helemaal geen sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik heb zelf vaak genoeg Sinterklaas gevierd, dus weet best wat het inhoudt. Maar om een kindje 'zielig' te noemen omdat het de sfeer van Sinterklaas niet meekrijgt vind ik wat overdreven..

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Nou dan zoek je het toch mooi zelf uit?!
    Dan vier je lekker geen sinterklaas terwijl de rest van Nederland dat wel doet.
    ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    :) nou inderdaad

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    sorry hoor linda maar vind je reacties een beetje grof en respectloos

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Zie hier veel mensen die eerlijk willen zijn tegen hun kinderen.

Als je kindje van 5 dadelijk vraagt hoe kindjes gemaakt worden, ga je dan uitleggen hoe seks werkt? Of is het alleen eerlijk zijn in dingen die je goed uitkomen?

Geen aanval maar puur nieuwsgierigheid hoe ver mensen dat dan doorvoeren als je om die reden ook geen sinterklaas e.d. viert

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het helemaal met jou eens Meryem!

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier word wel volop sinterklaas gevierd. Ik kan me dat nog zo goed voor de geest halen hoe spannend ik het zelf vond vroeger.

En toen ik erachter kwam dat sinterklaas niet bestond vond ik meer lachwekkend dan dat ik eraan dacht dat mijn ouders me voorgelogen hadden.

Nu merk ik het ook aan mijn nichtje. Ze is 7 jaar en ze weet dat sinterklaas niet bestaat, heeft ze zelf vorig jaar na sinterklaas verteld. Nu verteld ze volop weer dat hij wel bestaat, maar staat daarbij volop te lachen. Dus ook bij haar heb ik het idee dat ze niet eens erbij nadenkt dat wij met zijn allen erover liegen!

Ieder zijn eigen, ik vind persoonlijk zelf dat je het kind niet moet vertellen dat sinterklaas niet bestaat. Ik denk ook zelf dat het wel een paar jaar duurt voordat het kind ooit erom zal vragen of die wel of niet echt is! Denk niet dat een kind van 4 jaar aan zijn of haar ouders zal vragen of die man echt is...

Als het kind er zelf om zou vragen en je gaat het dan vertellen prima, maar ik geloof niet dat een kind zo jong er al om zal vragen!

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ben het helemaal eens met meryem :)

Wij vieren het ook niet.
    Nu is het voor mij wel makkelijker want ik woon in een land waar ze heel die sinterklaas niet eens kennen. Maar ook als ik in nederland zou wonen zou ik er niet aan meedoen.

En zielig? Zoals meryem al zei, kinderen die geen eten hebben of geen ouders hebben die zijn zielig. Niet kinderen die geen sinterklaas vieren.
    Mijn kinderen vieren weer andere feestdagen waar ze een hoop lol aan beleven.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga later lekker mee in de fantasie van mijn kind, die doos is een auto (of een kasteel, of een vliegtuig) 2 stoelen met een laken is een tent in de woestijn, als je een pan op je hoofd zet ben je een dappere soldaat of een politie-agent en Sinterklaas brengt allerlei cadeautjes en lekkers aan alle kinderen in Nederland.
    Heerlijk, ik kan niet wachten :D

10. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ouders die geen sinterklaas vieren houden niet per defenitie geen rekening met de fantasie van hun kind.

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Och eigenlijk moet iedereen t ook zelf weten of ze hun kids laten geloven of niet , zolang ze mijn meisje maar mooi in sinterklaas laten geloven .. zou t ook niet in dank afnemen als een kindje in de klas zou verklappen dat hij eigenlijk niet bestaat ... ik wil ook een beetje die traditie in stand houden , sinterklaas is een oerhollands feest en ik zou t jammer vinden als dat ook nog verloren gaat ..

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij (de moeders die kun kind niet willen laten geloven) kunnne het ook wel vervelend vinden en niet in dank afnemen als de gelovige kindjes mijn kindje gaan wijsmaken dou die verklede man echt is, het is maar hoe om je het bekijkt

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij deden er thuis niet aan ivm met ons geloof, maar ik heb er altijd in geloofd, je gaat er toch in geloven, alleen mijn moeder zei dan dat wij er niet aan deden. Dus ik geloofde er wel in maar hij kwam niet bij ons omdat we een ander geloof hadden, ik vond het wel echt heel erg als ik geen cadeautje mee kon nemen naar school om te laten zien wat je van sinterklaas had gekregen, ik nam dan maar gewoon wat mee wat ik al had.

Vind het trouwens nog steeds geen lekker gevoel als ik daar aan denk. Dat wil ik mijn kinderen gewoon niet aan doen.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vond me zelf best zielig toen ik vroeger geen cadeautje naar school mee kon nemen om te laten zien wat je had gekregen. Heb echt wel dagen gejankt hoor.

En ja er zijn ergere dingen in het leven maar op dat moment is het voor het kind zelf echt niet leuk.

15. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    laat ik me mond maar houden...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    dan hadden je ouders daar op in kunnen spelen door die dag jou ook iets leuks te geven ;)

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Was ik ook al van plan :)

18. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

hahaa :D

19. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ik zelf heb er nooit in geloofd ook van dat gene om iets voor te liegen of hoe je het noemt, en ik kwam niks te kort , het was alleen zo andere kindjes moesten wachten met sinterklaas en ik kreeg het meteen.

Moet er even bij zeggen dat ik er wel aan mee doe nu voor de kleine

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja dat is de fout van je ouders. Ik zou dan bijv. zelf iets aan haar geven om mee te laten nemen naar school en dan kan ze vertellen dat ze dat van haar mama en papa heeft gehad.

Als je toch niets gaat zeggen sannie (en nicoline) waarom dan duidelijk maken dat je je mond maar zult houden?

Degene hier die sinterklaas niet vieren doen toch ook niet zo?

Buiten dit alles vind ik sinterklaas echt een stom feest. Vind kerst bijv. veel leuker en gezelliger. Dat vieren wij ook niet..maar heb dat vroeger met mijn familie altijd gevierd en dat vond ik echt sfeer hebben en gezellig..

Deel Deze Pagina