hoi meiden! inmiddels nu 37.5 week zwanger en zit er flink doorheen! Bah gewoon omdat ik die kleine nu graag wil zien en vasthouden, maar vooral omdat ik dom zit te wachten ... me opgezwollen voeten gewoon zeer beginnen te doen , ik niet meer slaap en futloos voel en vooral een kamerolifant voel.. kan niet veel meer! nu ben ik vanmorgen bij de gyn. geweest, en ze gaat volgende week kijken of mn baarmoedermond al week aan het worden is.. zegt nog niks zegt ze .... maar dan weten we of we evt in kunnen leiden ja of nee. nu vraag ik me af wat ze hiermee bedoeld.. er is verder ( buiten mijn geklaag zeg maar ) geen reden om dit te doen bij mij geloof ik... al hoop ik er ontzettend op!!!!!! Dus vandaar mijn vraag... waarom zijn jullie ingeleid.. ? Misschien vind ik troost/hoop bij de reacties dat t neit altijd met compicaties hoef te zijn... liefs naampje
Balen dat je er nu door heen zit. Je krijgt natuurlijk ook allerlei dooddoeners te horen als; nog even doorbijten en zo. Bij de eerste ben ik met 41+5 dagen ingeleid en bij de tweede met 41+4 dagen. Zag er bij allebei uit dat ze doodleuk de 42 weken vol gingen maken. Bij de oudste ook veel vocht vast gehouden en carpaaltunnelsyndroom in m'n hand, reden voor de vk om door te sturen en de mazzel dat de gyn vond dat het kon. Mocht nog van haar kiezen, voor of na het weekeinde . Bij de tweede ging dat eigenlijk wel, maar het paasweekeinde heb ik met die hitte vooral liggend op bed of bank door gebracht. Kon geen poot verzetten. Maar toen stond de afspraak voor de bevalling al op de dinsdag erna. Hoop voor je dat blijkt dat de baarmoedermond week genoeg is zodat je niet lang meer hoeft te wachten. En misschien komt de kleine nog wel op eigen gelegenheid. Heel veel sterkte met de laatste loodjes
dankjewel! Ja echt baal er behoorlijk van! Als ik hoor dat jij de 41 + hebt gehaald hoop ik toch echt dat het bij bij niet zo ver komt... Maar dat is indd wel een veelvoorkomende reden om te leiden.. helaas heb ik die reden nog niet.. inderdaad hoop ik ook dat het al week is, maar aan de andere kant zegt dit ook nog weer niks of het komt of niet volgens de gyn. Bedankt voor je reactie en je steun toe wensen.. kan het gebruiken! liefs naampje ps. waren jou kindjes groot/zwaar doordat je overtijd was?
Ik ben ingeleid omdat ik over de 41 weken ging, het termijn wat ze aanhouden om de bevalling op te wekken (in mijn ziekenhuis).
Ik ben niet ingeleid, maar spontaan bevallen bij 40+6 en 40+2. Inleiden was hier pas aan de orde vanaf 41 of 42 weken (keuze). Mijn nichtjes zijn ingeleid bij iets van 38 of 39 weken. De ene had een erg hoge bloeddruk, en de andere sliep al weken niet meer, ze is zelfs opgenomen geweest om daar met slaapmiddel te kunnen slapen. Ik zou zelf nooit kiezen voor inleiding als het niet noodzakelijk was. Natuurlijke bevallingen verlopen meestal soepeler voor mama én baby. Maar als het voor jouw gevoel écht niet meer gaat, is het fijn als de gyn ervoor openstaat.
hier ingeleid door dat ik al 44 uur weeën had zonder resultaat. nu bij de 2de word ik waarschijnlijk ingeleid omdat ik al weken met pijn loop in buik en benen. daarnaast is de kans dat ons kindje dysmatuur word groot aan het worden ze was een week 2400 gram omdat ze een afwijking heeft.maar dit hoor ik morgen
hier bij de eerste ook ingeleid, mn vliezen waren gebroken, baby had in vruchtwater gepoept en ik kreeg geen weeen. offtopic @amfy mijn 1e was ook dysmatuur, als je daar vragen ofso over hebt mag je altijd pb-en hoor
Ik ben ingeleid omdat ik het lichamelijk(zware bekkenklachten) niet meer trok. Kon al maanden alleen maar liggen en had veel pijn. Ik werd bij 39 weken ingeleid.
Ik ben ingeleid met 40.4 omdat ik de dag ervoor eiwit in mijn urine had, bloeddruk was verhoogd. Ik mocht savonds gewoon naar huis, heb ik heerlijk geslapen en juist omdat ik eindelijk goed geslapen had besloten ze om het die dag maar te laten gebeuren, zodat ik de bevalling goed uitgerust zou beginnen. Vanaf het moment dat ik aan het infuus ging tot dat ik mijn meisje had, duurde ongeveer 4 uurtjes, dus goed te doen. Nu wil de vlos het zo spontaan mogelijk houden, dus ik zie de bui al hangen dat ik straks ook 42 weken loop Ik ben het langzamerhand ook wel zat, veel voorwerk en rommelen.... Ik begrijp je helemaal hoor!
Ik ben ingeleid om dat ik één keer een iets te hoge bloeddruk had bij de VK. In het ziekenhuis niets meer te bespeuren en ook geen eiwitten in urine. Kind was wel helemaal volgroeid en zou flink aan de maat zijn (?!?! bleek niet echt te kloppen). Uit voorzorg hebben ze toen besloten om me na het weekend te gaan inleiden om te voorkomen dat het alsnog mis zou gaan met mijn bloeddruk. Dus niet echt helemaal puur medisch, maar wel uit voorzorg.
ik ben ingeleid met 38+nog iets, het vruchtwater was wat aan de weinige kant de baby bewoog ook een stuk minder. Omdat ik toch al over de 38 wkn was hebben ze besloten om het maar gewoon in te laten leiden, beter geen risico nemen voor niks zei de gyn.
Ik ben 2 keer ingeleid omdat mijn kindjes niet uit zich zelf naar buiten willen komen de eerste keer met 42 weken, en ze woog toen 3085 gram, de tweede keer met 41 weken en hij woog toen 3380 gram. Beide waren wel op 8 pond geschat zowel door de vk als bij de 35 weken echo. Gelukkig waren ze wat kleiner.
Heel veel sterkte. Zo balen als je er door heen zit! Dan heb je echt zoiets van: laat maar komen dat kindje!! Ben 2x ingeleid:1x met 37,0 weken en 1x met 39.2 ivm groeiachterstand van de kindjes. Ze waren 1920 en 2750 gram.
Allereerst heel veel sterkte met de laatste loodjes. Bij de eerste ben ik met 38+5 ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen en geen weeën. Bij de tweede ben ik met 39+5 ingeleid omdat madammeke erg groot werd geschat en ik niet zo groot ben. Ze was idd 4 kilo bij de geboorte, maar dat heeft helemaal geen problemen opgeleverd. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat.
De oudste was 4.480 gram en 54 cm en de tweede 4.020 en 52 cm. Was geen probleem, de jongste was er met twee keer persen, de oudste was een sterrekijkertje en moest uiteindelijk met vacuumpomp geholpen worden.
Ik ben met 38+2 ingeleid ivm steeds hoger wordende bloeddruk + eiwit in de urine.... Baarmoedermond was nog niet week, heeft 1,5 dag geduurd voordat deze helemaal verstreken was, daarna hebben ze de vliezen gebroken en kwamen de weeën daardoor spontaan/ zonder infuus o.i.d. op gang, ben binnen 5 uurtjes bevallen.
ik ben 3x ingeleid. de eerste keer ben ik ingeleid nadat mijn vliezen braken, maar ik geen weeën kreeg. In de nacht van zondag op maandag gebroken, woensdag geboren. de tweede keer ben ik ingeleid met 41+1. Nieuw beleid van het ziekenhuis om vanaf 41 weken in te leiden. de derde keer ben ik ingeleid met 39.6 omdat we een groot kind verwachtten. Ze hebben toen vanaf 38 weken gekeken of ik inleidbaar was.
Ingeleid met 38+5 nav oplopende bloeddruk en veel vocht vasthouden.. Kreeg na de bevalling Help-syndroom..