wie vind dit ook raar?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mella123, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mella123

mella123 Lid

23 jul 2013
    38
    0
    0
    Ben een tijdje niet actief geweest hier, maar ben inmiddels 20 weken zwanger van m'n 2e (heb al een dochterje).
    Na mijn zwangerschapsverlof liep mijn contract af. Ik had een superbaan, maar helaas kon ik niet blijven.
    Ik werk nu op een ander kantoor waar ik in de plaats gekomen ben voor een collega die vorige maand bevallen is (gewoon aardige hard werkende meid). Wat ik raar vind is dat er vanuit de collega's zo weinig aandacht wordt besteed aan de geboorte van haar kindje. Geen kaart met ze alle, geen cadeau helemaal niks. Met moeite hebben ze nu een kraamvisite in de planning (over 3 weken waar meer dan de helft niet naartoe gaat) Zo anders dan bij mijn 1 baan. Daar kwam iedereen.
    Waarschijnlijk kan ik hier blijven werken, maar vind het ook wel een soort van jammer als er zo weinig word meegeleefd als er iets belangrijks gebeurt. Ben ik nu gek of vinden meer mensen dit raar?

2. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hoi
    Ik vind dit wel raar, maar je weet natuurlijk ook niet of dat aan de persoon in kwestie ligt of aan de algehele werksfeer daar. Misschien is het een collega die niet zoveel contact heeft, terwijl jij misschien wel meer contacten opbouwt op de werkvloer? Misschien kiest zij zelf wel voor de afstandelijkheid.

3. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Raar maar herkenbaar. Bij ons op kantoor is het net zo. Zowel vanuit collega's als vanuit manager. Toen mijn collega langdurig ziek werd, wilde ik een bloemetje versturen maar dat vond werkgever niet nodig want ze was nog niet lang genoeg ziek? Uiteindelijk is ze ziek uit dienst gegaan en heb ik geld ingezameld om haar een afscheidskadootje te geven. Maar als het aan andere collega's of manager had gelegen was dat niet gebeurd. Zo ook bij bevalling/zwangerschap/verjaardagen etc. Totaal geen interesse. Jammer hoor..

4. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hier verwacht ik ook niets te krijgen. Er zijn twee collega's die wel meeleven, maar de rest lijkt het niet te interesseren. Ook bij een andere collega zijn er maar 3 op bezoek geweest. Dat Had voornamelijk te maken met de desinteresse. Ik ben daar zelf niet geweest en verwacht haar ook niet bij mij. Ze ging vlak na mijn start daar met zwangerschapsverlof en ik ben vlak nadat zij terug wat zelf de ziektewet ingegaan.
    Ik vind het allemaal wel jammer, maar heb er vrede mee. Des te meer aandacht voor mensen die zich wel in me interesseren.

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou een baan niet af laten ketsen op zoiets.
    Natuurlijk is het jammer dat collega's zo reageren, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan, en hoe onaardig ook, aan het eind van de dag is het werk, geen vriendschap.

Nu vind ik het zelf wel altijd iets wat je gewoon even doet, maar het is geen verplichting :)
    Misschien is het juist wel leuk als jij dat oppakt met de tijd, maar je hebt nu ook kans dat mensen denken aha die wil zeker zelf wat krijgen met de bevalling straks.

Deel Deze Pagina