mijn NOD dag is dus 30 januari. Maar als ik wil testen, word er gezegd met de extra vroege test dat dit kan 6 dagen voordat ik ongi moet worden. klopt dit dan wel?zou die test dan betrouwbaar zijn?
Die testen kunnen je wel laten zien of je op dat moment zwanger bent, maar voor NOD kan er nog zo ontzettend veel mis gaan, dat een positieve test voor NOD lang niet altijd wil zeggen dat alles goed zit en goed blijft. Zijn genoeg vrouwen die postief testen maar toch gewoon ongesteld worden. Ook positief testen na NOD kan uiteraard nog fout gaan.. Innesteling vind 5-12 dagen na de eisprong plaats, en pas daarna zal er HCG aangemaakt gaan worden. Pas +- 4 dagen na innesteling is het HCG ook meetbaar met een test. Dus ook een negatieve test voor NOD wil niet per definitie zeggen dat je ook daadwerkelijk niet zwanger bent die ronde.. Het is zelfs mogelijk dat je bij een innesteling op dag 12, je pas 2 dagen na NOD een heel licht streepje krijgt. Oftewel: een hoop onzekerheden, en die worden toch echt pas duidelijk in de loop der tijd Succes met het wachten en hopelijk heb je gauw een positieve test met een goede zwangerschap tot gevolg.
16-1 je eisprong. Nu moet je temp rond de 37.1 of hoger blijven. Rond je nod zal hij gaan zakken en ben je niet zwanger. Blijft hij hoog dan is de kans aanwezig dat je zwanger bent. Over het testen....wacht eerst eens af wat je temp de komende 10 dagen gaat doen. Is hij over 10 dagen nog zo hoog dan kan je een testje wagen. Succes... ennuh.... tis pas je eerste ronde dus probeer rustig af te wachten wat je cyclus gaat doen. Je maakt je anders helemaal gek