Helemaal geen vrienden.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne1985, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Nooit van gehoor ;) (wel van Tholen) Maar wel redelijk dicht bij!

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha tis ook zo klein, iedereen staat me glazig aan te kijken als ik zeg waar ik woon :D

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    hihi, ken ik ja, heb ik ook altijd last van :)

4. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Wat raar, enorm vreemd om dit zo te lezen.
    Ik herken het helemaal.
    Ik had niet gedacht dat er zo aardig wat mensen zijn die net als ik geen 1 vriend(in) hebben, behalve de partner...!

Op school, en even daarna had ik een hechte vriendengroep, maar toen ging een ieder zijn / haar weg, en het contact verwaterde.
    Sindsdien (ik ben nu bijna 30) geen echte vrienden meer gehad.
    Ik mis het heel erg, ik denk er de laatste tijd veel aan, word er verdrietig van.
    Ik zou zo graag met 'm'n beste vriendin' willen praten over vanalles, ik moet soms echt even wat kwijt, bijvoorbeeld over hoe verrot ik me voel dat we al zo lang bezig zijn met het krijgen van een kindje...
    Ik kan het er wel met m'n partner over hebben, maar soms zou ik willen dat ik er met een vriendin over kon praten.
    Hij heeft ook niet veel vrienden (1 beste vriend), en vind dat wel best zo.

Dit forum is geweldig, maar ik wil niet teveel 'zeur' posts plaatsen, haha
    En face to face met iemand die je dierbaar is praten over van alles, is toch anders.

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

Meid ik ken je verhaal heel goed heb ook helemaal geen vrienden.
    ben op alle scholen waar ik op heb gezeten zelfs op het werk ben ik altijd heel erg gepest daardoor lukt het me niet goed om een vrienden band op te bouwen en om mijn werk te behouden vooral voor dit laatste schaam ik me nogal maar ik durf gewoon niks meer terwijl ik vroeger alles durfde

6. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Tsjee, het was even of ik mijn eigen verhaal aan het lezen was, best wel scary !

Ook ik had op de middelbare school een hechte vriendengroep, en ook 1 hele goeie beste vriendin. Omdat ik zo eigenwijs was om op mijn dertiende al een relatie aan te gaan met iemand die 6 jaar ouder was, kwam ik in een heel ander circuit terecht.... Heb toen mijn beste vriendin laten vallen, heel erg dom !

Na 6 jaar is deze relatie beeindigd, en toen pas merkte ik dat ik echt niemand, maar dan ook niemand had.... Uitgaan deed ik niet meer, zat gewoon elk weekend thuis, verveelde me dood.....

Toen ik mijn man ontmoette, kreeg ik zijn vriendengroep "erbij". Alles leuk en aardig, maar niet echt mijn types. Drugs, drank, dat was aan mij (niet meer) besteed. Gelukkig dacht mijn man er ook zo over, en toen hebben we besloten om samen een beetje afstand van die groep te doen.

Toen ik zwanger was van mijn jongste, heb ik heel brutaal een oproep op internet gedaan. Ik wilde ervaringen delen met nog meer jonge moeders, het liefst uit de Zaanstreek.

Ik woonde op dat moment nog in Wormerveer en op een gegeven moment kreeg ik een mailtje van iemand die ook toevallig in Wormerveer woonde (Tamara). Ze was net verhuisd vanuit Ede naar Wormerveer, en was ook op zoek naar wat contact. Het leuke was dat we ook allebei zwanger waren, en twee weken na elkaar uitgerekend waren.

Inmiddels zijn we al weer 2 jaar verder, en ik heb in Tamara echt een hartsvriendin gevonden ! Ook al bellen we elkaar niet dagelijks, we zullen elkaar zeker niet vergeten en we spreken elkaar toch wel wekelijks !

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Zo best veel reacties ondertussen. Ik ben best wel verbaasd dat zoveel mensen dit herkennen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Hee, ik herken het ook heel goed. Ook geen vrienden, wel kennissen, maar ik ga toch het meest met mijn zusje en moeder om, op mijn partner na natuurlijk.

Hier ook sinds de middelbare school eigenlijk geen vriendinnen meer, zo jammer. Voel me soms best alleen.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb ook geen vriendinnen. Op de basisschool en het voortgezet onderwijs zat ik ook niet zo dik in de vriendinnen; ik had meestal een hartsvriendin. Mijn laatste hartsvriendin kreeg op den duur een vriend en daar had ze blijkbaar genoeg aan, want ik was overbodig. Hoe jammer ik het ook vond destijds, ik red me gelukkig prima in mijn eentje.

Mijn vriend heeft wel een hoop vrienden, maar die wonen allemaal niet naast de deur, dus die ziet hij ook alleen maar op verjaardagen en spreekt hij verder ook nauwelijks.

Soms mis ik inderdaad ook wel een vriendin, om te gaan winkelen, lekker kletsen over allerlei dingen, iemand bij wie ik mijn hart uit kan storten naast mijn vriend.

Gelukkig kan ik ook goed worden met mijn moeder en beide zusjes en heb ik een hele lieve schoonzus.

Maar ik durf er eigenlijk ook niet goed voor uit te komen dat ik geen vriendinnen heb. Als er naar gevraagd word door collega's ofzo, dan praat ik er altijd een beetje omheen. Ben anders bang dat ze me een rare vinden ofzo.

10. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    't Is, ondanks het verdriet dat ik hier lees, toch wel héél goed en mooi dat de TS dit topic heeft geopend...

want zie ik hier niet een aantal leuke, sociale meiden reageren die samen geweldige vriendinnen zouden kunnen zijn? TS, je staat dus niet alleen in je gevoel! :D

11. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Meis schaam je niet*bedoel anne* je bent heus niet alleen. ook ik leid een vrij remi leven. ben nu via datingsite's vrienden aan het zoeken. en heb nu wel wat meiden gevonden waar het mee klikt. alleen nu net na me miskraam heb je ze nodig en dan hebben ze geen tijd :( maar ja zal ze van de week weer eens mailen. en voor meiden hier die interessen hebben voeg me maar toe op msn of wat dan ook we kunnen altijd gezellige mail contacten opbouwen toch?

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi, hier nog eentje die geen vriendinnen heeft. Vroeger had ik veel vrienden en vriendinnen met wie ik urenlang aan de telefoon kon hangen en met wie ik alles deelde. Maar dat is allemaal om verschillende redenen verwaterd. Mijn man had vroeger ook vrienden maar toen zijn toenmalige vriendin vermoord werd, gingen ook die contacten niet lekker meer en stond hij opeens anders in het leven. Ik mis het soms ook om iemand te hebben om bepaalde dingen mee te bespreken, maar ja, tis niet anders. En gelukkig kunnen mijn mannetje en ik geen genoeg van elkaar krijgen en kan ik alles aan hem kwijt.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat fijn dat er zoveel mensen eerlijk reageren. Ik vond het een hele stap om dit topic te openen maar ben blij dat ik het wel gedaan heb. Ik voel me toch iets minder alleen nu :) Er rust volgens mij een klein taboe op om geen vrienden te hebben..

14. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    oh help
    zo herkenbaar
    nou ben ik al wat ouder ( :confused: 41 ) haha
    heb een hele hele hele echt verschrikkelijk goede vriendin...........maar
    maaaaaaaaaaar
    ze woont in het buitenland ( al heel lang, getrouwd na vakantieliefde !jaja het kan!)
    maar merk dat ik haar met de jaren toch eigenlijk steeds meer ga missen. zij mijn ook. het gewone
    ff kopje koffie, ff samen de stad in, ff klagen over de mannen...........fff
    kan niet
    ja soms zitten we daar over de telefoon over te zuchten maar ja.

verder heb ik alleen mijn familie.
    had in het verleden nog wel wat andere vriendinnen maar dat is allemaal verwaterd en uitgeraakt.
    (ook nog wel een teruggevonden en weer sporadisch wat contact maar ja zo ontzettend andere levens )
    ja ik ben gewoon een huismus, afgekeurd met kind en tweede onderweg.
    ben creatief ect maar ja
    en nu sinds mijn meidje ( 6 jaar ) naar school gaat wel contact met wat andere ouders
    maar tjemig zeker als je ouder ben voel je je soms zo een muts tussen al die jonge moeders.
    en dan nog ook niet echt dat ik denk het zijn mijn types weet je
    en er zitten er wel 2 tussen die echt heel aardig zijn en waar ik dan wel contact mee heb
    maar ja zou niet zeggen 'kom we gaan lekker shoppen ofzo'
    nee. leeftijds verschil misschien........zijn echt gewoon dik 15 jaar jonger ofzo, en dan merk ik toch ook duidelijk dat ik wat ouder ben ja
    muts
    haha
    mijn man heeft helemaal geen vrienden
    maar die vind het wel best zo.
    gelukkig heb ik een schat van een moeder die ook mijn beste vriendin is waar ik best vaak mee afspreek om dingen te doen
    maar ja is toch anders
    en ja dan mis ik mijn vriendin
    gewoon voor de klep
    gewoon van
    pak ff de auto of de fiets..........ben je thuis ik kom ff langs.
    gaan we wat leuks doen
    zucht
    ze was hier een tijdje terug voor een week
    en we smsen heel vaak en bellen ook maar ja
    gewoon dat ff tussen door

ja zo herkenbaar, pijnlijk herkenbaar

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik herken het, en ik mis het af en toe ook wel. Ik red me ook prima zonder, maar het lijkt me zó leuk om een vriendin te hebben met wie ik veel kan delen..
    Ik heb wel vriendinnen, maar niet 1 echte, goede vriendin. Nu ben ik ook wel een gevalletje apart hoor :rolleyes: :) Ik ben nogal grof enzo... En niet zo'n meisje vrouwtje.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben btw verhuisd ( van het Noorden naar het Zuiden) en veel vriendschappen zijn "verwaterd"

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    astrid
    hoe zuidelijk ben je komen wonen?

vind het overigens wel leuk om contact te hebben hiero
    maar het jammere is dat jullie allemaal zo ontzettend ver weg wonen!

heb wel een "vriendin" wat ik hier heb leren kennen toen ik voor kyana bezig was... die wpoont aan de andere kant van het land dus is echt een msnvriendin

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoogte Nijmegen, vanuit het hele hoge noorden (Friesland..)

19. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Jammer dat de meeste zo ver weg wonen!

...Zit hier ook weer over te twijfelen (beetje eng om het voor te stellen, wat een muts ben ik he? :oops:) maar vind het misschien wel een leuk idee om eens met de mensen die dat willen af te spreken? Ik weet niet of er meer mensen zijn die dat leuk lijken? Als is het maar om 'gewoon' even gezellig ergen iets te drinken, er even uit te zijn.. ;) Geïnteresseerden?

20. Writer

Writer Niet meer actief

wel jammer dat zo gaat in leven , vrienden die geen vrienden blijken als je ze nodig hebt
    ik heb zelf de periode gehad dat is zo'n 4 jaar geleden voelde me erg eenzaam
    maar ik rouw niet om ze , ze waren geen echte vrienden , eentje verhuizde , andere woonde straat verderop maar kom opgegeven moment nooit meer , toen ze ja een jaar eens weer kwam heb maar andere houding gegeven want ik vond haar geen vriendin meer

nu mij dochter naar school gaat vind ik erg leuk want maak elke dag praatjes met de moeder bij schoolplein en gaan af en toe eff koffie drinken bij elkaar
    daarnaast heb ik 3 super vriendinnen , ze staan altijd voor mij klaar ,en ik voor hun , ik zou ze voor geen goud willen missen en vind gezellig dat elke week iemand komt

wil allen eff zeggen dat vrienden komen en gaan ,maar echt vrienden blijven bestaan allen die moet je tegen komen , niet zoeken want daar heb ik slechte ervaring mee ,maar gewoon tegen komen en ik geloof dat jullie dat ook wel tegenkomen heeft allen tijd nodig , gewoon praatjes hier en daar , zonder opdringen op vriendschap want dan raak je mensen juist snel kwijt , zo had ik een moeder leren kennen ,die was zo eenzaam dat ze mij dagelijk paar keer belde voor alles en niets .mij wakker bellen sochtend ,s'nacht , heb toen aangegeven dat ze dat niet moet doen maar hellas ze deed het toch en voelde erg aandringen vooral toen ik een keer afspraak had met andere vriendin,ze was gewoon jaloers aan het doen en ik weet het ,niet dat ze mij zo leuk vond ,nee , ze was gewoon eenzaam en wou hechte vrienschap hebben met iemand , maar op de manier hak ik juist af ,het moet spontaan gebeuren en langzaam opbouwen

dus meiden het komt echt allemaal goed :) heb ook veel msn vriendinnen waar ik s'vonds lekker kan kletsen ook eff gezellig ;)

Deel Deze Pagina