hallo, Nu is het natuurlijk per baby verschillend en ook qua kleding maar ik zal met 38 weken bevallen dmv keizersnede en nu heb ik eigenlijk alleen maar maat 50/56 en maat 56 qua kleding in huis. Ik weet dus nu niet zo goed of ik nog maat 50 of zelfs kleiner in huis moet halen voor de zekerheid. De kleine werd gister nu geschat op 2480 gram. Maar ze kunnen dus geen schattig doen hoe het over 2 weken zal zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen qua gewicht/jongen/meisje en wat voor maat kleding de eerste dagen/weken was.
Ik heb hier geen ervaring mee. Onze oudste is 9 dagen later geboren en nummer 2 is nog afwachten. Maar ik denk dat je beter kan wachten met kleinere maatjes kopen tot de baby er is. Want ze groeien in de eerste weken best snel. Sterkte met de laatste weken.
Ik ben met 38.3wkn bevallen, mijn zoontje woog bij de geboorte 2665 gram (iets kleiner dan gemiddeld dus). Hij heeft nog weken maat 50 gedragen, 56 verzoop hij echt in.
Ik ben met precies 38 weken bevallen van Lindsey, ze woog 3320 en was 50 cm lang. Ze paste maatje 50/56 prima.
Ik ben met 38 weken en 4 dagen bevallen, hij woog 3000 gram en was 49 cm. Maat 50/56 was erg groot, mijn moeder heeft nog wat maatjes 50 erbij gehaald (wat ook nog best groot was) maar het hangt ook weer erg af van het merk. Maar goed, zoveel maakt het toch niet uit als de kleertjes wat groot zijn.. ze groeien er snel genoeg in!
van de oudste ben ik met 38+2 bevallen. M woog 2940 en paste mt 50 goed, heeft daar nog weken in gezeten, verzoop dan ook in 56
Ik denk dat je baby niet boven de 3 kilo zal gaan wegen bij de geboorte over ruim 2 weken (tenzij de inschatting nu niet klopt). Meestal groeien ze rond deze periode zo'n 200 gram per week. Laat het nog iets meer zijn, dan zit je toch rond de 3 kilo. Ik vermoed dat maat 50/56 dan nog aan de grote kant is, maar verschilt ook per merk. Hema valt bijvoorbeeld vrij ruim, Noppies vrij klein.
Met 38+3 bevallen en dochter was 3366 gram en 50 cm en maatje 56 was te groot. Tijdje 50 gedragen en al snel kon 56 ook prima met opgerolde mouwtjes e.d. dus ik zou niet al te veel in 50 kopen. Tenslotte is het ook zo bijgehaald (ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven maar heb mijn moeder naar de HEMA gestuurd voor maatje 50).
ik ben 25 april met 38+1 bevallen van een meisje 2795 gr en 45 cm. 50 was te groot en heb mijn vriend eropuit gestuurt om premature kleding te halen ong 4 setjes mt 44. heeft ze toch zon 3 wk gedragen nu is ze maandag 12 weken geworden en draagt nu mt 56 ik verwacht wel met een weekje over te gaan op 62 .. Gr gemma
Ik ben met 38+3 bevallen d.m.v. geplande keizersnee en ons moppie was toen 3910 gram en 52 cm. Flinke baby dus, maar dat was ook de reden van geplande keizersnee.... Enniewee, maat 50/56 was prima.
Ik ben bevallen met 38.4 weken. 's Middags was ik nog bij de verloskundige, zij schatte mn baby op ongeveer 7 pond met 40 weken. Een paar uur later braken mn vliezen en werd mn dochtertje geboren, 10 dagen te vroeg. Haar gewicht? 3440 gram, bijna 7 pond dus! Maatje 50/56 was prima.
Ben van Kyra bevallen met precies 38 weken. Ze woog 3240 gram en was maar 48 cm lang. Maatje 50/56 was vaak nog erg ruim, dus heb toen nog 2 dingen maatje 44 laten halen zodat ze toch ook wat aan kon wat perfect paste!
Ben bevallen met precies 38 weken en hij woog 3220 gram en was 49 cm. Maatje 50 van Noppies was precies goed, die kleding valt ook wat kleiner en smaller. Misschien dat je hier een setje van kan halen.
Ik ben bevallen met 38 weken precies en Sara woog 3320 gram en was 51 cm lang. Ik had een pakje maat 50 en maat 56 mee. Ze heeft maat 50 aangekregen omdat maat 56 te groot was. 50 zat in pricipe goed, je kunt altijd de mouwtjes nog een beetje omslaan.
38.1 weken, 3140 gram en ongeveer 49 cm. Maatje 56 van Noppes zat iets te ruim, maar wel mooi. En nu is ze 2 en een half week. Sommige kleding maatje 50/56 lijkt al krap te worden. Ik zou dus zeer zeker niet adviseren om echt kleding in maatje 50 te gaan kopen. Op zijn kleinst maatje 50/56 halen.
Yuna is geboren met 38 weken en 4 dagen en heeft 9 weken in maatje 44 gelopen. Ze is nu bijna 4 maanden en eindelijk begint maatje 56 te strak te zitten Ze was 46 cm en 3 kilo.
Leuk om dit te lezen. Ik heb het probleem net andersom. De kleine blijkt hier nu al 4000 gram te zijn. Dus die kan straks maatje 56 maar heel even aan (bij de eerste zelfde probleem, 8 1/2 pond). Dus ik heb vanochtend maar even wat meer in maatje 62 gehaald. Vind het zelf niet zo erg als ik de mouwtjes iets moet omslaan. Vond het zo jammer dat de eerste bepaalde kleertjes maar 2 a 3 weekjes aan heeft gehad. En zoals al aangegeven, bijhalen is zo gebeurt.
hier word het geboorte gewicht op 8-9 pond geschat, ik heb maar 1 pakje echt maat 50 ( mocht de kleine te vroeg komen ) 2 pakjes in 50/56 en de rest is 56 en 62...ik wacht dus even op de geboorte, dan hebben we nog vlug zat dingen in de juiste maat gehaald
Onze zoon is ook met precies 38 weken geboren. Hij woog toen 2635 gram en was 49 cm. Ik neem nu alleen maar maatje 50 mee naar het ziekenhuis, dit werd ons door het ziekenhuis ook aangeraden.