reacties van mensen op clusteren

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sweetlakecity, May 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Mijn dochter clustert.
    Haar soort van schema is
    7 uur
    11 uur
    14 uur
    17 uur
    18:30 en verder clusteren tot 21:30 dan slaapt ze door!

Ik krijg maar van sommige mensen nare reacties op het clusteren.
    Moet ze nou weer?
    Heeft ze nou weer dorst tjonge jonge jonge.
    Hoe leg je nou goed uit dat dit normaal is????
    Ik heb mensen om mij heen zonder kinderen of anti borstvoeding.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Had van de week ook zo'n vraag. Of ze "nu alweer" moest en of er niet een bepaalde tijd tussen zitten moest. Ik zei jij hebt ook net gegeten en drinkt nu alweer wat. Toen kwam die andere tot de conclusie dat dat zo was en toen was het geen probleem meer.
    Laat die gene zelf maar eens bedenken hoe vaak hij/zij eet/drinkt. Is als je alles meetelt ook vaak. En kijk eens wat een kindje moet doen, hoeveel hij/zij groeit. Dus dan zullen er ook een flink aantal voedingen moeten zijn. En bv is meer dan drinken/eten alleen, ook mamahonger enz.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik leg altijd uit dat ze op die manier een voorraadje opbouwt voor de nacht, omdat het drinken aan de borst EN te vermoeiend is om dat allemaal in 1 keer achter elkaar te doen, (iig wel als ze nog zo klein zijn) EN niet in 1 keer in het maagje past.

4. Agapi

Agapi Bekend lid

May 31, 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Voorraadje voor de nacht idd, en ook het hoort (soms) erbij, mamahonger e.d. Mijn dochtertje heeft zes maanden geclusterd, iedere avond voor het slapengaan. :)

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog 1. Ik heb het hele scenario al voorbij horen komen. Eerst trok ik het me heel erg aan, maar na een aantal berichtjes van de dames hier (de welbekende veer in je kont, altijd fijn :D) veeg ik nu mijn reet af, met wat andere mensen zeggen, ik doe het lekker zoals IK (en een beetje wat mijn man) wil.

Maar dingen zoals: Nu alweer? Geef dr een flesje en stop er wat rijstebloem in. Of, dit is niet goed voor je, geef dr een flesje kv.

Ik vind wat Nemo zei wel een goede, hoe vaak drink jij/eet jij?

6. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Ik vind dat jou kindje helemaal niet zo snel achter elkaar clustert. Mijn dochtertje van 3 maanden drinkt als ze wakker blijft om de 2 uur en anders om de 3 a 4 uur als ze slaapt dan, savonds drinkt ze soms wel om t uut of halfuur. Vind ook niet dat je hier verantwoording over hoeft af te leggen een bv baby heeft een perfect evenwicht en zal niks te veel eten,
    succes|!

7. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Juistem!!!

Ik word ook zoooo moe van om constant maar te moeten verantwoorden dat ik niet in een schema voed, maar dat ie gewoon krijgt als ie wil. Vermoeiend.
    En ja, dat is heel vaak op een dag, er zit hier echt maar max 2 uur tussen de voedingen.

Je bent mensen ook geen verantwoording schuldig, dus eigenlijk volstaat om gewoon te zeggen: 'Hij/zij drinkt alweer ja. Punt.

Share This Page