Ik heb even een vraagje. Ik merk dat ik de afgelopen maand, sinds de feestdagen aan een stuk door blijf eten. Ook al heb ik geen honger. Ik eet met name veel zoetigheid en heb daardoor weinig zin in koken en gezond avondeten. Ik probeer het wel, maar vaak krijg ik geen hap door mijn keel. Ik eet wel dagelijks veel bruine boterhammen met kaas en fruit. Maar groente ..ho maar. Een frietje met gaat er ook altijd in net zoals pizza. Ik blijf maar dooreten tot ik last krijg van mijn maag. Meestal kan ik savonds slecht slapen doordat ik de hele dag zoveel heb gegeten. Voordeel is wel dat ik niet zo snel aankomen. Maar merk wel dat ik de afgelopen maand 2 kg ben aangekomen. Wat kan ik hier tegen doen?
Hoi Firstbaby, je moet proberen een schema qua eten aan te houden en niet teveel tussendoor te snacken. Als je continue vol zit met eten, en mensen hebben nu vaak lekkere trek ipv zin in een appeltje, dan heb je inderdaad geen zin om te koken en dan schiet dat erbij in en eten jullie weer gauw iets tuusendoor. Dus regelmaat en gezonde dingen meenemen naar je werk. Koop geen zakken chips en gewoon echt streng zijn voor jezelf. een zwangerschap is geen vrijbrief om te eten wat je wilt, want buiten dat je snel onnodige kilo´s kunt aankomen, is het ook niet goed voor je glucose huishouding wat weer nadelige gevolgen voor je kind kan hebben. Groetjes Brigitte