Hallo allemaal, op dit moment krijgt mijn dochter van net 7 maanden dit: 6:00 bv 7:30 boterham 9:00 fruithapje 12 uur bv en dan een boterham 15 uur bv en 17:30 bv en daarna groente hap ze drinkt al wat korter bij mij maar dat lijkt me niet gek gezien hoe goed ze eet..maar moet ik haar nu om 9:00 ook wat extra vocht geven? wat diksap of zo? en zo ja,hoeveel?
Extra vocht zou kunnen je kunt het proberen. Maar bv is op die leeftijd prima hoor je hoeft nog geen ander vocht bij te geven.
Wat ik begrepen heb is dat zolang je BV geeft, extra vocht niet nodig is. Pas als je het aantal voedingen omlaag brengt, zou dat nodig zijn. Er zit nu wel 6 uur tussen de twee voedingen 's ochtends, maar ze krijgt natuurlijk wel een fruithapje, waar ook wel het nodige vocht inzit. Maar ik lees even mee, want we zijn hier nu een week met bjvoeden bezig en ik vind het ook nogal een uitdaging om te bedenken wat je nu wel en niet allemaal moet doen,
Extra vocht is niet nodig naast borstvoeding als je het op verzoek van het kind geeft... Ik zou zeker 's morgens vaker geven!
Ik voed ook op verzoek! Ze komt zelf op deze tijden,dus neem aan dat ze ook wel eerder zou komen als ze trek had?
Als je graag wil oefenen met een beker ofzo, zou je wel een beetje gekolfde melk aan kunnen bieden in een beker Persoonlijk vind ik tussen 6 en 12 geen borstvoeding geen optie... probeer haar voor het fruithapje nog wat te geven