daarna is ze wakker voor de voeding en vaak rond half 1 gaat ze weer slapen tot 15.00 ( volgende voeding) maar daarna, zijn het haze slaapjes van 15 min. tot de voeding van 19.00. Ze is dan vaak nog wakker tot 22.00 valt dan in slaap en krijgt om 23.00 nog een voeding en slaapt dan verder tot de nachtvoeding.

Dus hier is ze eigenlijk wakker van 15.00 tot 22.00 ( met ienimine slaapjes tussendoor, maar wel met speentje anders is ze erg jengelig maar slapen doet ze niet echt)
    Na de voeding van 23.00 valt ze als een blok in slaap zonder speen

6. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier is ze juist helemaal niet jengelig, en als ze slaapt dan zijn het idd hazeslaapjes.
    Gister is ze echt bijna de hele dag wakker geweest en heeft ze hooguit 3 uur heslapen over de hele dag. 's Nacht slaapt ze wel goed en kwam ze pas om 4.00 uur

7. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Onze kleine man had dat ook. Overdag een aantal hazeslaapjes (30-45min) en dan de hele avond wakker en vrolijk.
    Lagen wij om 23.00 uur moe op de bank en meneertje lag nog rond te kijken en te lachen.
    Vanaf 12 weken werd hij toch rond 21.30 uur soms al moe en nu ligt hij 's avonds om 19.00 uur meestal op bed (soms al eerder, soms wat later) en slaapt hij door tot 07.00 uur. Overdag nog steeds maar 3x 3 kwartier max.
    Wel de hele dag vrolijk en nieuwsgierig. CB zei tegen mij dat het geen kwaad kon. Dat we idd een wakker, maar wel heel vrolijk kindje hebben.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel sliep ook zo weinig, alleen dan 2x 1,5 uur overdag.

9. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hier ook een zeer wakker en nog vrolijker kindje! Valt nu pas rond 22.00 uur in slaap. In de zomertijd was dat dus pas 23.00 uur.
    Hij sliep weinig overdag, maar is zo nieuwsgierig, dat slapen niet echt een optie voor hem is.
    Ik vertrouw er dan maar op, dat zijn vrolijkheid laat zien dat hij minder slaap nodig heeft dan andere baby's.

Deel Deze Pagina