Hoi dames, Ik zit er even helemaal doorheen. Ik slaap al weken maar 3 uurtjes per nacht omdat mijn lijf pijn doet en ik continue voor weeën heb en maagzuur. De gyn zei woensdag; het is zwaar die laatste loodjes zeker door je reuma maar het is nog te vroeg om je te helpen. Ik weet echt wel dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is, maar ik kan niet meer. En als ik dan denk dat ik tot wanneer hij komt zo door moet gaan trek ik het niet meer. Ik moet natuurlijk ook nog bevallen. Is er iets wat ik kan doen zodat hij komt of dat het minder word? De normale dingen zoals paracetamol en warme kruiken en douchen heb ik allemaal al geprobeerd. Ook kan ik niet veel doen want mijn lijf is echt op dus ik rust al zoveel mogelijk maar liggen zitten staan en lopen is echt een crime. Zijn er dames die met deze klachten geholpen zijn door de gyn/verloskundige? Ik wil zo graag of nog even kunnen genieten! Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Liefs
Wat vervelend dat je je zo slecht voelt... Ik had het bij de 1e zwangerschap ook. Ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ik niet meer kon, begon ook weer met spugen.. Had enorm veel pijn in mijn bekken en sliep niet meer. Hoe vervelend ook, je kan veel meer dan wachten niet doen.. Ik weet wel dat ik nu absoluut niet meer ingeleid wil worden, wat een hel was dat!! De vk zei tegen mij, gezien je klachten lijkt het me slim af te wachten, want inleiden gaat nu te zwaar zijn voor je.. Toch wilde ik het en had echt spijt, want ze had gelijk!! Dus probeer echt nog even vol te houden!!
Ik kan het me heel goed voorstellen. Zelf lig ik ook alleen maar op bed vanwege bekkeninstabiliteit. En ik moet nog tot januari... Ik ben bij de eerste ingeleid en ik hoop verschrikkelijk dat ze dat nu weer doen. Ik kon niet bewegen tijdens de bevalling dus toen de weeën heftiger werden en ik ze niet goed meer kon opvangen, heb ik een ruggenprik gekregen. Ik heb me in maanden niet zo goed gevoeld als die laatste paar uur van de bevalling. Eindelijk geen pijn. Inleiden is voor iedereen anders lees ik hierboven. Ik werd ingeleid met 39.1 maar ze hadden het ook eerder willen doen. Het is mij toen gevraagd omdat ik niet meer sliep van de pijn en ze wilden dat ik krachten spaarde voor de bevalling. Wachten is inderdaad heel vervelend maar noodzakelijk. Toch zou ik wel heel duidelijk aangeven hoe het ervoor staat. Je moet zoals jezelf zegt nog bevallen en daar heb je al je energie voor nodig. Sterkte!
Ik zou het wel nog eens met je verloskundige bespreken, je moet ook nog een bevalling doen en dan zou het toch al een hoop schelen als je nog een beetje energie daarvoor hebt want die heb je echt nodig. Als ik jou verhaal zo lees heb jij die energie daar straks niet voor. Ik zou het nog eens voorleggen bij je verloskundige.
Dat heb ik woensdag idd ook gedaan. Ze heeft me echt een peptalk gegeven maar wel gezegd van het is te vroeg om je al te helpen. Maar nu weer 2 nachten nog minder geslapen en ik trek t gewoon niet meer. Vandaar mn vraag of ik weer kan bellen omdat ik niet als een aansteller wil overkomen maar ik voel me zooooo beroerd van alles
Vanaf 38 weken mogen ze toch geboren worden? Of is dat juist nog te vroeg? Heb me er nog niet zo in verdiept Ik heb nog nooit een bevalling zelf meegemaakt wel van vriendinnen vaak de verhalen gehoord, en je hebt echt wel energie en enigzins een conditie nodig voor een bevalling. Als je al bij voorbaad heel slecht slaapt en in jou geval ook nog een lichamelijke aandoening hebt dan kan de bevalling al zwaarder voor je zijn. Ik wil je absoluut niet afschrikken hoor, maar als je nu al weken slecht slaapt en daardoor weinig energie en de bijbehorende lichamelijke klachten vanwege je reuma, dan vraag ik mij af of je straks überhaubt wel energie hebt voor een bevalling. Het kan zijn dat ik er compleet naast want nogmaals ik heb nog nooit een bevalling gehad
Dat is mijn vraag ook haha want moet natuurlijk wel energie hebben voor de bevalling en die heb ik gewoon echt totaal niet.... ze mogen officieel vanaf 37 weken geboren worden en daar zit ik nu twee dagen overheen. het is alleen zo dat ze liever wachten met helpen. ik heb net idd toch maar de gyn gebeld en het verhaal weer uitgelegd. ik mag over een half uur komen, weer op de verloskamers... hoop dat ze wat voor me kunnen doen want dat zei ze niet over de telefoon.
Ze zeggen idd hoe langer in de buik hoe beter..en (met uitzonderingen zoals de vergiftiging daar gelaten) hoe stom en lullig het ook is ze rekken dat ook zo lang mogelijk im.belang van t kind Echt rot dat je je zo voelt, ik heb t ook gehad en werd toen twee nachten opgenomen ze gaven me toen een slaappil en geloof me..dan slaap je heerlijk hoor hihi misschien dat ze je zo kunnen helpen door weer wat energie te krijgen? Dan kan je er daarna weer even tegen aan Sterkte nog even
Ik ben net weer thuis. Alles is goed met die kleine... ik zit nog steeds potdicht ondanks alle voorweeen helaas Ik heb 5 slaappillen meegekregen tot aan de bevalling omdat je er anders afhankelijk van kan worden.. Helaas konden ze nog niks doen omdat het risico te groot is om hem nu al te halen en hoorde ook dat er een risico verbonden is aan inleiden dat wist ik niet! Nu maar hopen dat ik vanavond goed slaap met die pil op en dat ik er weer tegen aan kan want dit is echt drama en vind het moeilijk te genieten zo
He buterfly, Goed dat je actie ondernomen hebt. Volgens mij ligt het ook erg aan het ziekenhuis waar je komt of ze wel of niet gaan inleiden. Het is inderdaad beter het kindje zo lang mogelijk te laten zitten, maar het is ook heel belangrijk dat jij er bij de bevalling voor kunt gaan en ook de periode daarna goed door kan. Hopelijk slaap je een paar dagen lekker. Zet m op! Liefs c
Ik heb het gevraagd maar helaas willen ze het nog niet omdat er risico's aan verbonden zijn. Ik heb gelukkig vannacht een stuk beter geslapen dankzij een pil. Hopen nu maar dat ik ff kan bijtanken voordat hij komt
Gelukkig dat je hebt kunnen slapen, hopelijk komt je kleintje snel. Echt super rot om je zo te voelen.
Hier 2x een ingeleide bevalling met 38 weken. 37 weken wordt niet gedaan tenzij er een medische oorzaak noodzaak is. Kindje is er dan net nog niet klaar voor. Omdat inleiden een risico's kan hebben voor moeder en kind. Voor moeder weeenstorm en geloof me dat is echt geen pretje. Scheuren knippen enz . En voor het kindje klaar of niet hij moet geboren worden. Bevalling wordt geforceerd. Ik heb veel in het ziekenhuis gelegen tijdens de zwangerschappen en als ik niet kon slapen kreeg ik een pethadine prik in het been. Je wordt er skyhigh van maar je slaapt er heerlijk op. Heel vervelend al die klachten. Ik hoop dat je nog even vol kan houden. Hier voor de derde keer zwanger en ik hoop echt dat het deze keer geen inleiden gaat worden.
Dat zei de gyn ook idd.. Als hij uit zichzelf komt is het goed maar ze gaan het niet opwekken omdat het te vroeg is. De risico's vertelde ze me gisteren ook en die wist ik echt niet. Dus ben aan de ene kant wel blij dat ze me niet willen inleiden. Zeker als ik zo lees over de ervaringen van vrouwen die ingeleid zijn. Zolang mn kindje het goed doet is er niets aan de hand. Gelukkig heb ik goed geslapen op de pillen en hoop dat ik dat vanavond ook zal doen. Ik neem vanavond niks in omdat de gyn zei 1 tablet in de 3 dagen omdat ik er niet meer dan 5 krijg voor de bevalling. Dus ik hoop er maar het beste van. De reumatoloog had ik al gebeld maar daar krijg ik niks van omdat het enige wat echt helpt bij mij is zijn de biologicals. En ten eerste is dat heeeeel slecht voor het kind en ten tweede werkt het pas na een week of 6. Dus helaas heb ik daar niet veel aan. Paracetamol mag gewoon dus daar doe ik het nu maar mee en voor de rest is het gelukkig nog maar even en ben ik allang dankbaar dat ik wel heb kunnen genieten tijdens de zwangerschap hoor. En ga er vanuit dat ik nog heel ff mag genieten (tenminste dat probeer ik tussen de pijn en slaapgebrek door) en dat ons kindje komt wanneer het er klaar voor is en dat ik dan fit genoeg ben!