Ik vind het super leuk! Als mijn zoon zou twijfelen over het geloven in, zal ik hem wel vertellen dat het niet klopt.
Jeetje, dat bedoel ik toch niet Het gaat over het zinnetje dat je je niet druk maakt over het wel/niet geloven in sinterklaas van je buurtkindje, omdat je het kind van een ander niet wil opvoeden! En daar reageren wij dus ook op. Dat jij dochtertje van 3 jaar niet bewust tegen andere kindjes gaat zeggen dat sinterklaas niet bestaat geloof ik ook wel...
Wat een heisa om het feit dat ik zeg dat ik het kind van mijn buurvrouw niet wil opvoeden of van mijn vriendinnen, sorry hoor maar dat zijn toch niet mijn kinderen.......ik snap het werkelijk niet hoor.....misschien ligt het aan mij en moet ik zeggen dat ik alle kinderen wil opvoeden.....ik vind het vreemde reacties van jullie, willen jullie hier dan wel kinderen van anderen opvoeden?! Bij mij ging het om de reactie dat ik me niet druk maak als mijn buurvrouw zegt tegen haar kind dat sinterklaas wel bestaat of dat de kerstman bestaat, dat moet zij weten, heb ik geen baat bij.....punt. Ik maak me druk om mijn kind en die voed ik op met normen en waarden die ik belangrijk vind.
Dit is jou bericht, lijkt me duidelijk wat je zegt... Maar het is duidelijk dat je dit niet bedoelt, prima...
Okay, schrijven kan altijd anders overkomen dan een face to face gesprek...Maar ik snap nu wat je bedoelt
Ik vind het helemaal leuk sinterklaas! Lijkt me geweldig om naar de optocht te gaan en mijn dochtertje straks helemaal nerveus te zien op 5 december.... Jaaaaaaa ik ga zeker wel aan sinterklaas doen....als ze het straks begrijpt sinterklaas huren met pieten! Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan sinterklaas en heb echt geen trauma's over het feit dat mijn ouders me voorgelogen hebben...! Iedereen moet t voor zich weten...maar denk wel aan de dingen op school die gedaan worden voor sinterklaas...ook daar komt een sint en pieten..ik denk dat 98% van de kinderen wel in sinterklaas geloofd en jou kindje dus een van de weinige is die weet dat ie niet bestaat. Ik vind dat persoonlijk zielig...je kan wel naar de speelgoedzaak gaan en cadeaus uitzoeken maar het is toch anders vind ik... maar goed bij ons werd het vroeger ook groots gevierd...ik daarintegen heb weer heeeeeeelemaal niks met de kerst