hee meiden, Mijn vriend neemt zodra de kleine geboren is, 4 weken vrij. We twijfelen alleen beide vanaf wanneer vrij nemen het beste/leukste is. Is het leuk voor een man om ook tijdens de kraamweek vrij te zijn? Of is het leuker om vrij te zijn en dus lekker met z'n 3tjes te zijn als de kraamzorg weer weg is? Op zijn werk maakt het niet uit, hij mag zelf tegen die tijd aangeven wanneer de 4 weken ingaan.... maar wat zouden jullie doen?
Het plan was dat mijn vriend tijdens de kraamweek halve dagen zou werken, dan 1 week helemaal vrij. En daarna weer helemaal aan de slag. Uiteindelijk heeft hij 1,5 week helemaal vrij gehad, en daarna nog een weekje halve dagen. (ik lag in ziekenhuis, en wat thuis ook nog niet snel fit). Maar misschien kan je vriend met 4 weken, eerst 2 weken fulltime vrijnemen, en dan nog 4 weken parttime? Kan je vriend nog rustig boodschapjes doen en kraamvisite ontvangen na zijn werkuren.
Mijn vriend was vanaf de geboorte ook 4 weken vrij, dus ook toen de kraamhulp er was. Ik vond het heerlijk want de kraamhulp komt maar een paar uurtjes per dag (in mijn geval) en door de ks kon ik nog zowat niet op of neer. Bovendien is het gewoon lekker als je samen kunt genieten van je netgeboren kindje en niet hoeft te denken aan werk Mij is dit erg goed bevallen.
Mijn man is na de bevalling 2 dagen vrij geweest. De dag van geboorte en aangifte. Daatna i shij weer aan het werk gegaan en toen de kraamhulp halve dagen kwam is mijn moeder smiddags gekomen voor de andere 2 kindjes. Daarna heeft hij 2 weken vrij genomen.
Mijn vriend is de eerste twee dagen vrij geweest, en toen weer gaan werken totdat de kraamhulp weg was, dit zou ik de volgende keer weer doen, nu konden we ook lekker de eerste keer met z`n tweetjes gaan wandelen met selina. Ik ben van mening dat het voor jou ook fijner is dan sta je er inderdaad niet zo snel alleen voor..
Ik zat ook al te denken over de uurtjes dat de kraamzorg er is... die is rond 15.00 al weg en mijn vriend is met werken nooit voor 19.00 uur thuis! Dus dan is het mss toch wel fijn als hij er met de kraamweek ook gewoon is, voor eventuele visite of gewoon lekker bij mij en de kleine zijn... Denk dat we dan gaan voor vrij in de kraamweek en dan nog 3 weken er na....
Ik vond het heel bijzonder die eerste week met z'n 3-tjes thuis te zijn met een kraamverzorgster die ons in de watten legde! Door de feestdagen hoefde mijn vriend maar 1 dag echt vrij te nemen om de hele kraamweek thuis te zijn. Die maandag was de kraamhulp weg en mijn vriend weer werken, dat was wat minder . Maar dat heb jij dus niet, echt lekker! Maar ik zou hem die eerste week ook lekker vrij laten nemen.
Mijn man neemt vanaf de bevalling gewoon twee weken vrij. Hij heeft wel getwijfeld of hij toch niet vrij zou nemen vanaf dat de kraamhulp weer weg is, maar voor hemzelf is het denk ik wel lekker als hij gelijk vrij is, omdat ook zijn nachten gebroken, of op z'n minst onrustig zullen zijn. Een collega van hem heeft steeds doorgewerkt na de geboorte van zijn zoontje, en die liep echt op z'n tandvlees de dagen door te komen... Dat gun ik mijn man niet. Nu heb ik wel de mazzel dat zodra hij weer aan het werk gaat, mijn moeder een weekje komt. En als die week dan voorbij is, is het nog een weekje geloof ik tot aan de kerstvakantie, die m'n man ook weer helemaal vrij heeft, dus we hebben eigenlijk, met 1 tussenweekje, straks 6 weken dat we het lekker rustig aan kunnen doen... Heerlijk!
Mijn man had meteen vanaf de bevalling vrij... Is toch heerlijk die eerste momenten samen. En niet pas na de kraamweek. Plus vond ik het handig dat Kris ook het een en ander van de kraamhulp leerde en niet ik alleen.
mijn man is eigen baas, en is gelijk na de bevalling minder gaan werken. Dus ook in de kraamweek was hij heel veel thuis. Ik vond het erg prettig. Het is zo'n speciale week en erg fijn om lekker met zijn 3tjes te laten verwennen door de kraamhulp.
Mijn man was ook gelijk vrij na de geboorte. Hij had zijn vakantie gespaard zodat hij drie weken bij ons thuis kon zijn. Ik vond dat heel fijn omdat we samen van de kraamverzorgende leerden hoe we alles moesten doen.
Meneer LEx was de kraamweek én een week erna vrij. IK vond het super! Zou het een volgende keer zo weer doen op deze manier. Hij vond het zelf ook belangrijk dat hij de dingen leerde die de kraamverzorgende mij leerde met betrekking tot de baby. Dus daarom heeft hij bewust die week ook vrij genomen.