helemaal geen sinterklaas?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Als je dan bijdehand gaat doen , schrijf dan tenminste mn naam goed ..

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    En daar hebben we het dus weer; OUDERS....Dat is waar dit hele topic om draait... En dat bedoelde ik dus ook met triest..Ouders denken tegenwoordig veel te veel, maar zich nog een beetje in je kind kunnen verplaatsen wordt erg moeilijk en dat vind ik dus erg..

Waarom wordt het eerder geaccepteerd dat mensen met een andere geloofsovertuiging geen sinterklaas vieren? Omdat die op andere data hun vaste, traditionele (kinder)feesten hebben waar ze aan meedoen...

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou excuse me nicole! (mijn zusje heet nicoline dus ging automatisch)
    Wat heeft dat nou weer met bijdehand doen te maken.
    Blijkbaar wil jij bijdehand doen door niets te willen zeggen maar wel even aangeven dat je je mond maar houdt.

En waarom is het niet relevant? Ik geef aan dat ik het een stom feest vind. Ik heb het mijn hele leven gevierd trouwens. Ik ben 100% nederlands. En ik vind er niets aan.
    En ik vind het ramadan feest (zoiets als het suikerfeest bestaat niet) ook niet veel aan hoor. Dat is voor kinderen leuk maar voor ouderen niet echt bijzonder behalve dan het bijeenkomen en samen zijn etc. beetje zoals kerst dus.

4. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

en de mijne ook !

en ik maak dat zelf uit. ik doe dat om discussie te voorkomen.
    en als ik dat duidelijk wil maken dan doe ik dat.
    jeetje maak je nie druk,niet goed voor je hart!

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ahjoh laat het gaan, ze begrijpen het toch niet, hoe vaak je het ook zegt.
    laat ze maar denken dat onze kindjes zielig zijn.
    We weten zelf wel beter.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    wat maakt het nou uit of iemand je naam met een N en een E te weinig schrijft :( je weet blijkbaar wel dat het over jou gaat dus doe toch niet zo moeilijk

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat zei ik ook niet, dat interpreteer je zelf zo. Voor mij hoort Sinterklaas er bij, net zoals je speelt dat je thee drinkt met lege kopjes ;)
    Het is fantasie, zodra een kind ouder wordt ziet hij/zij dat al die Sinterklazen er verschillend uit zien, en wordt het opeens heel onlogisch dat hij met een paard op het dak rijdt. Om nog maar te zwijgen van Zwarte Piet die cadeautjes door de schoorsteen brengt... als je geen schoorsteen hebt :)
    Zodra ze ouder worden zien ze in dat dat niet kan.

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    doe een beetje rustig joh. Krijg het idee dat ik met een stelleltje kleuters zit te praten hier.

Ik maak me helemaal niet druk. We praten hier gewoon.

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jij wou ons zeggen wat we moeten doen , dan kun je toch zo'n reacties terug verwachten ..

10. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik snap best wat de andere moeders bedoelen met zielig, ik snap jou ook, maar het is gewoon zo je zit daar in de klas alle kindjes hebben ht over sinterklaas jij gelooft er niet in , en ze zijn volop dingen aan het doen wat met sinterklaas te maken heeft, en dat andere kindje zit er maar een beetje bij.Zo voelde ik dat ook toen ik klein was(niet dat ik het slecht had ofzo maar gewoon het idee.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kan men niet ff gewoon doen...? En dan gaan zeuren over een letter, als je dan toch niets nuttigs meer weet (niet sarcastisch bedoeld) zeg dann niets...

Maar bewoordingen als triest en zielig en weet ik veel niet kom op hoor. Zoals al eerder gezegd zijn er veeel zieligere dingen dan niet het gelof in de Sint. Er zullen gerust eer dingen voorkomen die andere kindjes wel mogen.kunnen of doen en dat i da ook sneu.

Laat men in elkaars WAARDEdat is nog veel belangijker dan zeuren over zielige kindjes

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    snap niet dat je het zo hoeft te ervaren. Je hoeft toch niet in hem te geloven om het leuk te vinden.
    90% van de ouders hier in deze topic vinden het sinterklaas feest zelf ook helemaal te gek. Door de sfeer en het knutselen en de dingen er omheen.
    Zo kan een kind dat toch ook ervaren?

Nicole alsjeblieft zeg..ik bedoelde alleen dat het aangeven dat je maar niets zou zeggen in dit topic gewoon nergens op slaat.
    Dan kan ik ook alle topics nu openen en beantwoorden met: nou hier zeg ik maar niets over..of... nou hier heb ik niets op te zeggen hoor. :S

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Mijn dochter weet de waarheid, maar doet ook gewoon gezellig mee hoor.
    Ze weet alleen hoe het echt zit, maar dat maakt het voor haar niet minder leuk, ze weet niet beter.
    Bij ons is het ook gezellig, niet alleen met sinterklaas.

14. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja daar heb je ook gelijk in, maar zo was het toen ik het ervaarde als klein meisje , wat snap heel goed wat jij bedoelt

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het als niet leuk ervaren, mijn ouders hebben mijn geen cadeau gegeven omdat we er niet aan meededen. Das logisch volgens mij en om dan een cadeau zomaar te geven dat deden ze al helemaal niet.

Ik heb echt geen leuke tijd gehad met sinterklaas en ik wil dit mijn eigen kinderen niet aan doen, vandaar dat wij lekker mee doen aan het sinterklaasfeest.

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    was dat op mij gericht?

17. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

dat is dan idd minder leuk:(

18. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

neee helemaal niet!

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    haha krokus en nu ga jij het antwoord van sannie persoonlijk opvatten?

krokus: misschien zijn jouw ouders ook van een hele andere generatie (turks toch?) ze wisten zelf waarschijnlijk niet eens wat het inhield..

20. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dat is inderdaad niet leuk, op een gegeven moment heeft mijn buurvrouw ons iets in onze schoenen gedaan, ik was toen ouder, ik scheel 6 jaar met mijn zusje en met de andere 9 dus ik geloofde niet meer, maar samen met mijn buurvrouw deden we dan iets in de schoen van mijn zusjes zodat ze zich niet zo hoefden te voelen als ik.

Deel Deze Pagina