Niet drinken en veel poepen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ntje, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hallo dames,

Mijn dochter drinkt de afgelopen weken heel veel minder (krijg er met moeite 350 cc in op een goede dag) en sindsdien poept ze ook vaker, ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft maar wel toevallig.

Ze is verder gewoon zichzelf en heb niet het idee dat er wat aan de hand is alleen het drinken gaat echt vreselijk, als de fles eraan komt begint ze al te mopperen en drinkt dan maar een heel klein beetje, als ze überhaupt al drinkt.

Ik vind het niet erg dat ze vaker over de dag kleine beetjes drinkt (waren eerst 4of 5 grote flessen) maar dat wilt ze dus ook niet en omdat het al zo lang duurt begin ik me toch een beetje zorgen te maken, de ha zegt zolang ze goed plast en verder vrolijk is is er niks aan de hand maar het lijkt me toch niet goed als ze zo weinig drinkt.

Ze heeft vandaag 150 op over de hele dag.

Heeft er iemand ervaring of tips?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tandjes? Probeer eens ruim voor de fles een zetpil te geven. En de huisarts kan leuk praten maar als dit te lang duurt dan gaat ze afvallen. Ik zou ook naar het weeguurtje op het cb gaan! Hier ook een flesweigeraar wel ietsje ouder maar hier maken we er dan maar pap van met een lepel. Misschien kan jij er rijstebloempap van maken? Of tegen de 6 mnd met fijne granen beginnen.
    150 of 350 is wel heel erg weinig!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze krijgt trouwens vast al fruit of groenten? Wat je ook kan doen is 30cc water verwarmen op flestemperatuur dan 2 scheppen voeding oplossen en dit door de fruit- of groentenhap doen. Op deze manier modderen wij nu aan maar ze is wel goed gegroeid dus het helpt! Anders goed moment om de bijvoeding te gaan starten als ze dat nog niet krijgt.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Even off topic: wat een super leuke naam heeft jouw meisje :D

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja een een droomvoeding geven als ze slaapt. Ze kan met deze hoeveelheid niet zonder nog een fles de nacht in gaan.......

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Cb zegt hetzelfde:(! Daarom dat ik nu hier kom voor advies, papje wilt ze ook niet hebben want dat spuugt ze net zo hard weer uit:(.

Geen idee of het tandjes kunnen zijn, ik zie nog helemaal niks zitten ofzo, maar kan dat zo lang duren dan?

Ze krijgt sinds ze 4,5 maanden is groente en sinds 5 maanden fruit, dit ging ook heel goed maar ook dat gaat de laatste dagen niet heel lekker meer, ze eet maar een paar hapjes, kan het wel proberen om die combi is te maken:).

Dankjewel:D!

Ze slaapt op haar buik en zodra ik d'r uit bed haal/omdraai wordt ze wakker, ik maak haar nu s'avonds wel steeds wakker voor een fles maar ook dan gaat er maar heel weinig is. Ze is ook gewoon aan het emmeren met die fles (blazen, geluidjes maken, duwen met d'r tong enz.)

Bedankt iig voor de tips! Ik ga denk ik toch maar weer de ha/het cb bellen!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja zou ik zeker doen! Dit is gewoon echt niet goed. Ga eerst eens wegen dan heb je hard bewijs mocht ze al afgevallen zijn. Een andere reden kan koemelkallergie zijn mijn oudste naamgenote van jouw meisje dronk op een gegeven moment amper nog. Duwde steevast de fles weg. Heeft ze verder geen huiduitslag oid?

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hier hetzelfde gehad met 5 a 6 maanden, hier kwamen idd de ondertandjes door. Toen die door waren heeft hij een inhaalslag gemaakt

Vind 150 - 350 wel erg weinig :( hier dronk hij ongeveer 450 cc vd 600 die hij normaal dronk

Oh ja, koud drinken ging hier beter

9. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    spruw?

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    D'r huidje is ineens wel droger als anders en ze heeft ook verborgen reflux maar toen ik dit vroeg zeiden ze op het cb, nee hoor dat kan niet, maar zal het zeker nog een keer aankaarten!

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Koud en warm heb ik ook al tervergeefs geprobeerd. Ik hoop dat ze zometeen ook een inhaalslag maakt!

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Spruw lijkt me onwaarschijnlijk. Ik steriliseer nog steeds de flessen na elk gebruik en ik zie ook niks in d'r mondje ofzo, maar ik houdt hem in gedachte!

13. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Andere speen op de fles? Gaat het misschien te langzaam?

14. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zit ze niet verstopt? Of poept ze wel veel in 1 keer?
    Hier een keertje gehad bij een verstopping dat er steeds hele kleine beetjes werd gepoept de hele dag door, overloopdiarree heet dat geloof ik. Ook toen werd er erg weinig gedronken.

Als dit al een paar weken zo is, zou ik wel graag willen dat de ha even meekijkt en evt. dingen uitsluit, want 150cc is wel heel erg weinig.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat is inderdaad een goeie om uit te sluiten! Hoe gaat het nu?

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Verstopping is het niet want het is gewoon normale poep en ook gewone hoeveelheden of soms zelfs veel!

Gister ging het alweer iets beter, nog niet helemaal goed maar meer als de dagen daarvoor, was ook bij het cb geweest en ze was goed gegroeid en aangekomen.

Ik kreeg het advies om de fles niet constant aan te bieden maar wachten tot ze erom vraagt en d'r s'avonds nog een keer wakker maken. En over 2 weken nog een keertje kijken.

Maar gister ging het alweer beter en vandaag tot nu toe redelijk (60 cc en beetje fruit) dus ik hoop dat ze er zo mee doorgaat en zometeen gewoon weer goed eet en drinkt:).

Dankjulliewel voor alle adviezen!

Deel Deze Pagina