helemaal geen sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik vind het dus écht geen liegen....

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kijk er iets aan over houden zal idd wel meevallen en dat is ook niet het punt... het gaat om het gevoel wat ik erbij krijg.

Ook hoor ik meerdere mensen zeggen '' als ze er nu graag zelf in willen geloven '' ... Tja IEMAND heeft hun verteld erover.. wie zegt dat ze het graag echt willen, het is meer een kwestie van niet anders horen dan diat ie bestaat dus echt keuze is denk ik zo.

Ik zeg ook niet dat hij geen cadeautjes zal krijgen op die datum, alleen niet omdat er een verklede man bestaat hahaah ik zou denk ik idd zolas hier eerder genoemd is vertellen dat ie vroeger bestaan heeft en dat dat nu gevierd word.

Het word eigenlijk een klein beetje als raar beschouwd om je kind niet te laten geloven, maar als je het heel realistisch bekijken (en dus niet zovan wat anderen doen) is het toch eerder vreemd massaal kinderen iets voor te houden wat niet is... Maar dat is mijn mening weer ;)

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hier zeker wel sinterklaas. Heb het nooit als liegen van mn ouders gezien. Vind zelf de herrineringen aan de jaren waarin ik nog in sinterklaas geloofde ontzettend leuk. s'avonds lang proberen op te blijven en er van overtuigd zijn dat ik het paard op het dak heb horen lopen. En de verbasing als we terug kwamen van visite en thuis lag de hele tafel vol met cadeau's.
    Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om Demi dat te ontnemen

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Nou ik vond het altijd prachtig en was dan ook hevig teleurgesteld toen een vriendinnetje mij in groep 4 vertelde dat hij niet echt bestond!

Ik vind dit juist zoiets moois. Ze zijn nog zo jong en kunnen zich er mooi verheugen. Die spanning en alles, heerlijk toch om die enthousiaste kindergezichtjes te zien.

Verder vind ik dat je het zelf moet weten, maar hoe ga je er dan voor zorgen dat je kindje het niet gaat verklappen aan de andere kindjes?

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat vind ik een hele goede vraag, ik zou het dus echt niet op prijs stellen als er iemand in de klas zou zitten bij Kyano en die dan gaat zeggen dat hij niet bestaat...

Tuurlijk ieder op zich, maar het is toch geweldig om te zien hoe die kids in spanning zitten als ze bv het Sinterklaas Journaal kijken en te horen krijgen dat ze dit jaar misschien met het vliegtuig komen ipv met de stoomboot, ik vind het super dat ze dit ieder jaar weer met volle overtuiging kunnen overbrengen op de kids ... Dan denk ik, waarom dit afpakken van die kids ....

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oooh zelfs ik vind het leuk dat de Sint er zo weer is.
    Als ik terug denk aan die tijd weet ik nog precies hoe ik me voelde :)! Ik vond het heerlijk. Je schoen opzetten en de volgende morgen er iets leuks/lekkers in vinden, om 05 uur wakker zijn om te kijken wat er in je schoen zit.

Nee, we gaan graag Sinterklaas vieren. Ik vertel het verhaal wat er achter zit. Dit jaar is hij er nog niet echt van bewust maar we gaan wel de intocht zien. En volgend jaar echt wat vrienden optrommelen om zich te laten verkleden enzo. Leukleukleuk! :D

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben altijd een écht Sinterklaaskind geweest (en gebleven hahaha). En als er 'gelovertjes' bij zijn, is het voor mij des te leuker, maar ook zonder heb ik nog nooit een jaar overgeslagen.
    Het niet-meer-geloven is bij mij ook heel geleidelijk gegaan, net zoals bij de meeste kinderen die ik ken. Ergens begint het besef dan door te dringen dat het eigenlijk niet kan...
    Ik hoop voor mijn kleine mannetje dat hij het net zo'n leuk feest zal vinden als ik!

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja idd... meestal gaat het geleidelijk aan... ik zei ook gewoon op een bepaald moment tegen mijn mams dat ik dacht dat hij niet bestond en heb het toen ook nog geheim gehouden voor m'n 6 jongere broers en zussen.

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vind het een beetje jammer dat zo'n leuk kinderfeest zo'n ophef kan hebben. Eerst al het feit dat hij "zwarte" pieten heeft en dus werden er pieten mee gestuurd die allerlei kleuren hadden. En nu dan dit dat het niet leuk is voor kinderen om voorgelogen te worden. Ik snap het niet...het is zo leuk en spannend voor kinderen. Laat ze lekker een paar jaar genieten van Sinterklaas en als de tijd er rijp voor is leg je het verhaal uit en ik kan me niet voorstellen dat er één kind boos blijft.
    Maar goed dat is mijn mening...

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik ben zelf nooit echt een sinterklaas kind geweest. Ik geloofde al niet meer op mijn 4e. (mijn moeder was vroeger zelf zo bang voor zwarte pieten geweest dat ze toen ik vraagtekens ging plaatsen het meteen heeft verteld ;) )

Maar ik zit zelf bij de scouting en het is echt leuk de groep van 5-7 jarigen na die datum toe te laten leven. Zolang kinderen niet bang zijn vind ik het heel gezellig.

Waar ik niets mee heb is van die ouders die de kinderen dreigen met: En nu lief zijn anders vertel ik het Sinterklaas of anders moet je mee naar Spanje...

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij doen wel aan sinterklaas
    ze vind het helemaal geweldig en gaat er helemaal in op
    ik laat het zo.
    ik vond het vroeger ook heel leuk, en heb niet het gevoel gehad dat mijn ouders mij bedrogen
    vond de kado's leuker die ik kreeg :)

12. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou het sneu vinden als ik onze dochter dat zou onthouden later... wij denken wat te rattioneel maar zo'n kind die vindt het prachtig! al die spanning en vreugde.. is toch hartstikke mooi om te zien... vindt ik dan....
    denk ook niet dat geen een kind er iets aan overgehouden heeft.. en er met vreugde aan terug denkt... ik wel in ieder geval...!

maar iedereen moet dat voor zichzelf bepalen natuurlijk....

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dus jullie gaan dan ook geen kerst, pasen vieren enz

tja ik heb het nooit gezien als voorliegen
    mijn dochtertje is nu 2 en wij gaan dit jaar voor het eerst met z'n 4tjes
    sinterklaas vieren vorig jaar was het bij mijn zus met sinterklaaas
    en de neefjes en nichtjes die de oudste is nu 7 en die geloofd er nog in

ik vindt dat wel zo raar iets dat er nu mensen mee gaan beginnen dat sinterklaas voorliegen is maar over de kerstman en paashaas hoor je ze niet

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

haha jah idd... moet niet gekker worden....

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

pasen pinksteren etc die dagen vieren we niet
    kerst doen we ook niets aan ik koop voor me vriend een boom en die tuig ik op maar meer ook niet.daarbij zijn we alle 2 verplicht om te werken met die dagen.dus je zoveel hebben we er niet aan het zijn ook geen vrije dagen

16. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    nooit getwijfelt om sinterklaas te vieren! waarom zou ik ook,De kinderen vinden het geweldig! Al die spanning etc, en het duurt toch maar een paar jaar dat het echt leuk is voor ze.Eerst zijn ze te klein en in groep 5 komen de surprises etc, al en is het over.

En voorliegen?waar hebben we het over.

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Pinkesteren en pasen en kerst is anders. daar hoef ik niets aan te liegen ofzo. Dusdie vergelijking is erniet.

Verder tja, kinderen zou liever hele kasten snep wegeten., tot jhun 12e bij pa en ma in bed slapen, tot 10uur opblijven... Je ontneemt wel meer dingen.
    En wat ze niet gekent hebben is er niet. Voor de rest zie vorige post :)

Maar ieder zijn ding hoor maakt toch ook net uit. Heb ook niet gezegd zeker weten hem niet te laten geloven, ik zei alleen dat ik mijn twijfels heb. MAAR 1 ding is zeker, ik ga echt niet bij intochten gaan kijken tussen honderden mensen en hysterische kids. Vreselijk hahahah

Maarja andere mensen kunnnen kerst weer bullshit vinden, ja toch

18. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik ga ze gewoon "voor liegen" vond het zelf geweldig en spannend en dat hij niet bestond vond ik niet zo`n ramp, na uitleg waarom dat gevierd word snapte ik dat ook wel.
    Vind dat sneu om het mijn kinderen te onthouden laat ze nog maar even lekker in de waan van de fantasie en sprookjes.

Maar iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt, misschien als ik zelf geen leuke sinterklaas herinneringen had dat ik ook wel voorbij had laten gaan, maar nee geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

wat ik trouwens niet vertel is dat zwarte piet en sinterklaas binnen komen via het dak of schoorsteen, ik kon nooit slapen omdat ik het een eng idee vond dat ze zo binnen konden komen, ook met het oog op inbrekers...

Dus dan zou ik vertellen dat de sinterklaas van elk huis een sleutel heeft ofzo

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Met kerst lieg je dat de kerstman bestaat en met pasen lieg je dat de paashaas bestaat dus dat is wel degelijk een vergelijking met Sinterklaas ;)

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hahaha lolbroek :)

Deel Deze Pagina